Vanmiddag heeft de pizzakoerier 2 poelies en anderhalve spanrol uit De Venter meegenomen. :thumbup:
Ik had intussen de V-snaar geplaatst om madame in de hoge stand te zetten. Vervolgens rechterwiel er af en de beschermkappen weg. Het blijkt dat mijn spanrol nog goed is (mag ook wel, is iets van anderhalf jaar oud. :wink: ).
De krukaspoelie daarentegen is een heel ander verhaal: die had zich gesepareerd. :shock: Wes had 2 poelies van Matthijs meegekregen en mijn voorkeur ging uit naar de versie waarbij beide schijven met 4 bouten aan elkaar vastzitten. Maar helaas omdat de breedte niet goed is, de andere gemonteerd waarbij de multiriempoelie met rubber vast zit.
Losdraaien van de krukasbout lukte natuurlijk niet op straat omdat je tegen de compressie in draait. Dus zijn we naar de beunclub getogen voor een luchtratel. Toen was het een fluitje van een cent. 8)
Daarna terug naar mijn huis, lekker gegeten en weer naar de beunclub om een nieuwe lambdasensor te plaatsen. Ook dat ging voorspoedig.
Al met al een succesvolle beundag. 8)
Als je maar voldoende met IksEms bezig bent worden het steeds makkelijkere beunobjecten. Ik ben nu bijna zover dat ik met m'n linkerhand eten kan koken en met de rechter gelijktijdig aan de auto sleutel. :mrgreen:
Moet nog wel steeds het project cruise control een keer afronden. :oops:
Goh..mooi werk Wim. Als ik het goed begrijp was de krukaspoelie dus gescheurd, dus rond de bevestigings bouten? Dat heb ik 3 jaar geleden met mijn DS ook gehad. Heb je nog een pix van die kapotte poelie of ligt ie al in de ton op de beunclub?
Hierbij los ik mijn toezegging in om foto's van de rammelpoelie te plaatsen.
Normaal gesproken zie je dit als je vanuit de rechter wielkast naar binnen kijkt:
De buitenste zit met een rubberen kraag stevig vast aan de binnenste. Omdat die er niet meer is, kan ik dit doen:
:shock:
En omdat elk nadeel een voordeel hep, zijn de randen zo mooi schoon dat ze direct gevulcaniseerd kunnen worden:
:grijns:
Oh, nu snap ik het. Ik dacht aan een stalen poelie die rond de bevestigings bouten afgescheurd was. Waarom gebruiken ze daar nu weer een rubberen kraag voor???
Vandaag heb ik eindelijk project 'cruise control' afgerond, de start was eind december 2010. :oops: In december had ik de draadboom vanuit de motorruimte al gelegd en de remlichtschakelaar voorbereid. Als je alles aansluit bij de VDO Tempostat reageert 'ie op de rem én het koppelingspedaal. In eerste instantie wilde ik dat ook, maar het werd zo'n onmogelijke constructie dat ik de koppeling maar heb laten zitten. Voorlopig. :wink:
Vrijdag heb ik het project weer opgepakt en de resterende bedrading aangesloten. Toen volgde de grote test, en ja, de tempostat reageert op het swaffelstokje en de rem (daar is een speciaal controle LEDje voor). Daarna de unit professioneel ingebouwd zodat het inregelen kon beginnen.
:lol:
En zo zit de cc-kabel aan de gaskabel:
Het instellen gebeurt aan de hand van dipswitches waarmee onder meer het motortype gekozen kan worden. Zaterdag wat verschillende instellingen geprobeerd en vandaag de definitieve keuze gemaakt zodat ik de unit op zijn definitieve plaats kan inbouwen. De bedoeling was onder de accubak, maar dat paste net niet. Zo'n Tempostat is best wel een groot ding. Uiteindelijk gekozen voor de zijkant van de accubak, schuin onder de stappenmotor:
En zo ziet het geheel er uit:
Onder de accubak nog beginnende roest gezien, dus dat ook meteen behandeld.
Al met al ben ik zeer tevreden over vandaag. 8)
Het valt wel mee hoor. Het kost vooral veel tijd, tenminste als je het netjes wilt doen. :wink:
En voor de pietlutten die wat op te merken zouden kunnen hebben op de laatste foto: de beugel zit weer over de accu.
Nou nee. Ik wil er eigenlijk mee 'on tour' gaan. En als het seizoen voorbij is netjes inpakken en op de schoorsteenmantel plaatsen. Op het draaiplateau uit de clubshop. :meneus:
Re: wimb en z'n La Soixante.
Ik heb nog wel een spanrol liggen van ongeblazen 2.0 8V.
Volgens mij is die gewoon hetzelfde.
Ik had intussen de V-snaar geplaatst om madame in de hoge stand te zetten. Vervolgens rechterwiel er af en de beschermkappen weg. Het blijkt dat mijn spanrol nog goed is (mag ook wel, is iets van anderhalf jaar oud. :wink: ).
De krukaspoelie daarentegen is een heel ander verhaal: die had zich gesepareerd. :shock: Wes had 2 poelies van Matthijs meegekregen en mijn voorkeur ging uit naar de versie waarbij beide schijven met 4 bouten aan elkaar vastzitten. Maar helaas omdat de breedte niet goed is, de andere gemonteerd waarbij de multiriempoelie met rubber vast zit.
Losdraaien van de krukasbout lukte natuurlijk niet op straat omdat je tegen de compressie in draait. Dus zijn we naar de beunclub getogen voor een luchtratel. Toen was het een fluitje van een cent. 8)
Daarna terug naar mijn huis, lekker gegeten en weer naar de beunclub om een nieuwe lambdasensor te plaatsen. Ook dat ging voorspoedig.
Al met al een succesvolle beundag. 8)
Moet nog wel steeds het project cruise control een keer afronden. :oops:
Ik zal vandaag foto's maken.
Normaal gesproken zie je dit als je vanuit de rechter wielkast naar binnen kijkt:
De buitenste zit met een rubberen kraag stevig vast aan de binnenste. Omdat die er niet meer is, kan ik dit doen:
:shock:
En omdat elk nadeel een voordeel hep, zijn de randen zo mooi schoon dat ze direct gevulcaniseerd kunnen worden:
:grijns:
Waarschijnlijk voor demping, de airco komt met een behoorlijke klap in. :roll:
Gelukkig lost Wim dit soort problemen goed op :D.
Vrijdag heb ik het project weer opgepakt en de resterende bedrading aangesloten. Toen volgde de grote test, en ja, de tempostat reageert op het swaffelstokje en de rem (daar is een speciaal controle LEDje voor). Daarna de unit professioneel ingebouwd zodat het inregelen kon beginnen.
:lol:
En zo zit de cc-kabel aan de gaskabel:
Het instellen gebeurt aan de hand van dipswitches waarmee onder meer het motortype gekozen kan worden. Zaterdag wat verschillende instellingen geprobeerd en vandaag de definitieve keuze gemaakt zodat ik de unit op zijn definitieve plaats kan inbouwen. De bedoeling was onder de accubak, maar dat paste net niet. Zo'n Tempostat is best wel een groot ding. Uiteindelijk gekozen voor de zijkant van de accubak, schuin onder de stappenmotor:
En zo ziet het geheel er uit:
Onder de accubak nog beginnende roest gezien, dus dat ook meteen behandeld.
Al met al ben ik zeer tevreden over vandaag. 8)
En voor de pietlutten die wat op te merken zouden kunnen hebben op de laatste foto: de beugel zit weer over de accu.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
http://www.xmclub.nl/Nieuwforum/viewtopic.php?f=9&t=631&p=41600#p41600