Ik heb waarschijnlijk ook dit probleem,de ene keer veert de XM beter dan de andere keer,dan is het idd net of de vering op sportstand staat.
Als ik dan bij stilstand de vering eerst op de hoogste,dan op de laagste en dan weer op de rijstand zet is het probleem ook weg.
Al moet ik zeggen dat de voorvering echt stug blijft,ondanks dat alle bollen zijn vernieuwd.
Ik moet ook niet met 40km/u over een verkeersdrempel rijden (wat wel makkelijk moet kunnen),want dan is het net of je in een 'gewone' auto zit.
Als ik dan bij stilstand de vering eerst op de hoogste,dan op de laagste en dan weer op de rijstand zet is het probleem ook weg.
Al moet ik zeggen dat de voorvering echt stug blijft,ondanks dat alle bollen zijn vernieuwd.
Ik moet ook niet met 40km/u over een verkeersdrempel rijden (wat wel makkelijk moet kunnen),want dan is het net of je in een 'gewone' auto zit.
Als je een bonk hoort dan krijg ik het vermoeden dat er een veerbol kapot is.
Voel je die bonk ook?
Dit gebeurt alleen met de aangesloten mod.,op de fabrieks-aansluiting (zonder extra relais) heb ik ddar geen last van.
Mijn gevoel zegt daarom dat je het toch in de bollen moet zoeken. Maar ik zou graag de mening van andere type1 rijders hierin weten omdat ik in een type2 rij.
Ik zal vandaag mijn zwarte stekker losmaken om het juiste pinnummer te achterhalen.
De relais moet 30 sec bekrachtigd worden na het openen van een deur, naast het gezoem van het relais moet je ook een harde klik/tik horen van de hydractiveklep onderin.
Na de 30 sec met het uitschakelen van de hydractiveklep hoor je dat het beste, want bij het openen van een deur komt de activatieklik vrijwel na het geluid van de deurgreep.
Mijn 1 jaar oude hydractivebollen (1 jaar geleden nieuw gekocht) heb ik wel met 20% extra gasdruk gevuld voor nog meer veercomfort in de comfortstand :wink:.
Je kunt het apparaatje ook demonteren en schoon maken, dat is meestal voldoende om de ratel er uit te krijgen.
De stadslichtjes zou je nog bij de dealer kunnen kopen, ik meen 15€ per stuk maar pin mij er niet op vast.
Dat plastic glaasje van je knipper licht unit kun je ook los vervangen, is er geen sloop bij je in de buurt? Dan zou je een slopert kunnen leeg trekken. :wink:
Ik dacht dat het de sensor van de climate control was,ik heb geen automatische airco voor zover ik weet.
Vanwege het ratelen vermoed ik dat het lagertje van het fannetje versleten is.
In ieder geval moet je, zodra je die stekkers weer vastzet, de klik horen die je nu mist.
Beetje naaimachine / fietsolie erop moet genoeg zijn....
Even flink blazen en hij was weer 'good to go'
Voor het ventilatortje, dus helemaal aan het begin, zit de temperatuursensor. Die is via een smal reepje flexibele printplaat aangesloten. Als dat niet helemaal strak staat raakt het het fannetje en gaat daardoor ratelen.
De hele constructie is priegelwerk, maar niet moeilijk. ;-)
Ik heb geprobeerd om het uit elkaar te krijgen,lipjes indrukken en voorzichtig uit elkaar schuiven,maar kreeg het niet voor elkaar,het binnenwerk wilde er niet helemaal uit,bleef hangen op het laatste stukje.
Toen weer in elkaar geschoven en met een dun kwastje het fannetje schoon gemaakt,daarna gesmeerd met een paar druppeltjes modeltreinolie,weer gemonteerd,en ja hoor,werkt weer perfect zonder bijgeluiden. :wink: