Bedankt voor de link. Bij de Xant wilden we die kunststof buis en buitenring niet beschadigen (en gelukkig maar achteraf!) en dan is het een gepiel om de eerste buitenring er uit te krijgen.
Yep, gelukkig wel. :D Maar bij de Xant hadden we met z'n drieën twijfels of mijnheer S. wel de juiste set had meegekregen. Niet dus, want hij heeft een Break en HBase snapt weer niet dat dat anders is als een Berline.
Ergo, bij La Soixante is het straks het gewone hak- en breekwerk onder het motto: "Als het niet stuk is, maken we het wel stuk." ;-)
Oh ja, een luchtratel is inderdaad wel makkelijk. En laten we daar nu net de beunclub voor hebben. 8)
Als ik zover ben dan schreeuw ik het hier wel van de daken. Ik denk er wel over om er een combi-actie van te maken: lagers vervangen, remklauwen schoonmaken. En dan gelijk ook de wiellagers opnieuw invetten als ze nog niet te ver heen zijn.
Vanavond naar de beunclub om de rammelende uitlaat aan te pakken. Wat blijkt? De kraag met velsrand die op de kat zit, heeft losgelaten. Hierdoor zit de middendemper niet meer vast aan de kat. Daardoor hangt de uitlaat iets door en rammelt. :twisted: Er dondert niets onder uit dus er valt wel mee te rijden maar het rammelt wel; een dame onwaardig. :?
Heb je nog een nummer oid van die kat? Kan ik even kijken wat er op de uitlaten staat die bij mij liggen :wink:
Dan kan ik hem morgenavond wel in bodegraven hebben? Daar gaan we mijn radiateur dan vervangen. Kun je hem tot 11 uur savonds ophalen..
Marco, volgens service.citroen zou dit het typenr. zijn: KTA 118-R001-201
Of ik morgenavond in Bodegraven kan zijn weet ik niet omdat ik tot minstens 8 uur 's avonds in Loosdrecht een jubileum van het werk zit te vieren. :D
Ik bel je morgenavond wel.
Wim, ik vrees dat je toch even bij Matthijs aan moet kloppen. Om de een of andere reden kan ik nergens meer een TCT kat vinden :?
Ja, nog wel 1, maar die zul je zelf even onder de slopert vandaan moeten halen...
Ik ga vandaag tijdens het sleutelen af en toe wat posten. En laat ik heel onbescheiden beginnen met mezelf een schouderklop te geven: effe voor half drie begonnen en nu 2 uur later ligt de turbo op de grond. Ook de kat met lambdasensor verwijderd.
En ik weet nu waarom ik gesis hoorde voor onder de motor: de turbo zat niet strak tegen het uitlaatspruitstuk. :oops: Oh ja, de kat is volledig doorgerot aan het uiteinde. Was een kwestie van tijd voordat 'ie zich zou afscheiden van de voordemper. :shock:
@Wes: nee hoor. Ik heb het handeltje later nog losgehaald om die ring te plaatsen.
Vanavond ging alles lekker, behalve.................
Volgens mij heb ik 8 keer de turbo weer losgehaald omdat ik de pijpjes vergeten was te plaatsen. De pijpjes op de verkeerde plaats zaten. De pijpjes verkeerd om zaten. Weer die #@% ring vergeten. Etc.... Na een paar keer tillen is zo'n ding loodzwaar.
Uiteindelijk was ik rond tienen klaar met monteren. Ik stond koelvloeistof en olie er in te gieten toen ik dringend verzocht werd weg te gaan. Omdat ik geen zin had in alternatief transport even doorgebuffeld en kwart over tien reed madame naar buiten. 8) Een beetje rondgereden en het is mooi stil onder m'n bips. Turbo trekt ook goed.
En thuis zag ik witte rook uit de uitlaat. :roll: Nou ja, daar ga ik me morgen druk over maken.
Heel mooi dat je La Soixante deze avond hebt afgekregen :thumbup:.
Dat de motor stiller is en beter trekt geeft al aan dat er verbeteringen zijn geboekt, morgen nog even de witte waterrook checken of die weg blijft :wink:.
Het is zo'n tussenin rookpluim: de straat staat absoluut niet wit van de rook, maar het is ook niet zo'n ielig pluimpje dat je standaard hebt als het koud is. Vanmiddag als ik klaar ben maar eens een stuk snelweg rijden (in de file :lol: ).
Ergo, bij La Soixante is het straks het gewone hak- en breekwerk onder het motto: "Als het niet stuk is, maken we het wel stuk." ;-)
Als ik zover ben dan schreeuw ik het hier wel van de daken. Ik denk er wel over om er een combi-actie van te maken: lagers vervangen, remklauwen schoonmaken. En dan gelijk ook de wiellagers opnieuw invetten als ze nog niet te ver heen zijn.
Dan kan ik hem morgenavond wel in bodegraven hebben? Daar gaan we mijn radiateur dan vervangen. Kun je hem tot 11 uur savonds ophalen..
Zou het een tct ding zijn!?
Of ik morgenavond in Bodegraven kan zijn weet ik niet omdat ik tot minstens 8 uur 's avonds in Loosdrecht een jubileum van het werk zit te vieren. :D
Ik bel je morgenavond wel.
Zie nu trouwens pas je gemiste oproep :oops:
Dat zal jouw zwarte poes wel leuk vinden :lol:.
Ja, nog wel 1, maar die zul je zelf even onder de slopert vandaan moeten halen...
En ik weet nu waarom ik gesis hoorde voor onder de motor: de turbo zat niet strak tegen het uitlaatspruitstuk. :oops: Oh ja, de kat is volledig doorgerot aan het uiteinde. Was een kwestie van tijd voordat 'ie zich zou afscheiden van de voordemper. :shock:
Foto's plaats ik later.
Succes Wim :thumbup:
Vanavond ging alles lekker, behalve.................
Volgens mij heb ik 8 keer de turbo weer losgehaald omdat ik de pijpjes vergeten was te plaatsen. De pijpjes op de verkeerde plaats zaten. De pijpjes verkeerd om zaten. Weer die #@% ring vergeten. Etc.... Na een paar keer tillen is zo'n ding loodzwaar.
Uiteindelijk was ik rond tienen klaar met monteren. Ik stond koelvloeistof en olie er in te gieten toen ik dringend verzocht werd weg te gaan. Omdat ik geen zin had in alternatief transport even doorgebuffeld en kwart over tien reed madame naar buiten. 8) Een beetje rondgereden en het is mooi stil onder m'n bips. Turbo trekt ook goed.
En thuis zag ik witte rook uit de uitlaat. :roll: Nou ja, daar ga ik me morgen druk over maken.
Dat de motor stiller is en beter trekt geeft al aan dat er verbeteringen zijn geboekt, morgen nog even de witte waterrook checken of die weg blijft :wink:.
Moet je je daar erg druk over maken of is dat logisch na zo'n reperatie?