Xmmers,
Ik weet dat je bollen opnieuw kunt vullen.
Ben er zelf geen echte fan van maar heb uit nieuwsgierigheid toch een paar vraagjes.
Mijn vraag is kun je bollen eenmaal of meerdere malen vullen?
Soms zie ik op een bol een moer met een kunststof dopje erop , is een dergelijke bol meerdere malen te vullen? Is die dan al een keer bijgevuld? En kan het dus niet meer?
Ook heb ik gehoord ( weet niet of dat klopt ) dat als er een te beperkt aantal bars in de bol zit deze niet meer is te vullen.
Groet,
Mark
Ik weet dat je bollen opnieuw kunt vullen.
Ben er zelf geen echte fan van maar heb uit nieuwsgierigheid toch een paar vraagjes.
Mijn vraag is kun je bollen eenmaal of meerdere malen vullen?
Soms zie ik op een bol een moer met een kunststof dopje erop , is een dergelijke bol meerdere malen te vullen? Is die dan al een keer bijgevuld? En kan het dus niet meer?
Ook heb ik gehoord ( weet niet of dat klopt ) dat als er een te beperkt aantal bars in de bol zit deze niet meer is te vullen.
Groet,
Mark
Re: bollekes
verder ben ik zelf ook meer van de nieuwe bollen...
Wellicht is er verschil in het soort bollen, bij de DS is het zeer gebruikelijk om te vullen. Deze bollen zijn ook meestal redelijk goed bereikbaar. De speciale bollen (voorraad bol, HA bol moeilijk bereikbare bollen) worden meestal vervangen omdat loshalen een hoop werk is
Bij (bijna) lege bollen waarbij te lang doorgereden wordt, hoor ik dat die niet meer gevuld kunnen worden omdat het rubberen membraan beschadigd raakt doordat die het ventiel veelvuldig raakt.
De grijze bollen van een XM kunnen nog steeds gevuld worden, ik weet niet hoe dat zit bij grijze bollen van de C5 en C6.
Ook ik ben meer een voorstander van nieuwe bollen.
:edit: gerrie is me net voor :wink:
edit: en er is natuurlijk een prijsverschil.Bollen vullen kost haast niets (zeker niet bij de ds club bijvoorbeeld)
Deze discussie bgint een beetje uit de hand te lopen jongens, Markv624 heb je ondertussen al een antwoord gehad!?
:moderator: Ik ga :opruimen:
Waarom zouden we dan nog lid zijn hier?
Dit vind ik echt een stomme aktie. Dit was een inhoudelijke discussie en nog on topic ook.
Hopelijk kan je het ongedaan maken!
nodig hebben op de verschillende XM/Xm's en de nummers die daar bij horen. Dan is dit probleem ook op gelost. :wink:
@ wes, Dat beantwoord niet de vraag van de TS. En dat deed de discussie van paultje en mij wel .
Maarten klim de PB in en hou hier op!!
Hier een filmpje van Martin (Chyparse), heel interessant, kijk het helemaal af voordat je conclusies trekt. Check daarna ook eens of er geen membraan in je stuurhuis zwerft.
Die laatste opmerking begrijp je als je het filmpje gezien hebt.
http://www.youtube.com/watch?v=4qOWkhIHxnk&feature=youtube_gdata_player
Verstuurd vanaf mijn iPad
RE: bollekes
Over bollekes vullen gesproken. Kennen we hier, of hebben we hier ervaring met valprex ventielen van Technosir? Ze zijn hier te koop: http://www.tecnosirstore.com/attrezzatura.html, tezamen met vul en meet apparatuur. In allerlei landen toegepast, maar in NL niet?