Hoi mede-clubleden.
Ik heb een mooie serie 1 exclusive op het oog, perfect onderhouden, 180,000 km. Iedereen raadt het echter af wegens de automaat die eraan hangt. Ik trek elk jaar een niet al te zware caravan richting Frankrijk en terug (veel binnendoor dus rustig an, dat wel..)...
Bvd voor alle advies...
Re: Serie 1 Exclusive van Jaap
Alleen rotor vervangen, maar zowel rotor als verdelerkap waren er niet erg slecht aaan toe. De kontaktjes van de verdelerkap een schuurtje gegeven, en leek weer als nieuw. De staat van die bougies begrijp ik niet zo erg in vergelijking met de perfecte algehele staat van onderhoud, maar ook de veerbollen waren nog nooit vervangen/bijgevuld schijnbaar, aldus de monteurs van van der Laan. De vorige eigena(a)r(en) hebben andere prio's gesteld ?
Ja best wel, heb na vervanging van nr 1 de motor ook maar ff laten draaien met knikkende knieën...... :?
Daarentegen:
http://www.ngkntk.ru/nl/productzoeker/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/CIT…
Eenmaal thuis toch even de gymnastiek gedaan, kwartiertje hoog / laag. Het valt op dat dit soms gepaard gaat met gefluit, geschok, en dat de vanaf de hoogste postitie naar hoogste rijstand er nauwelijks gereageerd wordt. Het valt ook op dat als de motor eenmaal uit is ze voor als een baksteen (lees: erg snel) zinkt vanuit de hoogste positie.
Hoogteregelaars vervuild ?
Wel eerst nieuwe rubbertjes kopen en nieuw plastic stangetje wat tussen de hoogte-regelaar en
stang zit, deze zou je zomaar stuk kunnen maken.
een brug is aan te raden, maar als je de XM hoog op pootjes kan zetten moet het op je rug liggende
ook wel te doen zijn. Maar liever zoek je een brug op.
Ik wil je best assisteren in deze. :wink:
http://www.burgersvanbuuren.nl/prijslijst.html
Hoogteregelaars schoonmaken kan geen kwaad, zeker als het systeem al een paar jaar niet gereinigd is. Maar ik adviseer je om eerst een tijdje met hydrorincage rond te rijden om het systeem door te spoelen en dan pas de regelaars schoon te maken.
Anders komt het losgeweekte vuil in je pas schoongemaakte regelaar en kun je het weer doen. En dat heet werkverschaffing. :lol:
Misschien neem ik de gok of doe ik er spoelvloeistof in ergens na mid agustus.....
Waarom niet? Hydrorincage is anders als LHM met wat toevoegingen. In het ergste geval zit het er te lang in en degradeert het tot .................., juist: LHM. :wink:
Zo'n vakantietrip is juist een goede gelegenheid om het systeem door te spoelen.
Zelden. Vorig jaar op vakantie een paar keer meegemaakt maar dat was vóór de bollenopvulsessie waarbij bleek dat ze goed van druk af waren. Niet dat dat er wat mee te maken had waarschijnlijk, even contakt uit en weer aan verhielp het meestal.
Ik heb ook ooit met het wonderkastje van malle Pietje een wss lang sluimerende gaspedaalsensor-error gereset.
Verder heb ik meteen bij aanschaf LHM ververst maar wat er uit kwam en de filters waren niet schrikbarend vuil.
Ik heb meer vervelende verhalen gelezen over loskomend vuil met hydrorin..enz en heb besloten om dit probleem maar na mijn vakantie te tackelen, ik ga de goden niet verzoeken. Bovendien heb ik nog punten zat die voor elkaar moeten voor die tijd.
Ik vraag me wel alleen af of een schoonmaakbeurt van hoogtesensors nou zoveel troep losmaakt (dat gebeurt toch buiten de auto ?) of dat het een aanname is dat er veel troep rondzweeft omdat de hoogteregelaars vervuild zijn ??
Het is dus niet zo dat het systeem vervuilt omdat de hoogteregelaars vuil zijn of omgekeerd. Het systeem vervuilt en de regelaars zijn een onderdeel van dat systeem.
De redenen om die regelaars schoon te maken zijn:
1) Het is een vrij makkelijk klusje om te doen.
2) Het effect van schone regelaars is goed merkbaar.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En een handtekening!!!!