La Noir Verni werd XM V6 24V

BX 19 GT '85

XM 2.0 TCT au. '94

CX 2400 GTI '82

BX 14 '89

AX 1.4 Rallye '96

XM 3.0 V6 '89

Permalink

Waarom je er tijdens het stallen geen blokjes onder had om je banden en ophanging te sparen?
Permalink

Oh blokken! Ja hoor, ze stond op blokken / bokken. Ik dacht blokjes (velgen) Maar er zweet altijd van alles onder een XM en als ze dan 5 maanden op dezelfde plaats staat dan worden het wel plekken.
Ach, ze moet weer eens helemaal na gelopen worden...

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Lijkt er idd op dat je pomp ergens koelmiddel verliest. Niet zo best aangezien het het oude systeem is zal dit lastig worden hersteld te krijgen.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

Gut ja, sorry hoor, ik lees toch niet alle 175 pagina's door :mrgreen:

zit er dan wellicht nog iets van garantie in Mike? Lijkt me wel dat een beetje coulance op z'n plek is als het een o- ring of slechte afdichting is die ze toen onderhanden hebben genomen.
Is de compressor hemelen dan is dat natuurlijk dikke pech...

Permalink

Maak jij hem even gek!, je ziet toch de fluor zitten op de pomp.

Permalink

Nieuw sloop pompje kost ook niet de hoofdprijs meer. Bovendien is het winter, dus zo urgent is het nou ook weer niet meteen ala minuut. Even Renard bellen....
edit: Woensdag 26 oktober gaat ze er heen...

Permalink

[off topic modus]
Als we een telling gaan maken hoe vaak jij iemand wel niet succes wenst sta je echt met stip op een JP.
(we trekken ze achter de schermen wel van je postingtotaal af hoor :grijns: )
[off topic modus]

Permalink

UPDATE!

Vanochtend naar Renard in Beneden Leeuwen geslingerd :roll: Nadat ze een volle nacht op de lader heeft gestaan starte ze vlot en onderweg geen gekke dingen meer. Denk toch dat mij gouden accuklemmen de bedrading niet goed vastklemmen, puntje van aandacht dus.
Bij Renard met Rene een proefritje gemaakt. De problematiek is 'm duidelijk, maar wat er nu speelt niet. Het was voor hem ook een volstrekt nieuwe ervaring, een diravi die netjes terugkomt maar niet centreert. LNV blijft er voorlopig even staan, omdat er naast controle ook nogal wat fylosiferen aan te pas moet komen. Het reserve stuurhuis laten zien en daar was hij wel blij mee. Misschien idd het stuurcommando vervangen. Maar later we maar afwachten. Ik ga er niet veel geld insteken op dit moment. Als het niet goed komt wordt het een sloopmeeting vrees ik.
En nee...de blokjesvelgen zijn dan niet te koop! :lol:

Als je nog een ander stuurhuis etc hebt liggen lijkt me dat overbeunen een beter alternatief dan een sloopmeeting. Ergens een excuus vinden om lekker te gaan eten met Xmmers is toch niet zo gek moeilijk? Daar hoeven we LNV toch niet voor uit elkaar te trekken?
Permalink

Ben het met Gerrie eens. Ga niet niet te moeilijk over het diraviprobleem denken :wink:.

Je bent al zover gekomen met al die vervelende kleine dingen aan LNV. Hoe moet je straks je sociale contacten onderhouden zonder LNV :mrgreen: ?

La Noir Verni zegt:

... Als het niet goed komt wordt het een sloopmeeting vrees ik...

:shock: Ben jij helemaal na alles wat je er mee gedaan hebt?
Het komt goed, dat is geen wens maar een feit. Desnoods dat je een paar woksessies organiseert waarbij de forumgangers gezamenlijk de stuurinrichting vervangen. :D

Permalink

Ik heb altijd al eens een zwarte willen slopen :mrgreen:

Permalink

Verkoop hem dan voor een paar honderd pleuries aan Ben en bouw de hele stuurinrichting over uit z'n wrak. Is goedkoper dan rechttrekken ;)

En een handtekening!!!!

Ja, want Dirass en Diravi zijn natuurlijk hetzelfde...
Nee, dat gaat dus niet werken :wink:

Gelukkig heeft Mike voor zover ik weet gewoon nog een diravi stuurhuis liggen... Komt dus altijd wel goed!
Permalink

Nou, update dan maar. Afgelopen week telefoon van Renard gehad. De diravibol is vervangen door een andere. De vorige was niet goed aangesloten en lekte. De LV remklauw is ook vervangen, ook daar lekte lhm. Helaas kunnen ze me met het stuurhuis niet verder helpen. Ik kreeg een vaag verhaal dat een wartelrubbertje door de leiding waarchijnlijk in het stuurhuis terecht is gekomen.
Dat lijkt me een lul verhaal.
Verder willen ze alleen aan het stuurhuis werken als het blok eruit kan, en dat kost natuurlijk tijd waarbij niet zeker is dat het reserve stuurhuis wel goed werkt. Omdat 19 nov de keuring afloopt gevraagd of ze wel door de apk kan met dit stuur gedrag maar dat zou ansich geen probleem zijn. Alleen zaten ze de komende 3 weken vol, tussendoor even uitvoeren ging ook niet. Daarom besloten om vanochtend LNV maar op te halen met Pa.
Onderweg bij OSs telefoon; Rene van Renard. Er was een klant niet komen opdagen en daarom had hij LNV maar weer eens binnen gereden voor apk. Afgezien van een verboden claxon en een "hangend remlicht"(?) wat klein spul, was er één groot probleem; Het stuurhuis lekt aan beide kanten behoorlijk. Daarmee komt ze niet door de apk.
Aangekomen met Rene gesproken die het allemaal wel vervelend vind, maar die zelf de kosten te hoog vind naar de waarde van de auto. En waarom ik niet naar een ESJ V6 ga zoeken. Verteld over een 20 16v SX maar daarbij kreeg ik een bedenkelijke blik. :roll:

De werkzaamheden afgetikt en op pad. Moest vandaag op Volvo jacht. Naar Emst, Voorst en Doetinchem. Ze remde idd veel beter, dus dat was een pluspuntje. Alleen kwam er na een km of 20 een ratelgeluid opzetten. Dit werd steeds erger. Gestopt en onder de kap gekeken of de km teller kabel wel vrij liep.Want daar leek het op. Tot 5 km niets en dan komt het lagzaam op. Niet de motor, niet de bak. Geen hangende remklauw, het leek misschien wel t meest op een driavicentrifugaalbol die droog gelopen is. Goed de Pee erin natuurlijk. Verder viel de RV xenon lamp uit.Ook kreeg ik af en toe weer een remlicht melding. De ene keer L dan weer R dan weer een hele tijd niets :| Als ze warm is start ze beroerd. Als ze warm is loopt ze wel heerlijk!

Weet nu even niet wat ik met LNV aan moet. In Doetinchem heb ik nog even gereden met La Pute du Sars. Een 20 16v, ooit wit die wel zo vuil en goor was, maar die wel helemaal technisch aangepakt is. 1000 euro Maar als je, nadat je een V6 uitstapt in een 20 16v gaat rijden is het niet bepaald hallejula.

Terug naar Eindhoven, pretty pissed off de teller tegen de 200 aan laten leunen. Hmm, dat gaat lekker. Net alsof the bitch alleen is gemaakt om te knallen. Onderweg Renard gebeld waar dat flap geluid vandaan kon komen en gemeld dat ik weer even aankwam. Bij een tankstation gestopt en even rustig op de P plaats rondjes gereden. Flap geluid weg. :problem:
Me afgemeld en door naar Eindhoven, 140 - 150, het fijnste tempo voor LNV. Geluid niet meer terug gekomen.

En wat nu? Ik weet het echt even niet. Opzich kan ik, mits ze gekeurd is, wel doorrijden. Ok, het sturen gaat niet geweldig, en snelle stuurbewegingen zijn uit den boze maar helemaal onoverkomelijk is het niet. Dat zou betekenen dat van der Laan het stuurhuis weer dicht zou moeten maken. Misschien dat hij ook iets met het stuurcommando kan doen. Ik wil echter niet meer als 1000 er in stoppen.
Ik kan ook besluiten LNV stil te zetten en de CX aan te laten pakken en daarmee de winter door te kachelen, Met de zekerheid dat na een pekelseizoen de staat van LA TRS niet beter zal zijn. Ook geen prettig vooruitzicht want ik ben best gehecht aan CX rijden.

Denk dus dat ik maar eens een mailtje naar Evert Jan stuur wat zonder "dicht" stuurhuis is het na 19 nov sowieso afgelopen.

XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99

Permalink

Donders wat lullig Mike! Zou je de TRS wel door de pekel sturen??
Niet toch maar oudere XM erbij?
Onze 16 kleppers zijn echt niet fout...

Luceo non uro....

Permalink

Naar wat ik gehoord heb, moet je met 1000 euro toch een heel eind komen bij onze vrienden uit Abbenes.
Ook schijn je erg goed afspraken te kunnen maken over werkzaamheden versus kosten.
If I were you, zou ik ze jouw probleem voorleggen en kijken wat ze er van zeggen.

Mocht dat geen soelaas bieden: kom op knul. Maak er niet zo'n groot probleem van, richt je blik voorwaarts. Zorg voor een ruimte waar ze kan staan en waar gesleuteld kan worden. Wij zullen hier met z'n allen toch ergens een 'known good' diravi-stuurhuis vandaan kunnen toveren, of niet dan? Vervangen we met z'n allen de hele Diravi-shit desnoods.
Iedereen wil je helpen, maak er gebruik van!

En jij bent toch -net als ik- Fluid Film fan? (Meen ik me te herinneren) Dan neem ik aan dat je CX netjes onder de FF-kwak zit. En dan doet een wintertje haar heel weinig hoor.

Om met Wim te spreken: Je hebt een prachtige auto met slechts 1 probleem!

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Permalink

Thanx Roger,
Nou, ik heb een heel epistel naar Evert-Jan gestuurd. Wim, ik heb jou ook genoemd. In die zin dat als EJ vragen heeft over wat er nu precies bij de stab rubber wissel aan werkzaamheden is gedaan jij hem wel wil informeren. Ben zo vrij geweest... :oops:
Permalink

Nee Gerrie, dankjewel, maar voor stuurhuizen moet je in eerste instantie bij vdL zijn. Je mag opzich wel vragen natuurlijk maar ik verwacht geen soelaas eigenlijk