hai allen,
Ik ben expelliarmus, broer van example, woon in amsterdam en werkte in z'dam bij Fiege, een transport bedrijf. ik rij momenteel met mijn xm 20i
break confort '92 kleur vert triton, zeer fijne wagen. :P :P
Heb al een waslijst aan auto's gehad, waarvan de meesten toch wel frans. :wink: ik sleutel graag zelf, maar als het te moeilijk wordt, zoek ik meestal iemand die me verder kan helpen. :P :oops: :wink:
liever niet de dealer.
Re: eXpelliarMus z'n "Breakyblackline"
voor €1,09 per stuk. :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Vandaag samen met Wim de stofhoezen van de achter veercilinders vervangen rechts achter ging dat vrij goed en alles kwam goed los links daar in tegen niet. :evil: Toen maar besloten om het op de auto te doen zonder de leiding los te halen en dat ging wonderwel prima, het enigste wat we er niet uit konden krijgen
omdat er gewoon weg ruimte voor is, was de cilinder zelf. Die hebben we dus niet aan de binnen kant kunnen schoon maken, alles is nu weer lekvrij en daar ging het om. Ik vond het geen onaangenaam klusje, Wim nogmaals bedankt voor je hulp.
De rij hoogte afstelling mmmm dat weet ik nog niet helemaal, we hebben het wel geprobeert maar ben nog niet helemaal te vrede.
Eerst maar even de voorste hoogte regelaar schoon maken, we konden gewoon weg de hoogte niet afstellen, de reactie arm gaat keurig heen en weer
als de klem van de hoogte regelaar los is gedraaid maar van hoogte veranderen nada!? Ligt dit nou aan de hoogte regelaar of is er wat anders aan de hand?
Bij gymmen komt eerst de achterkant snel omhoog, gevolgd door de voorkant en dat gaat niet zo vlot. Ben toch erg benieuwd wat er loos is.
Zouden we het koperen busje beschadigt hebben Wim??
Als ik dit plaatje zo zie, klopt het allemaal wel. De klem van stang 3 was los van de stabilisatorstang.
Stom van mij. :stilmaar: We hadden aan de klem moeten draaien om de hoogte te veranderen. Dat gebeurde achter wel.
Ook fijn dat je die nieuwe dingen allemaal eerst aan jullie eigen dames uitvogelt, zodat je daarna andere weer kunt helpen :mrgreen:
Ik neem aan dat dat lucht in de leidingen is, gek wordt je van dit soort wijven. :evil:
Daarna even gestart en ze kwam gelijk op rij hoogte, hoogte regelaars reageren ook goed, achter sneller dan voor.
Toen leek het er even op dat de rij hoogte voor ook weer goed was!? Daarna niet meer nog steeds iets te hoog, ik vermoed
dat het koperen busje een tik heeft gehad en dat ie daar door nu zo reageert. :(
Ik ben benieuwd of ze nu wel goed in zakt!?
Zal ik er 2 bestellen?
Even een update....madame staat nog steeds in rijstand zo wel voor als achter sinds ik haar van middag om 13:00 gestart had!? :shock:
Geen lekkage niks nada noppes alles droog, das ook wel eens leut. 8)
Eens zien hoe ze er morgen ochtend bij staat...
Ik heb vrijdag het rubbertje van de HD-pomp vervangen en sindsdien zeurt de mijne over te lage hydrauliekdruk na het starten. :shock: Het blijven eigengereide meiden. :lol:
Net tijdens het rondje met het hondje nog even langs "Breaky" gelopen en ze is inmiddels anderhalve cm gezakt!?
Voorheen lag ze allang met haar buik op de grond, snap er niks van, zal wel oké zijn!?
En een handtekening!!!!
Dat dacht ik dus ook, maar dat ze dat nu opeens wel hoog blijft staan voor langere tijd en in het verleden niet, is dus alleen maar toe te schrijven aan het monteren van nieuwe stofhoesen op de achter veercilinders!? :shock:
Zo stond ze er vanochtend bij.
En zo zou het moeten!?
Veren doet ze goed en gymmen gaat ook wel oké, achter komt sneller omhoog dan voor.
Heb haar nu weer in rijstand weg gezet, eens zien hoe ze er morgen ochtend bij zal staan. (Ik val zo wel in herhaling, wordt er dan ook wel chagrijnig van.)
raak ik in de war. :wink:
Vergeet niet dat we de cilinders zelf ook schoon hebben gemaakt!
Voor wie het niet snapt: de veercilinder achter bestaat uit 2 buizen die in elkaar schuiven. Die twee worden afgedicht door een rubberen ring en een teflon ring.
In oude (dus vervuilde) LHM zit een soort zwarte smurrie. Op CiFo heeft JanSr een hele mooie foto hiervan. Zoiets zat ook in de veercilinders van Breaky.
En Wes, als je je hoogteregelaar uit elkaar haalt, kom je die zwarte smurrie ook weer tegen.