eXpelliarMus z'n "Breakyblackline"

hai allen,

Ik ben expelliarmus, broer van example, woon in amsterdam en werkte in z'dam bij Fiege, een transport bedrijf. ik rij momenteel met mijn xm 20i
break confort '92 kleur vert triton, zeer fijne wagen. :P  :P 
Heb al een waslijst aan auto's gehad, waarvan de meesten toch wel frans. :wink:  ik sleutel graag zelf, maar als het te moeilijk wordt, zoek ik meestal iemand die me verder kan helpen. :P  :oops:  :wink: 
liever niet de dealer.

Permalink

Citrophile zegt:

trillen bij 120km/h zal onbalans in de wielen zijn.

Ik gok op het subframe eerlijk gezegd, die is zaterdag weer even los geweest, daar horen van de zwarte plastic dopjes in maar das niet gelukt.
Zou ze op nieuw uitgelijnd moeten worden Wim na het monteren van de reactie-arm rubbers?
Permalink

Op de auto balanceren, meteen maar eerst je zomerbanden er op! Eigenlijk moet je na het balanceren ook een wielboutgat markeren zodat elke keer als je aan de klus gaat en er weer een wiel afgaat, het wiel op de zelfde plek terug gezet wordt.

Citrophile zegt:

het verlopen dat door het uitlijnen wordt verholpen veroorzaakt geen trillingen, hooguit dat die rechtuit niet spoort.

Als het toespoor niet goed is kan 'ie ook gaan trillen. Maar dat staat weer los van het vervangen van de rubbers. :wink:
Permalink

Hij is kort geleden uitgelijnd, mmmmm.

Net even de XM verplaatst en gelijk de banden spanning bij de pomp gecheckt, slaat de motor toch af bij optrekken!?
Blijft gelijk het motormanagement lampje branden, na thuiskomst de motor uit gezet even gewacht en weer gestart, geen lampje meer.
Wat zou dit nu weer geweest kunnen zijn, de slet houd mij wel bezig. :?
Permalink

Vandaag de bougies geplaatst, heb wel de motor warm laten lopen maar er nog niet mee gereden.

Een oud probleem steekt weer de kop op en dat is:

Als ik de motor start en ik geef iets gas dan vindt er eerst een soort van dip plaats voor er daadwerkelijk gas gegeven wordt, daarna is dat weg, dus alleen als de motor net gestart is.

Draait de motor een tijdje stationair dan kan er ook een dip voor komen en dan verschijnt het motormanagement lampje, dat ook weer uit gaat.

Nou hebben we in het verleden bij Marco thuis de ecu uit kunnen lezen en daar kwam uit dat de lambdasonde aan zijn eind is. Waar kan ik het beste zo'n lambdasonde voor 2.0i 8v kopen, dealer of automatrialenzaak?

En kan een slecht werkende lambdasonde je disbobine naar de klote helpen!?
Permalink

Ik zou gewoon naar een automaterialenzaak gaan voor een "imitatie" lambdasonde.

Het zou best kunnen als de lambdasonde een arm mengsel laat aansturen dat de (dis)bobine heel erg hard meot gaan werken om het arme mengsel te laten ontsteken.

Om te beginnen de kat laten afkoelen. Ik heb nu 2 keer een sonde verwijderd en het viel mij mee. Het eerste stuk met veel kracht en dan komt 'ie relatief makkelijk los. Zo niet dan denk ik dat kruipolie hier je vriend is.

Ik geloof nooit dat een lambda IETS kan beinvloeden op de bobine. Te ver afgesleten bougies, dat is zwaar voor een bobine, drukvulling, te lang laten laden, etc, maar een mengsel dat iets armer of rijker is? neh..
Maar lambda is een mooie lange sleutel erover en ff tikken ertegen. Ze zitten nooit echt muurvast is de ervaring. Meestal krijg ik ze zelfs los met de baco
Permalink

Vandaag weer wat klusjes gedaan, Lambdasonde vervangen en de voorste hoogteregelaar schoon gemaakt dat maak een groot verschil in rijden.
Ze reageert meteen op verandering van rij hoogte ben zeer blij met deze actie. Ze was wel erg vuil, ik had een hoogteregelaar nog nooit zelf schoon gemaakt, maar deze bleek wel heel erg vies. Het verschil met achter is nu wel heel erg groot, dus spoedig ook maar achter even doen. 8)

Het zou inderdaad doodzonde zijn als je afscheid van haar moet nemen. :?
Wat veert madame voor nu soepel! Echt een verschil van dag en nacht. 8) Ik heb vaker vervuilde hoogteregelaars gezien maar deze sloeg echt alles: het bezinksel leek wel teer. :shock: