Omdat ik ook maar de stoute schoenen heb aangetrokken en een Lexia heb gekocht maar deze tot nu toe geen gegevens uit de auto krijgt begin ik er maar een topic over.
Zo houden we waardevolle info vast.
Wat heb ik tot nu toe gedaan,
OP een XP machine met SP2 eerst 3.45 software geinstalleerd, geupdate naar 3.46 en toen naar 3.47, Lexia aangemeld middels de licentiesleutel, tot zover gaat alles goed, 'stekker met schuif' aangesloten op de ODBD plug, globale test laten uitvoeren maar ik krijg geen dialoog met de auto.
Niet met het originele organummer en ook niet met 9999 (waarvan ik al eens had gehoord dat hij dan zelf het ORGA nummer opzoekt).
Vanavond alleen de 'stekker met schuif' aangesloten op de ODBD plug en op de pinnen gemeten of er uberhaupt spanning is, en dat is op een groot aantal pinnen het geval. Daarmee zit de 'stekker met schuif' dus goed aangesloten op de ODBD plug.
Zo houden we waardevolle info vast.
Wat heb ik tot nu toe gedaan,
OP een XP machine met SP2 eerst 3.45 software geinstalleerd, geupdate naar 3.46 en toen naar 3.47, Lexia aangemeld middels de licentiesleutel, tot zover gaat alles goed, 'stekker met schuif' aangesloten op de ODBD plug, globale test laten uitvoeren maar ik krijg geen dialoog met de auto.
Niet met het originele organummer en ook niet met 9999 (waarvan ik al eens had gehoord dat hij dan zelf het ORGA nummer opzoekt).
Vanavond alleen de 'stekker met schuif' aangesloten op de ODBD plug en op de pinnen gemeten of er uberhaupt spanning is, en dat is op een groot aantal pinnen het geval. Daarmee zit de 'stekker met schuif' dus goed aangesloten op de ODBD plug.
Re: De Lexia
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik zou de boel iig 1 keer proberen met je eigen spullen zonder die schuif. Werkt het dan wel dan weet je hoe laat het is en kun je de order van een andere stekker laten zitten.
Ik zie daar dat je inderdaad een iets andere uitvoering hebt dan ik. Je hebt die bruine Xm stekker met een ronde connector er aan:
Ik heb inderdaad de bruine stekker zoals je nu ook nog gekocht hebt. Dan gebruik je ook dat stuk kabel dat nu nog in het plastic zit links op die foto. Die gaat dan aan de ronde stekker en aan de andere kant die nieuwe. Wellicht zit er een verschil in bedrading. Misschien worden er sommige gekruist oid.....
Oftewel, het erin steken met schuif was toch niet het probleem. Je zou nog kunnen proberen via de obd2-stekkers, maar ik probeer nu naarstig mijn installatiebestanden op het internet te krijgen. Alleen... Ik ben vandaag mijn wifi-usb-stick vergeten en kan dus nu niet netwerken op die laptop. Dus ik hoop dit weekend.
En een handtekening!!!!
Luceo non uro....
Maar toch ga ik denk ik wel de software via een link beschikbaar stellen, er zijn inmiddels zoveel Lexianten op dit forum...
En een handtekening!!!!
En een handtekening!!!!
Overigens kan de lexia de VC van mijn "nieuwste aanwinst"" niet lezen, de rest wel....
Mark, mijn groene heeft geen hydractive storing, zal dus inderdaad wel stuk lampje zijn, ( en daarvan heb ik er nu genoeg...)
wel ABS uitgelezen: sensoren li voor en re achter.., en airbag, ook storend en oranje lampje : bestuurders console, ( zit meen ik in de middenconsole toch?)
:happy:
Luceo non uro....
v.w.b. de lampjes, morgen is het K weer dus al je zin en tijd hebt?
Rest van de storingen nu allemaal goed.... :happy:
Luceo non uro....
Hoofdverdachte wordt zo langzamerhand de converter.
Dan zijn we er gauw uit hoop ik..........
Je zult systematisch de verschillende onderdelen bij de 1 en vervolgens bij de andere moeten proberen als jouw setje niet direct werkt aan de PC van Micheline. Aangezien je veel losse kabeltjes hebt en identieke kastjes is een manier om te onderscheiden wat van wie is wel erg handig......
De configuratie van Micheline zowel aan haar laptop als aan mijn pc gehad, in beide situaties feilloos contact met de auto.
Mijn configuratie aan de latop, 0 communicatie, daarna converter van M ertussen en weer vrolijk babbelen met de auto.
In beide situaties heb ik mijn eigen 30 polige stekker gebruikt.
Wat me daarnaast nog opviel is dat de taal op de laptop in het Engels (US) staat en die op mijn pc gewoon ordinair NL, zou dat nog invloed kunnen hebben?
Even een rondvraagje aan de Lexia gebruikers, welke systeemtaal (van win XP dus) hebben jullie ingestelt staan?
Taal maakt niet uit. Zeker niet als het met de stekker van Xmicheline wel lukt. Ik denk dat je gewoon een slechte hebt.
En een handtekening!!!!
Waar ik wel benieuwd naar ben is die converter, gaat dat ding nu bij het inpluggen branden en blijft die dat doen of is er een moment dat die led even uitgaat.
Ik zeg met nadruk voorzichting omdat een medeforumlid dat ook gedaan had en daarmee een hoop beschadigd. Er zit oa zo'n zelfde soort verbinding in als in de toerenteller van een type 2. Zo'n verzameling pinnen waar een printplaat met klemmetjes overheen geschoven wordt.
Overigens was het binnenwerk van de Lexia van die persoon op details duidelijk anders dan de mijne. Er zijn dus verschillende versies of fabrikanten.....