Hoe ervaren jullie de ontwaseming van de XM (type 1)? Ik vind het maar lang duren voordat de voorruit schoon wordt in vergelijking met m’n vorige auto’s, BX & Xantia. Er komt wel snel warme lucht uit de roosters. De draaiknoppen staan uiteraard op z’n hardst, het icoontje ontwaseming en op z’n warmst. Als ik mijn hand boven de luchtgleuf hou bij de voorruit, voel ik er wel wat warme lucht uit komen, maar niet bijzonder veel.
Re: Ontwaseming XM
Voor sneller ontwasemen wellicht standje binnencirculatie gebruiken?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dan denk ik dat mijn ventilator aan het overlijden is inderdaad, want op 3 blaast die wel hard, maar echt een standje orkaan vind ik het ook niet.
Binnencirculatie zal ik ook eens proberen!
Airco heb ik niet. :wink:
Mod edit.
En een handtekening!!!!
En inderdaad wordt het met een klep geregeld. Jij hebt toch geen CC? Dan bedient de knop via een kabeltje die klep. Misschien dat die kabel is losgeschoten?
Ik heb wel temperatuurregeling, maar niet met de druktoetsen en een schermpje in het midden, maar met de 3 draaiknoppen waarbij er bij de rechtse draaiknop het aantal graden staat .
Is er een beetje fatsoenlijk bij te komen om dat te controleren?
Het kabeltje kan bij de knop los zitten of bij de klep. Ik weet niet hoe zo'n T1 paneel vast zit.
Maar voordat je gaat demonteren, bedient de knop heel soepel of voel je wel iets van weerstand?
Je kunt ook het dashboard kastje er even uit halen krijg je nog meer ruimte.
Ik doe het altijd met een stukje leer wat ik met de ruwe kant over de knop heen leg, dan met een waterpomp tang vastpakken en met één ruk eraf.
Dan de schuif aan de rechter zijde, die kun je meestal wel met de hand lostrekken.
Dan de kruiskopschroeven eruit, afdekplaat eraf, en dan stuit je op het printje. Die zit met 4 troxen vast (let op het zijn 2 printen die middels een kunstof koppelbusje aan elkaar zitten) De elektrische aansluiting is kort dus je moet echt friemelen om het los te krijgen. Dan zie je de bediening.
Als je het dashboard kastje eruit hebt kun je deels het mechanisme zien.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Voor de duidelijkheid: dit geldt alleen voor een Type 1 paneel!
Ik voel eigenlijk geen weerstand. Ik ga nu het e.e.a. demonteren, ik ben benieuwd.