Hoi mede-clubleden.
Ik heb een mooie serie 1 exclusive op het oog, perfect onderhouden, 180,000 km. Iedereen raadt het echter af wegens de automaat die eraan hangt. Ik trek elk jaar een niet al te zware caravan richting Frankrijk en terug (veel binnendoor dus rustig an, dat wel..)...
Bvd voor alle advies...
En een handtekening!!!!
Maar daar zal het wel niet over gaan. :oops:
<off topic> De startcode ligt opgeslagen in de ECU. Het invoeren van de code verloopt via het paneeltje. Dus het paneeltje accepteert geen nieuwe code.</off topic>
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Om het nieuwe schuifje erop te krijgen moet eerst het einstopje omgebogen worden.
Nieuwe erop en eindplaatje terugbuigen.
Goed kijken hoe de kabeltjes lopen, dit ging in eerste instantie fout.
Nou dat viel mee.......
Hé wat zie ik nou: het lijkt wel of die plastic kabelspanner kapot is.
Zucht: wat nu ?
Lijkt me een integraal deel van het hele mechaniek, nu toch een andere op de kop zien te tikken ?
Zou dit de oorzaak van de ellende geweest zijn, een verkeerde spanning op de kabel en daardoor het schuifje kapot getrokken ?
ALs wat jij zegt klopt zou ik ook kunnen proberen dat hele losgeschoten deel door te zagen/snijden en weg ermee ?
Daartentegen vraag ik me af wat er nu eigenlijk gebeurd is met een raam die (schat ik in) nauwelijks gebruikt is geweest geworden. Is het schuifje eerst gesneuveld en toen het spannertje, of andersom, en waarom ?
M.a.w. als ik 'm zo weer inelkaar beun en hij klapt na 2 keer weer uit elkaar ben ik verder van huis en minstens 30 euro armer.
Dat kost zo'n reparatiesetje namelijk, vette winst op 3 stukjes plastic van niks schat ik zo in......
En dat dat plastic frummeltje gebroken is komt waarschijnlijk omdat het glas stroef door de geleiders gaat. :arrow: een lik vaseline. ;-)
Ik zou me niet al te druk maken dat het weer kan gebeuren.
:daarvaltmebekvanopen: :crazy: :wtf: :oops: :shh: :meneus: :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Alles netjes gemonteerd, maar ik ben toch bang dat deze set-up niet het eeuwige leven heeft. Het raam heeft wat speling en er klinken wat gruisachtige geluiden met op en neer halen. Waarschijnlijk is er toch wat kapot in de raamgeleiding (het befaamde nokje wat bovenaan het raam hoort ?) en is dat waarschijnlijk de aanleiding geweest tot kapot trekken van dat plastic in het mechaniek.
Enfin, het raam is dicht en ik denk dat ik de bediening daarachter maar lekker uitschakel ..... 8)
Wes nog bedankt voor de hulp hiermee....
Aangezien de bollen niet bepaald vrijwillig meededen bestaat bij mij het vermoeden dat ze dus niet/nooit bijgevuld waren. Volgens de monteurs in Abbenes konden we wel wat druk gebruiken, en onderdaad, ze veert een stuk beter, vooral voor, waar ik d'r nogal stug vond. Comfortbollen gewend zijnde wist ik niet of dit zo hoorde: dus niet.
Verder een setje gele halogeen gescoord, maar nog niet mee gereden in het donker: als het niks is gaan de all-weathers er weer in...
Bovendien is het kontrastrijker.
Nee, nu weet ik het weer, het doet me denken aan die poster van de CX GTi Turbo 2, met de DS en Traction als voorgangers....
Dat heet trouwens in het Frans "Lignage"....
Re: Serie 1 Exclusive van Jaap
Vandaag geconstateerd dat de riem die de aircopomp aandrijft nogal slapjes zit, en ook een wat jankerig geluid uit die hoek. Is die riem enigszins te spannen ?
Re: Serie 1 Exclusive van Jaap