Heren,
Ik heb mijn airco net laten vullen en dat is heerlijk verfrissend...
voor 10 minuten. Dan is de motor warm (90 graden) en stopt de airco. Heeft de ECU een aparte sensor om te bepalen of hij de airco uit moet schakelen ivm te hete motor?
En krijg ik daar geen waarschuwing van of zo? Alles lijkt ht te doen, alleen hij koelt ineens niet meer :(
En het is bloody hot!
Ik heb mijn airco net laten vullen en dat is heerlijk verfrissend...
voor 10 minuten. Dan is de motor warm (90 graden) en stopt de airco. Heeft de ECU een aparte sensor om te bepalen of hij de airco uit moet schakelen ivm te hete motor?
En krijg ik daar geen waarschuwing van of zo? Alles lijkt ht te doen, alleen hij koelt ineens niet meer :(
En het is bloody hot!
Maar dat is volgens mij bij 110 graden, zeg maar emergency mode. Ik verwacht bij jou een van de 2 andere euvels:
- Kijk 'ns of je temperatuursensorgevalletje in de plafonniere schoon is en het ventilatortje vrij draait.
- Blijft de aanjager het wel doen? Zo niet, dan is de verdachte de zekering voor de accubak.
Ik heb echt de indruk dat hij pas uit slaat als de koelwatertemperatuur zo rond de 90 komt. Met dit weer in de stad komt dat nog wel eens voor. En dan heb ik júist airco nodig :?
Toevoeging:
De fans/aanjager/blower blijft wél werken, ik krijg wel lucht alleen niet gekoeld.
Als die sensor kapot is, kun je dit soort fouten krijgen...
:leek:
Weet iemand uit z'n hoofd het topic waar die sensoren stonden? Ik ga sowieso ff zoeken...
Oh ja, en dat met die motorkap open: Weet je wel hoeveel benzine dat kost in een V6? :rofl:
Dan je andere vraag: zowel in Mark's draadje over Viola als die van Mike met La Noir is de afgelopen 2 dagen heel veel geschreven over temperaturen, sensoren, etc. ;-)
@lignage: die buitentemp sensor heeft geen invloed (gelukkig) op de klimaathuishouding van de dame. Hij dient alleen voor het tonen van de buitentemperatuur.
Bij temperaturen onder 0 werkt je airco niet :wink: Als ik het juist heb..
Dus ik l*l niet uit m'n nek, maar heb gewoon verkeerde broninformatie. :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Anyway, lijkt me bijna een wettelijke verplichting. Tot nu toe hebben álle autos met een buitentemperatuurmeter waar ik in gereden heb dat truukje