Bij mijn XM (2.0 turbo) hangt een slangetje los in het rechter voorste binnenscherm. Zo te voelen zit deze vast boven op de onderzijde (fuseegedeelte) van de veerpoot (naast een moer). Hij lijkt haast te zijn doorgesneden, zo recht is de 'snede'. Of hij is ergens vanaf geschoten/getrokken. Er komt (afgaande op de geur) hydrauliekvloeistof uit. Nu heb ik de fabrieksdocumentatie compleet, maar nergens een afbeelding van dat slangetje. Wie weet hoe het zit (of in dit geval zou moeten zitten)?
Re: Los hangend slangetje
Korte termijn oplossing: slang op de leiding drukken.
Maar de slang heeft z'n beste tijd gehad dus is het beter om de retourslang vervangen. Ze zijn nog nieuw te krijgen. (Ze worden ook gebruikt als retourslang voor de stuurbekrachtiging van ik dacht de Xsara :wtf: ).
groet, Atte Roskam
Deze zijn bij de dealer nog gewoon te koop ik heb ze pas nog vervangen.
Bestel wel de klemmen erbij die kunnen bij demontage stuk gaan.
Het is een simpel klusje.
Het enige gereedschap dat ik erbij heb gebruikt is een knijptang om het klemmetje los te halen en de nieuwe vast te zetten en een staalborstel om voor de demontage van de slang de poot schoon te maken .
Ik raad je aan om beide kanten te vernieuwen als de ééne kant slecht is gaat de andere er binnenkort ook aan.