Hoi!
Zoals de titel het zegt: tijdens het rijden durft ze dr kont laten vallen om dan stilaan terug omhoog te pompen, voorkant blijft mooi op hoogte. Niet onbelangerijk: het gebeurt eerder als er mensen meerijden of er veel in de bagageruimte ligt dan wanneer ik alleen ben. Ook 's ochtends als ik start valt ze achteraan even naar beneden en komt dan mooi op niveau. En wanneer ik stilsta (verkeerslicht of zo) gaat ze achter wat oppompen (hou ze niet op de rem en rem ook geleidelijk aan)
Nog niet zo lang geleden heeft ze een rondje bollen gehad, niveau is nog mooi op peil. Heb me laten vertellen dat t een of andere elektrische klep zou zijn?
Zoals de titel het zegt: tijdens het rijden durft ze dr kont laten vallen om dan stilaan terug omhoog te pompen, voorkant blijft mooi op hoogte. Niet onbelangerijk: het gebeurt eerder als er mensen meerijden of er veel in de bagageruimte ligt dan wanneer ik alleen ben. Ook 's ochtends als ik start valt ze achteraan even naar beneden en komt dan mooi op niveau. En wanneer ik stilsta (verkeerslicht of zo) gaat ze achter wat oppompen (hou ze niet op de rem en rem ook geleidelijk aan)
Nog niet zo lang geleden heeft ze een rondje bollen gehad, niveau is nog mooi op peil. Heb me laten vertellen dat t een of andere elektrische klep zou zijn?
Re: Achterkant valt omlaag tijdens rijden
Het maakt namelijk nogal uit of je al anti-zink bollen hebt of niet.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
"Nog niet zo lang geleden heeft ze een rondje bollen gehad, niveau is nog mooi op peil. Heb me laten vertellen dat t een of andere elektrische klep zou zijn?"
Ben je erbij geweest tijdens het rondje bollen, want ik denk dat het rondje niet helemaal is afgemaakt.
Het is een ongemak, maar ook geen hoofdzaak. Als je deze mooie XM pas hebt rijdt er gewoon een tijdje in en onthoudt dat je dit nog moet gaan verhelpen in de toekomst.
Misschien help goed gymnastieken (zegt een oud gym-leraar :D ) wat. Gewoon heel vaak van de hoogste stand naar de laagste stand gaan.
Gymmen probeer ik regelmatig wel ns te doen, had hier al gelezen dat t wel beter is.
De niet goed aangestuurde elektroklep ligt waarschijnlijk aan een mosfet in de veercomputer die aan het overlijden is. Er zijn al clubleden die dat al eens vervangen hebben, misschien kan één van hun jou hiermee helpen :wink:.
En t ding in de veercomputer klinkt duur of vergis ik me :P
En een handtekening!!!!
Maar indd, als iemand me hiermee kan/wil helpen, graag zelfs :D Heb wel wat sleutel ervaring, maar niet wat XM's betreft :oops:
Btw, wat is een mosfet? :?
Maar terug on topic: ga de antizink laten vervangen en ns informeren achter die dingetjes :P
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
RE: Achterkant valt omlaag tijdens rijden
Bij mij hetzelfde probleem: achterkant zakt na starten en komt vervolgens weer langzaam omhoog. Vorige week op de brug bekeken. Antizinkbol zit verborgen achter uitlaat. Met zaklantaarn gekeken: LHM olie op schroefnaad. Zit nog in de garantie, wordt probleemloos verholpen door garage Lijzenga uit Damwoude, tegelijk met vervangen lekke dwarsdemper. Perfecte service!