Hallo allen,
na enige tijd me dan toch maar eens aangemeld en gelijk lidmaatschap aangevraagd.
Ik ben Jeroen 35 jaar 3 dochters en planner van beroep.
De Xm is:
Een mooie vert vega uit 1992
V6 24v met alles erop en eraan en nu 141.000 ervaring op de klok.
In mijn bezit sinds verleden jaar september en ik ben nu de derde eigenaar. Eerste eigenaar is een advocaat uit A'dam geweest en daarna is ze verhuisd naar Abbekerk waar ze meest van de tijd stil heeft gestaan.
Sinds 127.000 is ze de mijne en dus weer wat meer op de weg.
Veranderingen:
een enkelspaaks-stuur erin
nieuwe mistlampen en rondom ook nieuwe sierlijsten
4300 K Xenon erin.
Tot mijn spijt ook al weer deels moeten laten spuiten vanwege vandalisme wat niet de laatste keer is geweest helaas....
Ook rijd ik in de zomer met niet originele wielen welke wel erg origineel zijn. De een zal er van houden de ander niet, gelukkig is het zo dat ik er mee mag rijden :wink: .
Ook minder origineel is het geluid in de voituur, dit is een installatie in wording met het oog of liever oor op kwaliteit. Dat dit resulteerd in een bijna onbruikbare kofferbak is voor mij van minder belang, als "familie auto" hebben we een Berlingo XTR uit 2009 van mijn werk. Hiermee mag de XM min of meer beschouwd worden als mijn hobby en woon werk vervoer van mijn vriendin 3 x in de week.
Wanneer mogelijk (waarschijnlijk een dezer avonden) zal ik wat fotootjes plaatsen.
na enige tijd me dan toch maar eens aangemeld en gelijk lidmaatschap aangevraagd.
Ik ben Jeroen 35 jaar 3 dochters en planner van beroep.
De Xm is:
Een mooie vert vega uit 1992
V6 24v met alles erop en eraan en nu 141.000 ervaring op de klok.
In mijn bezit sinds verleden jaar september en ik ben nu de derde eigenaar. Eerste eigenaar is een advocaat uit A'dam geweest en daarna is ze verhuisd naar Abbekerk waar ze meest van de tijd stil heeft gestaan.
Sinds 127.000 is ze de mijne en dus weer wat meer op de weg.
Veranderingen:
een enkelspaaks-stuur erin
nieuwe mistlampen en rondom ook nieuwe sierlijsten
4300 K Xenon erin.
Tot mijn spijt ook al weer deels moeten laten spuiten vanwege vandalisme wat niet de laatste keer is geweest helaas....
Ook rijd ik in de zomer met niet originele wielen welke wel erg origineel zijn. De een zal er van houden de ander niet, gelukkig is het zo dat ik er mee mag rijden :wink: .
Ook minder origineel is het geluid in de voituur, dit is een installatie in wording met het oog of liever oor op kwaliteit. Dat dit resulteerd in een bijna onbruikbare kofferbak is voor mij van minder belang, als "familie auto" hebben we een Berlingo XTR uit 2009 van mijn werk. Hiermee mag de XM min of meer beschouwd worden als mijn hobby en woon werk vervoer van mijn vriendin 3 x in de week.
Wanneer mogelijk (waarschijnlijk een dezer avonden) zal ik wat fotootjes plaatsen.
Re: Groene fee van Stooftaker
links en rechts gaat langs elkaar heen en zo ook de onderdelen.
klauwen en schijven zijn er maar de zadels zijn niet leverbaar..... vandaar ook de opmerkingen bij de 24v in gris.....
verders wordt madam Absinth donderdag om 13:30 getaxeerd :mrgreen: 8) nog ffkes poetsen voor taxatie uit....
daarnaast heb ik bedacht dat in navolging van JP ik ook de schakelstangen wil (laten) vervangen dus daar ga ik ook een belletje aan wagen.
Gisteren op mijn verjaarsel is de gaskabel vervangen.
En vervolgens is madam eens goed gepoetst aan de buitenzijde voor de taxatie.
Volgende week komt het rapport hiervan binnen.
De taxatiewaarde lag (veel) hoger dan ik had gedacht/gehoopt 8) T groene feetje is getaxeerd op 12.500€ :shock:
Gauw de verzekering regelen dus!
Half april zullen de remmen voor vervangen worden voor die van een t2 24v dus meer remkracht! Dan nog eens verder gaan zoeken voor achterremmen van een break!
Op dezelfde dag zullen ook de schakelstangen worden vervangen zodat het schakelen wat prettiger gaat, de versnellingspook moet je van tijd tot tijd goed doortrekken of soms zelfs terug naar vrij (tweede keer) om in de versnelling te komen.
Vanavond wat fotootjes!
Over de achterremmen van een break zou ik nog even mee wachten, van de andere Jeroen hoorde ik dat de boutgaten niet overeenkomen. I.g.v. grotere achterremmen kun je zowiezo achterremmen namen van de ES9J4 berline, die zijn 9mm in diameter groter en dat past zeker op de achterste draagarmen.
Nee, maar het geeft wel aan dat het standaard bedrag voor zo'n oude auto in dit geval niet genoeg is, en ze er echt niet komen met 1000 euro.
Achterremmen gaan we eens verder voor kijken dan! Maar eerst de remmelarij voor!
toch een schoon verschijning ook zo met de standaard speedlines....
Misschien een setje erbij nemen om helemaal op te knappen?
Ja! er dan antraciet-mettalic spuiten. 8)
Of hoogglans zwart, ook mooi!
Dan heb ik indien gewenscht een helemaal origineel exemplaar staan wat waardeverhogend is he?! :silent:
rijdt leuk maar t'is wel een hooischudder :thumbdown:
Madame staat nu op 157.000 dus ik heb er nu bijna 30.000 mee gereden.
Was een klein probleempje, waarschijnlijk ontstaan door de remmenwissel... nl een scheurtje in de remleiding, dus die zijn ook gelijk vervangen en ik mag weer een jaar sturen.
Wel werd meegedeelt dat er een druppel onder bij t stuurhuis hing, dus die "lekkage" moet in de gaten worden gehouden..
Nu heb ik nog niet eerder LHM op de stoep zien liggen en ook niet bij hoeven te vullen, dus veel vaart zal het niet lopen :roll:
Dat scheurtje zou ook nog gewoon veroudering kunnen zijn, rubber heeft niet het eeuwige leven.
Tja, en 'een druppel', daar zou ik ook niet van wakker liggen.
Hoe laat staat het gebak klaar in het café? :food:
Gebak om 10 uur, dus nu! :mrgreen:
Mazzelaar...
Bij een van mijn vorige XM's was een lekkage van het stuurhuis toch echt afkeur. Want het maakt onderdeel uit van je remsysteem.
En een handtekening!!!!
Als het echter nat blijft dan ben je idd het bokje.
Trouwens, onderdeel van remsysteem was vroeger de reden, tegenwoordig mag een bekrachtigd stuurhuis of het circuit daarvan gewoon niet meer lekken.