Sarinora's XM 24v.

Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Permalink

Wim, ik weet het niet meer...............en ja, dat was de stukkende slang :cry: :cry: en net wat JP zegt, voor mij is het belangrijk, dat er geen lekkage meer is. En ik weet ook niet of Jan er veel spoeling heeft bij moeten doen :roll:
Permalink

Lekker belangrijk, je kunt het verkeer weer onveilig maken met je dame :wink:.

Hoeveel rincage heb je nog over in je rode rincagepak?

Citrophile zegt:

Het rubber van de retourleidingen zal heus wel LHM bestendig zijn, maar zijn wel van rubber hoor :wink:.

Ja natuurlijk. Maar ik vraag me hardop af of dit wel een LHM-leiding is.
Aan de andere kant, als Jan uit een donor een slang heeft gehaald, zal in ieder geval de 'nieuwe' LHM-bestendig zijn. ;-)
Permalink

Ik heb ook zulke retourleidingen aan mijn reservoir vastzitten :wink: en mijn koelwaterslangen hebben geen mantel eromheen zoals op de foto van Benny.
Permalink

Gewoonlijk zijn retourslangen niet zo mooi, maar volgens mij heeft de vorige eigenaar ook in het motorcompartiment flink uitgepakt met 'verbeteringen', dus ik kan mij voorstellen dat hij deze ook mooi heeft ingepakt

Mwah, of het is bij jullie gedowngrade..

Deze slangen met geweven bescherming komen wel degelijk voor in de Xm!!!

Niets verbeteringen van de vorige eigenaar.. Zo zijn die slangen gewoon :wink:
Permalink

Volgens mij moet jij maar eens in een ECHTE XM gaan kijken

:naarbed: :rtfm:

Wat voor echte xm? :lol:
Heb er meerdere gehad :wink: Heb er nooit specifiek op gelet, maar met sleutelen meerdere keren dit soort slangen gezien!

Jammer genoeg alleen nu geen xm voor de deur staan om het te controleren... :cry:
Permalink

Het zijn standaard slangen, ook bij meerdere ECHTE XM `s gezien :lol:. Ze zijn niet allemaal zo per XM, maar ze komen wel voor met de mantel eromheen.
Permalink

detlev zegt:

Volgens mij moet jij maar eens in een ECHTE XM gaan kijken

:naarbed: :rtfm:

Misschien moet jij eens wat meer gaan sleutelen? Dit komt zo gewoon origineel voor.

Als ik het goed heb zijn die netkousen zo'n jaar of 10 tot 15 geleden op de markt gekomen. Dus is het heel goed mogelijk dat oudere slangen geen netkousen (officieel heet het overigens kabelsokken :wink: ) hebben.

Maare, waar t over ging:

Mooi dat ze weer rijdt Benny! 8) Kan je weer verder genieten van je dame :D

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Begin nou niet over 'kousen' he? :grijns:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

Wat een slang al niet op gang kan brengen. :roll: :wink: :wink:
Oh ja Wim, de kosten vielen mee (nou ja, wat is meevallen!!!!!)
Honderdnegenentachtig eurootjes :wink: :wink:
Permalink

Het is in ieder geval lekvrij en je hebt het niet zelf hoeven te doen :wink:.
Permalink

hmmmm...

blijkbaar een paar smileys vergeten, zo serieus bedoelde ik het nou ook weer niet ;)

Inderdaad JP, een waarheid als een koe. ;-)
(Stomme uitdrukking eigenlijk. :roll: )
Permalink

Vandaag was Benny in het Eindhovense Coll. Zelf zijn nieuwe Xenon geplaatst. Verhaal mag jezelf maken Benny...hier zijn wat foto's:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FVSY7B3P.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EYZ3OOXM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UDFHFV8O.jpg

Ik voel dat de club er een actief sleutellid bij heeft sinds vandaag. :thumbup:

Permalink

Dat doe ik morgen wel, want ik ben helemaal uitgeteld (zou dat met de leeftijd te maken hebben???? :wink: :wink: ) Ik ga met de honden naar buiten door het noodweer, wat momenteel boven Alkmaar hangt en dan een lekkere lange douche en dan naar bedje :wink: :wink:
Permalink

Benny wordt steeds handiger met zijn dame :D, hij heeft er ook lol in :wink:.

Dus straks kunnen jij, Matthijs, Marco, Lucas en Wes met pensioen? :lol:

Permalink

Geen probleem :schater:

Permalink

Het was eigenlijk een te bloedhete dag om te werken!!
Hier wil ik de krik onder de auto plaatsen, om zo makkelijker bij de bout, die aan de binnenkant van het scherm vastzit, te komen. Aan de andere kant zit er nog zo een en dan kan de bumper eraf. JP moet ook gedacht hebben: "wat is ie nu weer aan het doen".
Blijkt later dat het gelukkig niet nodig was. De oude ballasten van mijn Xenon zaten namelijk op zo'n plek dat we dachten dat de bumper eraf moest.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FVSY7B3P.jpg
Nou je ziet het, ik bleef maar transpireren, maar dankzij de goede service van Garage Coll kregen we een handdoek aangereikt. En ik ben constant volgegooid met Cola tegen uitdroging, heb je op die leeftijd!!!
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EYZ3OOXM.jpg
En hier sta ik zelfverzekerd bij mijn Dame om de klus te klaren!!!
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UDFHFV8O.jpg[/quote] :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig:

Nog een tip (waar je niks aan hebt omdat het te laat is. :wink: ) Je kunt de hele bumper er af halen door alleen die 2 bouten aan de zijkant en onderkant los te halen. Die 2 achter het nummerbord zitten aan die U-balk vast. Dat kun je aan elkaar laten zitten. En dat heb ik ontdekt omdat ik m'n nummperlaat gekit hebt. :oops:
Permalink

Ik wil jullie toch wel even wijzen op de risico's die verbonden zijn aan het onder een auto kruipen (vooral een hydro Citroën). Ik zou dat zelf NOOIT doen. Als het fout gaat overleef je het niet, met geen mogelijkheid.

Dat roep ik al maanden op diverse fora, en toch blijven mensen die losse schil demonteren :lol:
T complete ding is veel makkelijker, want dan heb je veel meer stevigheid er in... Plus je kunt hem halvewerwe zovast op de staven van de bumpersteunen hangen.. :wink:

Lignage zegt:

Ik wil jullie toch wel even wijzen op de risico's die verbonden zijn aan het onder een auto kruipen (vooral een hydro Citroën). Ik zou dat zelf NOOIT doen. Als het fout gaat overleef je het niet, met geen mogelijkheid.

Tja, je hebt volkomen gelijk. Er wordt zo vaak voor gewaarschuwd. :roll: Het gaat altijd goed, totdat het een keer fout gaat...........
Zelf heb ik gisteren ook onder madame gelegen maar pas nadat ik haar op bokken had gezet.