Hallo allemaal!
Zoals het een heer betaamd: Ladies first!
De dame in kwestie is een XM 2.0 turbo CT van het bouwjaar 1998, en is getooid in het zilver (Gris Quartz).
Van binnen toont ze haar weldadige karakter in de vorm van zwart leder, climacontrol en andere zaken die het reizen in 'het slagschip' veraangenamen.
Mijn naam is ErikV, 29 jaar oud en woonachtig in Brabant, omgeving Eindhoven.De XM is de eerste auto die ik met mijn hart gekocht heb, iets wat zeker de eerste dag na aankoop nogal wat twijfel van mijn gezond verstand opwekte. Ik kocht voorheen mijn auto's namelijk met het oog op onbetwiste betrouwbaarheid en zuinigheid.
Desondanks ben ik nu erg blij met de aanschaf! Goed, ze lust een stevige slok, maar gezien mijn privé km's zich tegenwoordig beperken tot een 6 tot 8000 km per jaar is dit goed te doen. Overigens erg leuk: Werd gisteren door een lokale Citrofiel gecomplimenteerd met mijn keus!
Ze heeft wat kleine dingetjes, bijvoorbeeld dat het linker infopaneeltje niet thuis geeft, en de centrale vergrendeling op afstand wil niet altijd wat ik wil. Daarnaast heeft het lampje van de temperatuur-aflezing de geest gegeven.
Voor vragen over die zaken hoop ik hier op het forum terecht te kunnen, om zo mijn nieuwe liefde in optima forma te krijgen en te houden!
Foto's volgen nog, ze staat nog op winterslofjes. Donderdag komen de zomersloffen er onder te liggen als het goed is!
Tot ziens op het forum!
Erik
Re: ErikV stelt zijn dame voor.
Een astmatische dwerg die door een rietje blaast brengt meer verkoeling zogezegd.
Het wordt wel enigszins koeler, maar duurt erg lang. Kan het dan de aanjager zijn? Of kwestie van de airco bij vullen?
Thank you :D
Hmm, lekker dichtbij. Goedkoop?
succes met wachten ...op je vakantiepoen :lolno:
Daarna ff met flinke korting door de 'anti-kras' wasstraat gereden. Is ook meteen de laatste keer, volgende keer weer gewoon met de hand. Het is dat ik korting kreeg, maar met de hand krijg ik haar schoner..Verder het interieur minutieus gereinigd. Alles vetvrij gemaakt, vervolgens dash op kleur gebracht, leer behandeld.. Meteen mooi van een groot gedeelte van alle plak en lijm troep van de vorige eigenaar af..die had een stickerfetisch ofzo :?
Ondertussen een aardige inventaris van klusjes die met de loop der tijd gedaan moeten worden/ die ik wil doen:
Lampjes vervangen
VC uitlezen/resetten
Clignoiteur loshalen en nakijken wegens klikkerdeklikklik
Uitlaat/ uitlaatbeugels nakijken (speling ergens)
Centrale vergrendeling nakijken en fixen (weigert soms en alleen de bestuurderskant gaat dan open)
Afdekkapje voor sleepoog
Krassen en steenslag weghalen
Stoot en raamlijsten op kleur brengen
Morette's ophalen(!) en mettertijd plaatsen
Afdekdopje voor de bout achterste ruitenwisser (kwijt door wasstraat :evil: )
Velgen nieuw lakken en polijsten (winterklusje)
Bollen vullen (Nog niet noodzakelijk, wegens kosten voorlopig dus nog even niet)
Hmz..nu ik het zo zie..Waar ben ik aan begonnen? :mrgreen:
Aan de andere kant: het zijn gelukkig maar kleinigheden.
Als ik ooit de reparaties en klussen elders op het forum zie: Respect.
Hoop dat ik de eerste tijden van dat soort klussen gespaard blijf!
Daar zou ik niet op besparen en het checken is meestal gratis, het vullen kost ook de kop niet. :wink:
Voor de airco ook nog niet weg geweest.. Ik heb zoveel dingen in de planning, maar door mijn werk (rij-instructeur) werk ik momenteel 6 dagen per week.
Meestal zo september wordt het wat rustiger vanwege de nieuwe start van de scholen.
Dus niet dat ik de info vergeten ben of in de wind sla, kan soms even duren voor ik het tot uitvoer kán brengen :)
Als dit maar geen september wordt. :wink:
Zeker niet! :wink: Ik stuur je wel even een PM :)
daar zit Renard, die hebben wel iets met bollen en met xm 's ook wel :wink:
Thnx, meteen ff op hun site gekeken, bleek dat ik daar al eens eerder voorbij gesurfd ben ivm de 'blauwe olie die ze eventueel gebruiken. :wink: Leek me toen al een goed adres (met mijn weinige citroënkennis :roll: ) , zal nu zeker eens bellen als ik tijd heb :) Pfff.. Wel een takke-eind rijden..
Heeeeerlijk :mrgreen:
Als je er nou weet in Luxemburg, daar ga ik binnenkort heen cruisen :mrgreen:
Zit toch te denken om een vakantie op te nemen ergens rond augustus..ff bijtanken, want ik zit er aardig doorheen na twee jaar non-stop..
Ben (nog steeds) aan het kijken om zeer binnenkort de Morettes op te halen, en anders op te laten sturen door Bix. Zelf ophalen is natuurlijk leuker, altijd leuk om mensen van het forum te ontmoeten!
Madam trekt nu een bek open hee! Whoa..Kan niet met goed fatsoen over straat. Zometeen snel naar mijn pa 40 km verderop, ff op de brug en hopen dat het relatief rap voor elkaar is. Eigenlijk allebei geen tijd voor, maar dit is gewoon te belachelijk om verder te rijden :S
Lekker tegenstrijdig: yes, ik kan weer lekker stil over straat :mrgreen: ..shit..moet hierdoor vanavond om half 10 nog alle administratie doen voor werk..zucht. :evil:
Dat is ook weer helemaal waar ;) Positief blijven :lol:
Zoveel dagen bouw ik niet op hoor, laat alle extra uren uitbetalen momenteel. :wink:
Aangezien ik toch bijna geen dagen op maak hou ik zat over. Vanaf december gaan we weer uren sparen, want in november volgend jaar ga ik zo'n vier weken pleitos richting Afrika met de Amsterdam-Dakar Challenge (Barrel-rally). 8) ..........Overigens niet met Madame ;)
En een handtekening!!!!
En een handtekening!!!!