jawel daar is ie, een audio topic.
Velen zullen zweren bij het " af-fabriek" systeem, in persoon ga ik een paar schreden verder.
Meld dus hier je audioplannen/problemen of doe een project uit de doeken. 8)
Velen zullen zweren bij het " af-fabriek" systeem, in persoon ga ik een paar schreden verder.
Meld dus hier je audioplannen/problemen of doe een project uit de doeken. 8)
Re: audio in de XM
ik heb rood blauw zwart wit en doorschijnend in diverse maten.
Zo'n doosje gekocht ooit eens lang geleden :mrgreen:
succes met hobby-en!
Djidde had de XM zodanig kaal geplukt dat ik meteen een kijkje kon nemen om te zie hoe ik de versterker in de kofferbak ga hangen.
Op de achterwielkast zit een diagonale verstevigingsstrip gelast. Een plaat van MDF 30 a 35 mm dik daaruit de verstevigingsstrip fraizen dan past
het er mooi overheen en kan ik de versterker zonder schroeven die door wielkasten e.d. heen komen op het MDF vastzetten.
Nog een vraagje t.a.v. de filters van het compo-setje, wat is de maximale lengte van het luidsprekersnoer van het filter tot aan de luidspreker zelf?
Ik zit er n.l. nu aan te denken om de 2 filters direct in de nabijheid van de versterker te gaan monteren.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En ik weet wel een XM+audio die in het verleden flink last heeft gehad van water. :wink:
1 kost je minder bekabeling
2 minder kans op storingen onderweg
Huh je zou eens moeten weten! Je zou je ws kapot lachen als je me in de XM hele stukken hoort meerappen met Notorious B.I.G, the Wu-tang Clan of Kool G Rap (Boom boom no survivors, lifted tha nigga out his seat, when dey find him he'll be a backseat driver! :clap: Die vent propt volgens mij met gemak 150 woorden in een minuut. Minstens. ) . To name only a few.
Sowieso luister ik bijna alles wat men muziek durft te noemen. Dus ik zou je vaker kunnen verbazen met wat er zoal op mijn USB-stick staat :wink:
<Audiopuristen modus> Dat maakt geen barst uit zolang het vermogensverlies van je kabels verwaarloosbaar is. Dus geringe soortelijke weerstand met een hele kleine temperatuurgradiënt en voldoende dik vanwege het skineffect. Belangrijker is dat je de lengtes links en rechts gelijk houdt om verschillende looptijden van de signalen te voorkomen.
En als je helemaal lekker bezig wilt zijn kun je ook nog de fasedraaiïng als functie van de frequentie bepalen en die proberen te compenseren. Het kost wat moeite en geld maar dan heb je ook wat: een vrijwel exacte kopie van de originele geluidsbelevenis. 8) </audiopuristen modus>
Skineffect? Kommop zeg, muziek valt ongeveer onder gelijkspanning.
En een handtekening!!!!
Maar duur hoeft nog geen goede kwaliteit te zijn. :wink:
@Detlev: Dat hoor je wel degelijk. Moet je voor de gein maar 'ns gaan experimenteren met verschil in kabellengtes met een goede versterker en dito boxenset.
Volgens berekeningen van de audio puristen op SYS kun je dat dus echt niet horen.
Wordt dus ook vooral aangeraden om je draden (alle dus ook signaal) zo veel mogelijk op maat te maken danwel laten maken.
Veel erger dan lengte verschil is het als je dus bossen kabel weg moet werken (liefst opgerold met een tiewrapje) en zo dus spoelen zou creeren en daarmee allerhande vervormingen krijgt en ruis oppikt.
Kabellengteverschil in de auto horen is dus bull, het storingsverhaal erachter is veel aannemelijker.
En een handtekening!!!!
En waar heb je de pluskabel doorheen gehaald? Was dat een reeds aanwezig doorvoerrubber of heb je een nieuw gaatje geboord?
Voor de verduidelijking een plaatje.
Lijkt op de foto heel duidelijk maar bij mij zit het niet daar. Of zou dat weer een type1/2 verschil zijn?
Voor plus (en massa) kabel is er bij mij een gat geboord aan bestuurderszijde achter onder de paravanplaat zo hoog mogelijk tegen de ruit.
op plaatje is de onderste via "het dopje"
http://i165.photobucket.com/albums/u60/stooftaker/XM%20DLS/bypassklaar…
en de plaats van het gat voor de stroomtoevoer
http://i165.photobucket.com/albums/u60/stooftaker/XM%20DLS/DSC04717.jpg
meer foto's zijn voorraadig indien gewenscht
Meer foto's graag, per mail?
Net even een 40 meter snakeskin 5-9 en 40 meter 8-15 bestelt, gemiddeld voor nog geen 0.39 eurocent de meter :schater: :schater:
pagina 3 "het dopje"
pagina 11 gaatje voor stroom. :wink:
T dopje zat bij mij in de ruimte tussen voorscherm en scharnierpunten deur.
Mocht ie achter t scherm vallen kun je ook de thule niet gebruiken zonder em af te knijpen :wink:
hier een plaatje van een blauwe bij renard, hier is de deur er nog in en het zijscherm weg :wink:
volgens moi was dit een t2 :problem:
Ah bedankt voor de tip.
Ik heb gisteren de behuizing voor mijn midjes voor een eerste keer gespoten, na natuurlijk wat geschuurd te hebben.
t zal donderdag worden wanneer er nog eens geschuurd zal worden en dan nog eens aan t spuiten en dan vrijdag een derde laag vooraleer de blanke lak komt!
Wat ook nog kan, als je niet heeeel groot is, is het hele spul achter je pickpanel monteren. Of tegen de voetensteun daar in een mooi kissie ofzo. Of onder de bestuurders stoel. Ik had zelf 2 kleine versterkers onder de bijrijders liggen, maar als je die al gaat bestukken kan je ook je eigen stoel gebruiken ;) Of bij de voeten van je kleine in een kistje want die komt voorlopig toch nog niet met zn benen op de grond.
Of tegen de rug van de achterbank.
Moet ik nog ff doorgaan? :P