En er is weer een nieuwe XM rijder bij. :wink:
Ik heb vorige week vrijdag een XM Turbo CT SX automaat uit 1994 gekocht.
Hij heeft 230.000 km en is Vert Vega (moet ik nog even checken voor de zekerheid, maar heb de kleurcode nog niet kunnen vinden :roll:)
Momenteel heb ik nog 2 BX'en.
Een BX 14 (basis) en een BX 19 GT.
De BX 14 heb ik verkocht een wordt a.s. zaterdag opgehaald.
Verder met de XM:
Hij is geassembleerd voor de Belgische markt, heeft leuke Speedlines eronder en een fabrieks schuif-kantel dak. 8)
Verder heb ik nog een vraagje:
Waar kan ik de motorcode vinden?
Ben wel benieuwd of ik nou een RGX of een RGY blok heb.
(de haynes is ook al onderweg, want in de vraagbaak wordt de TCT natuurlijk weer niet behandeld :?)
En waar kan ik de kleurcode vinden?
Re: TCT autom. van BasisBIX
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:silent: :silent: :silent:
En een handtekening!!!!
Laat maar weten als je dat adres wilt hebben. :wink:
En de velgen hebben inmiddels alweer wat kleur gekregen. :)
:schater: HOE doennieda!?
TG trouwens, het project dreigde goed fout te lopen! :mrgreen:
Woow lijkt weer erg mooi te gaan worden! Op deze manier gaan ze echt bij jouw XM passen, ik begin te begrijpen waar je naartoe wilt 8)
En ja, ik zou graag een adres hebben waar nog deksels zijn, in welke staat dan ook. Zoals je vorige week zondag gezien hebt, is de huidige staat van 1 van mijn deksels: non-existing. En alles staat beter dan dat :mrgreen:
Veel beter zo!
Zo gaat het worden als de wielen eronder zitten:
Laat de sneeuw maar komen. :)
ver boven mijn verwachting als ik eerlijk ben.
Maarrehh... Heb je spoorverbreders gebruikt? Is nie goe nie: je wiel staat niet recht. :meneus:
Het vriest toch nog niet? :mrgreen:
Goed bezig weer Coen!
Goed jij hebt dus zojuist je royement van de club getekend :twisted:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dan komt de XM pas echt tot z'n recht. 8)
De reden dat ik daar naartoe ben gereden was omdat ik een 3-delige Musketier spoiler op het spoor was. Eentje in de catagorie taartschep dus. :lol:
Bij aankomst bleek dat er ook nog een dakspoiler op die sloper zat. En die mocht ik er ook afhalen, mazzeltje dus.
De standaard type 2 spoiler gaat verdwijnen, en daar komt de Musketier spoiler voor in de plaats.
Betekent alleen wel dat ik dus nog op zoek moet naar een type 1 achterklep i.v.m. diverse bevestiginggaten. :roll:
En dan de foto's:
Met alleen de dakspoiler erop:
Met alleen de Musketier spoiler erop:
Met beide erop:
Wel is de lak van de dakspoiler in een hele slechte staat, die hecht namelijk niet aan de spoiler.
Betekent dus dat die eigenlijk helemaal kaal moet, en dan is die laklaag opeens heel dik. :wink:
Als er niet tegenop te schuren is koop ik wel een andere dakspoiler, daar heb ik nog een adresje voor.
De Musketier spoiler is alleen maar dof, daar zit gelukkig dus niet zoveel werk aan.
En nu dus op zoek naar een type 1 achterklep in Vert Vega. :)
Je zou ook nog op zoek kunnen naar een spoilerloze achterklep en daar zelf de gaten in boren. :wink:
Die eerste was er vlot af, maar bij de bouten van de startmotor was amper bij te komen. :x
Bovenlangs loopt er een dikke turbobuis en aan de rechterkant zit de automaatbak en een leiding daarvan lekker in de weg.
Maar na een tijdje worstelen en wat wonderlijke gereedschapconstructies te hebben gebruikt had ik er toch de 3 grote bouten uitgekregen.
Links de oude meuk en rechts wat er morgen weer in moet: een gereviseerde startmotor en een mooi gespoten inlaatspruitstuk met ultrasoon gereinigde injectoren. :wink:
Luceo non uro....
Dat moet lekker lopen met zo'n frisse gallerij!