Morgen eronder zetten en ook het veertje van de voorste hoogteregelings-bedieningsstang en je kunt vol trots de 19e meedoen aan de rit :D.
Met de boutjes en moertjes kun je de middendempersteun zelf monteren, met 2 man loop je elkaar al in de weg met dit klusje.
Dus eerst de complete steun als geheel onder de auto monteren. De pennen van de middendemper door de rubberen steutjes en de brede metalen steun met 2 m6 boutjes vastdraaien. Let op dat de achterste bedieningsstang in het geleidingsblokje valt.
Daarna of vooraf kun je het geleidingsveertje monteren.
Nou jongens, de klus is geklaard. :flying: Alles zit erop. Wat een verschil :shock: Ik hoor nog wel ergens een rammel, maar kan het niet lokaliseren, maar de uitlaat hangt stukken beter. :wink: En vooral in het midden. Dat subfreempje was gewoon nodig :twisted:
@JP, steunt ook niet meer op die leiding (waar we toen de flensen hebben geprobeerd te verdraaien)
Driekwart olie eruit gehaald. Op de peilstok staat ie mooi in het midden en op de meter in het dashboard bij contant aan komt de wijzer in ieder geval niet meer in het rode gebied. Geeft nu driekwart aan. Dus al met al best wel tevreden, maar het kan nog iets beter qua rammel. Lijk Mike wel :wink: :wink:
En boys, bedankt voor alle hulp en steun aan mij en de Dame. :lol:
Eindelijk hangt de uitlaat goed :D. De rammel die je nog hoort zou best van een hitteschild kunnen zijn :wink:.
Tot voor kort had ik ook nog een rammel bij bepaalde toerentallen, dat bleek bij mijn XM dus 2 hitteschilden te zijn. Bij het ophangpunt van het flexibel deel tegen het hitteschild van het stuurhuis.
Heel goed dat je het oliepeil tussen de min en max hebt staan, in ieder geval onder het maximum :wink:.
Mike, alles bij elkaar 2 uurtjes. Dat kan je wel zeggen, wat de spinnenwebben betreft. Ik heb haar lekker even warm gereden en toen richting Schagen even lekker op de staart getrapt. (wel de flitsers in de gaten gehouden, want ik had ook mijn eerste boete al binnen (€ 50,00 voor 10 km te hard) Ook lekker sportief optrekken bij de stoplichten. Goh, wat heb ik dat gemist!!!! :wink: :wink: :wink:
Hoi JP, dat rammeltje vind ik ook wel, maar nu hangt de uitlaat rechter over de gehele lengte onder de auto. In de laagste stand hangt ie ook niet meer op de grond. :wink: en drempels kan ik nu gewoon nemen. Hoe kan het nou, dat er toch nog driekwart olie teveel inzat?????? :roll:
Oh ja JP, je had gelijk. Alles wijst zich vanzelf, wat ben ik toch een neuroot :twisted: :twisted: kleine gaatje heb ik ook gezien. :cry: :cry:
Wil nog een opmerking maken. Nu de stangengeleider en de "paperclip" er weer op zitten, heb ik natuurlijk de hendel even uitgeprobeerd, van hoog naar laag en v.v. en tussenstanden, maar dan kraakt de auto bij dat gebeuren. :oops: Is dat omdat de wagen een paar weken stil heeft gestaan?
Benny, heb je misschien je voet op de rem gehouden toen je aan het gymnastieken was? In dat geval hoor je je achterremmen zo`n piepend/krakend geluid maken.
Zet de XM op de "handrem" tijdens het gymmen, dan kun je dat uitsluiten :wink:.
Benny, ik ben heel blij dat je het hebt gefixt. Zelf doen geeft toch altijd de meeste voldoening. Als je zo doorgaat heeft de club straks een heel regiment XM-sleutelaars ter beschikking. 8)
Voor wat betreft het samen sleutelen: kom vooral naar Borculo. ;-)
Ja Mike, morgen met de buurvrouw naar Arnhem. Wordt de eerste grote rit sinds het "debacle uitlaat" :lol: Weet eigenlijk niet wat ik me moet voorstellen bij een najaarsrit :wink: Puzzelrit oke, moet je dingen onderweg oplossen, maar een tourrit. Met z'n allen als een lange slinger door het landschap toeren :roll: :roll:
JP en ik hebben nog niet zo lang geleden alle relais vervangen, maar goed ik ga natuurlijk wel even kijken of ze goor zijn of geen goed contact maken.
En ja JP, zo is er altijd wel wat mis met onze Dames. :lol:
Wat dacht je van een kapotte balast? bij ons vvor de deur was het overduidelijk dat rechts niet aan wou, en toen die aanging zat er verschil van licht tussen links en rechts. Wissel de balsten maar eens om, als dan links gaat lopen kloten dan weet je het.
Morgen eronder zetten en ook het veertje van de voorste hoogteregelings-bedieningsstang en je kunt vol trots de 19e meedoen aan de rit :D.
Met de boutjes en moertjes kun je de middendempersteun zelf monteren, met 2 man loop je elkaar al in de weg met dit klusje.
Dus eerst de complete steun als geheel onder de auto monteren. De pennen van de middendemper door de rubberen steutjes en de brede metalen steun met 2 m6 boutjes vastdraaien. Let op dat de achterste bedieningsstang in het geleidingsblokje valt.
Daarna of vooraf kun je het geleidingsveertje monteren.
Succes morgen :wink:
@JP, steunt ook niet meer op die leiding (waar we toen de flensen hebben geprobeerd te verdraaien)
Driekwart olie eruit gehaald. Op de peilstok staat ie mooi in het midden en op de meter in het dashboard bij contant aan komt de wijzer in ieder geval niet meer in het rode gebied. Geeft nu driekwart aan. Dus al met al best wel tevreden, maar het kan nog iets beter qua rammel. Lijk Mike wel :wink: :wink:
En boys, bedankt voor alle hulp en steun aan mij en de Dame. :lol:
Die rammel oplossen komt wel, ga nu eerst maar eens de spinnewebben uit die pijp blazen!!! 8)
Tot voor kort had ik ook nog een rammel bij bepaalde toerentallen, dat bleek bij mijn XM dus 2 hitteschilden te zijn. Bij het ophangpunt van het flexibel deel tegen het hitteschild van het stuurhuis.
Heel goed dat je het oliepeil tussen de min en max hebt staan, in ieder geval onder het maximum :wink:.
Wil nog een opmerking maken. Nu de stangengeleider en de "paperclip" er weer op zitten, heb ik natuurlijk de hendel even uitgeprobeerd, van hoog naar laag en v.v. en tussenstanden, maar dan kraakt de auto bij dat gebeuren. :oops: Is dat omdat de wagen een paar weken stil heeft gestaan?
Zet de XM op de "handrem" tijdens het gymmen, dan kun je dat uitsluiten :wink:.
Hou Alkmaar en omgeving wel een beetje veilig, nu je XM weer kan vliegen :lol:.
......geef dan gelijk 200,= uit, heb je tenminste nog lekker door gereden
:schater:
Voor wat betreft het samen sleutelen: kom vooral naar Borculo. ;-)
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/achterasstabilisatorstang.jpg
De u-vormige vulringen:
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/prijzenvulringen.jpg
mod edit: van de plaatjes ivm de grote linkjes gemaakt.
En ja JP, zo is er altijd wel wat mis met onze Dames. :lol:
Lichtschakelaar lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.