Hallo allen,
na enige tijd me dan toch maar eens aangemeld en gelijk lidmaatschap aangevraagd.
Ik ben Jeroen 35 jaar 3 dochters en planner van beroep.
De Xm is:
Een mooie vert vega uit 1992
V6 24v met alles erop en eraan en nu 141.000 ervaring op de klok.
In mijn bezit sinds verleden jaar september en ik ben nu de derde eigenaar. Eerste eigenaar is een advocaat uit A'dam geweest en daarna is ze verhuisd naar Abbekerk waar ze meest van de tijd stil heeft gestaan.
Sinds 127.000 is ze de mijne en dus weer wat meer op de weg.
Veranderingen:
een enkelspaaks-stuur erin
nieuwe mistlampen en rondom ook nieuwe sierlijsten
4300 K Xenon erin.
Tot mijn spijt ook al weer deels moeten laten spuiten vanwege vandalisme wat niet de laatste keer is geweest helaas....
Ook rijd ik in de zomer met niet originele wielen welke wel erg origineel zijn. De een zal er van houden de ander niet, gelukkig is het zo dat ik er mee mag rijden :wink: .
Ook minder origineel is het geluid in de voituur, dit is een installatie in wording met het oog of liever oor op kwaliteit. Dat dit resulteerd in een bijna onbruikbare kofferbak is voor mij van minder belang, als "familie auto" hebben we een Berlingo XTR uit 2009 van mijn werk. Hiermee mag de XM min of meer beschouwd worden als mijn hobby en woon werk vervoer van mijn vriendin 3 x in de week.
Wanneer mogelijk (waarschijnlijk een dezer avonden) zal ik wat fotootjes plaatsen.
na enige tijd me dan toch maar eens aangemeld en gelijk lidmaatschap aangevraagd.
Ik ben Jeroen 35 jaar 3 dochters en planner van beroep.
De Xm is:
Een mooie vert vega uit 1992
V6 24v met alles erop en eraan en nu 141.000 ervaring op de klok.
In mijn bezit sinds verleden jaar september en ik ben nu de derde eigenaar. Eerste eigenaar is een advocaat uit A'dam geweest en daarna is ze verhuisd naar Abbekerk waar ze meest van de tijd stil heeft gestaan.
Sinds 127.000 is ze de mijne en dus weer wat meer op de weg.
Veranderingen:
een enkelspaaks-stuur erin
nieuwe mistlampen en rondom ook nieuwe sierlijsten
4300 K Xenon erin.
Tot mijn spijt ook al weer deels moeten laten spuiten vanwege vandalisme wat niet de laatste keer is geweest helaas....
Ook rijd ik in de zomer met niet originele wielen welke wel erg origineel zijn. De een zal er van houden de ander niet, gelukkig is het zo dat ik er mee mag rijden :wink: .
Ook minder origineel is het geluid in de voituur, dit is een installatie in wording met het oog of liever oor op kwaliteit. Dat dit resulteerd in een bijna onbruikbare kofferbak is voor mij van minder belang, als "familie auto" hebben we een Berlingo XTR uit 2009 van mijn werk. Hiermee mag de XM min of meer beschouwd worden als mijn hobby en woon werk vervoer van mijn vriendin 3 x in de week.
Wanneer mogelijk (waarschijnlijk een dezer avonden) zal ik wat fotootjes plaatsen.
Vemogen ? : voldoende.
8)
Dat kan ik zelf wel bij de buren @ CS :wink:
Dat viel niet mee, wat een pokkezooi die plakfoam. Bij de (E)Xantia was dit alleen aan de buitenkanten geplakt, in de xm echt alles :evil:
Na 3,5 uur prutsen dit als resultaat :roll:
binnenkant van de deur was erg vies :roll:
vettige rommel zoals ook te vinden onder de motorkap bij moi, en onder de tildrempel van de kofferbak
Morgen bij tijd ga die rommel dus schoonmaken en dan gaat er vibradamping in :wink:
En wat ga je nu weer tegen de deur aanplakken?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik ga er vibradamping tegen aan zetten om zo te proberen er een redelijk luchtdichte geluidskast van te maken.
Platen volgen later :wink:
En ik bedoel de foam laag slimpie :P
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Wat ik later gebruikt heb is dat warmtewerende radiatorfolie en dubbelzijdige plaktape. Is goedkoop, makkelijk te verwerken en vergaat niet. ;-)
Verfbrander blijf ik maar van af...
De deur maak ik idd alleen schoon waar ik de demping plak, en dat is dus ook op de plaats waar de foam zat Mark :wink:
Af fabriek is er al 1,5 mm bitumen gebruikt, maar dat is toch wel erg dun, dus daar komt wat vibradamping over heen, en het hele binnenwekt ga ik dus ook zo goed mogelijk dichtplakken hiermee. Binnenwerk kan nl ook rammelen :lol:
Maar t binnenwerk doe ik dus pas als ik de speakerdraad in de deur heb gekregen :wink:
Ik heb wel 'ns gedacht aan tapijtlijmverwijderaar. Maar haal je daarmee niet ook de lak weg? :roll:
Gewoon verstand op 0 en domweg pulken en heel voorzichtig proberen de lijmlaag te trekken en onder spanning houden, dan krijg je dr grootste stukken in 1 keer mee. Heb wel veel keren gedacht er mee te soppen, alleen had ik dan net weer een mooi stukje..... :lol:
Zaldalijk nog eens een fotootje plaatsen van de vibradamping, dat lijkt dus ook op radiatorfolie alleen is er dan bitumen in verwerkt om de deur "dood" te maken :wink:
Ook geheel zelfklevend, en dit wil ik er dus echt niet meer vanaf gaan halen :roll: :lol:
Hetzelfde heb ik al eens mogen ervaren met de Xantia, al zaten daar 3 lagen bitumen in :roll:
die deuren waren dan ook behoorlijk dood. dat klonk ook heel anders als je er op klopte van buitenaf :wink:
Haalde je de isolatie weg uit de deuren waren het ook net Franse auto`s :lol:.
als het reultaat er dalijk dan ook maar naar is 8)
Maar ik check alles voor ik de deur "seal" :wink:
de draden trekken naar de deuren is niet iets wat ik in een uurtje doe, dus dat zal wel in mijn vakantie worden ben ik bang, of misschien volgend weekend (niet aankomend). Om dat kunstje te doen moeten immers de voorspatborden (voorschermen) er eerst af.
Dus alleen de binnenzijde (eigenlijk dus buitenzijde van de binnenzijde) worden nu gedempt, en het hele raamwerk waar het raammechanisme achter zit komt pas als de draden zitten en ik een deugdelijke manier heb bedacht en gemaakt om de speakers te monteren.
Dit zal met metalen en mdf ringen worden, en dan liefst aan het binnenwerk van de deur vast op 8 plaatsen :roll:
Ik heb al wel een idee, maar de uitvoering laat nog even op zich wachten :lol: Maar een wafelconstructie zal het zeker worden :wink:
En dan zal alles wat bewegend is in de deuren nog eens dubbel gecheckt worden :wink:
De dinitrol gewoon weggepoetst met droge keukendoek, en t plakt fantastisch op de buitenwand nu (aan de binnenzijde)
rijden zonder deurpaneel erin is overigens wel wat luidruchtig, vooral door t ingenieuze ventilatiesysteem dat nu op de deur blaast ipv er doorheen :lol:
Morgen gauw t paneel er weer tijdelijk opzetten, en dan kan ik aan de andere kant beginnen :roll:
Citroy biedt een nieuwe aan op MP: http://link.marktplaats.nl/364450428
maar ik ga in mijn vakantie nog eens naar de spuitert, horen wat hij er van denkt. t lijkt nu niet erger meer te worden iig, dus wellicht dat de bandschuurmachien de oplossing is en dan opnieuw spuiten.
Overigens doet het derde remlicht het momenteel ook niet.. van t weekend de draden eens nalopen als alle audio weer eruit is vanwege het "wassende water" :(
Let op: Dit is een brainstorm idee van mogelijke oorzaken zonder dat ik je troen echt gezien heb! Kan er natuurlijk ERG ver naast zitten ;)
Ik had al lekkage voor de dakspoiler.
Het draadje voor het derde remlicht zit onder de spoiler, en deze is niet middels schroeven bevestigt maar alleen gekit.
Ik kan zelf niet echt iets bedenken, ook niet de gasveer-aansluiting, waar water door zou kunnen komen. Alhoewel ik wel regelmatig een halve douche krijg als ik na een regenbui de achterklep open.
suc6!
De spoiler zit overigens muurvast hoor op 3 punten, dus daar maak ik me geen zorgen over :wink:
Hoe zit trouwens het draadje eigenlijk vanaf de spoiler naar binnen ?
Maar zoals eerder vermeld had ik voor de spoiler ook al een keer lekkage in de koffer.
Rubber rondom is in perfecte staat en zonder drukplekken.
Zou het daar gelekt hebben zou je het al op de hoedenplank hebben moeten zien, en daar is geen vocht te bespeuren. Wel op de sluiting van het binnenscherm om de lampen te kunnen wisselen, daar recht boven zit de aansluiting van de gasveer, vandaar mijn aanname en nu ook stille hoop dat het daar vanaf komt.
Ik hoop vanavond meer te weten, wellicht demonteer ik eerst dat ding voor ik alles er weer uit lepel......
daar lekt het dus niet door.....
overigens, hoe lopen de afvoerkanalen van een dakraam???????
bij verstopping van die kanalen zou evt ook nog een boosdoener te zoeken zijn??