Zo, maar even een topic'je over mijn XM.
Maart vorig jaar heb ik mijn BX verkocht en ben ik een maand rond gaan zoeken naar een XM. In april 2009 ben ik deze XM tegengekomen (stond te koop hier op de website van de xm-club, advertentie zonder foto's dus maar naar groningen gereden om te kijken).
De XM heeft alle beurten volgens het boekje gehad, met een dealer uitdraai erbij. Maar zaken als veerbollen hydractive en airco waren nooit onderhouden en werkte niet. (dat viel gelukkig allemaal mee).
Op dit moment staat de teller op 247.000km.
Nog wat plaatjes om het compleet te maken 8)

Maart vorig jaar heb ik mijn BX verkocht en ben ik een maand rond gaan zoeken naar een XM. In april 2009 ben ik deze XM tegengekomen (stond te koop hier op de website van de xm-club, advertentie zonder foto's dus maar naar groningen gereden om te kijken).
De XM heeft alle beurten volgens het boekje gehad, met een dealer uitdraai erbij. Maar zaken als veerbollen hydractive en airco waren nooit onderhouden en werkte niet. (dat viel gelukkig allemaal mee).
Op dit moment staat de teller op 247.000km.
Nog wat plaatjes om het compleet te maken 8)
de stadlichtjes bij de dealer kosten 50 p/st, in een groen doosje zijn ze opeens 25 ut stuk...
pokkuh stangen bij de dealer... rond de 65 p/st.
delzefde stangen elders... 50 euro een setje....
Editmod - Modedit wat maakt het uit?
hebben ze ook nog wat onderdeeltjes te koop in de nieuw :wink:
Wat er nu vervangen is: draagarmrubbers, aandrijfassen, bakolie en 1 fusee, die was gelukkig aanwezig bij de lokale onderdelenboer.
Goh, als je dat zo opschrijft lijkt het helemaal niet veel werk. :shock:
2 flinke dagen beunen met Wes en Wim. Foto´s volgen nog, maar dat zal wel morgen worden.
Zouden we bij Wim zijn XM dezelfde onderdelen nu in 1 dag kunnen vervangen?
Het is nl iets wat ik bij mij ook nog wil doen. En als nu eerst Wim gaat dan kunnen we La Noir doen in pak hem beet, een uurtje of 3 :lol:
Maar dan zal je altijd zien dat 1 van de fuseekogels niet fris is en dat kreng kregen we maar niet los :roll:.
Niet in slaap vallen hè Maarten :wink:
Bij mij gaan ze wel op de 'bbq' en langs de slijptol. ;-) En een ander obstakel waar ik (voorlopig) niet aan begin is de fuseekogel.
Maarten, de man die ons heeft geholpen heet Jim. ;-)
We weten inmiddels hoe het moet, borgjes terug slaan, tang er op en gaan.
Gereviseerde aandrijfassen, nieuwe draagarmrubbers en 1 nieuwe fuseekogel.
Het was een flinke beunsessie, maar het zit er allemaal weer onder. Een hoop minder gerammel en ik kan weer harder dan 80 rijden zonder dat het door de auto dreunt. Wes en Wim, bedankt voor alle hulp!!!
Draagarm er af:
Tussenlager op de as:
Mooie nieuwe onderdeeltjes:
De rechter hoeft er niet af ivm de naaf-wissel-truuk. :wink:
De linker valt er hopelijk gewoon af, anders heel veel kruipolie. :oops:
Ik weet nog niet wanneer, eerst de spullen binnen zien te krijgen.
Laat maar weten, dan kom ik wel met de voorhamer opdraven. Beter mee dan om verlegen zitten. :wink:
Nu ook je stuurstang ontroesten en mooi mat zwart spuiten, :wink:
Remmen zijn ook binnen,
Marco: neem je zondag de naaf mee?
+1
Zoals je wss hebt gemerkt ben ik weer wat minder online.. Erg veel last en ik denk niet dat ik naar de rit ga... Behoorlijke terugval gehad.
Moeten we dus even iets anders voor afspreken :wink: :(
Tuuurlijk!
Maar het is nog even druk op het werk en mijn weekenden aardig vol.
@ Marco, sterkte! We spreken wel even wat af.