Gespot: Citroën Occassions (o.a XM's) en Onderdelen

Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

2.0 TCT VSX aut. 1999 - 397.000 km - RIP

Permalink

Mooie auto, leuke kleur, goede kilometerstand.Misschien wel tegen een distriwissel aan.
Is niet duidelijk of het ook een automaat is (dat zou super zijn...).

Misschien moet je gewoon even gaan kijken Mike, tis maar om de hoek :wink:
Permalink

Mooie auto idd! Goede motor, geen alledaagse kleur, mooie km-stand. Jammer van de handbak maar dat is een overzienbaar manco :lol: Áls er al een DB-wissel nodig is, doe je dat in een zaterdagmiddagje ff alleen, kleine 175 euri incl. waterpomp en spanrollen etc. Makkie.

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Permalink

In afwachting van Abenes heb ik de verkoper toch maar om meer informatie gevraagd per email. Auto heeft op het oog veel mee. En Exclusive is ook wel lekker, dat werd in NL niet geleverd vandaar de VSX term op het kenteken.
Alleen wil de vrouw niet, but then again, I'll shoot the wife! :lol:
Permalink

Huh. de XM blijft hier ten huize ook altijd punt van discussie. Die ik niet aanga, aangezien ik degene ben die het kreng moet rijden. Dus bepaal ik ook waarin ik rijd, en laat dat nou nét de beste reisauto ter wereld zijn geworden: ons aller XM.

Mike, ga je nou serieus aan een TCT denken als vervanger? Weleens gedacht aan een technisch perfecte TCT die echter wel een goede poetsbeurt verdient omdat het huidige baasje niet zo poetserig is? :mrgreen:

(Overigens blijf ik bij m'n standpunt dat je nog ff moet doorbijten. Straks is LNV weer helemaal tippie-top en dan ben je alles zó weer vergeten.)

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Permalink

En dit is het antwoord van de verkoper:
"Hydraulique is in orde, een maand geleden nog de achterbollen en de 'bufferbol' voor vernieuwd. Een jaar geleden voor- en middendeel uitlaat vernieuwd. De distributieriem is het laatst vervangen toen ik hem kocht, dus rond 152000 km. Toen ingevoerd uit België.
Een opmerking: de versnellingsbak maakt wat geluid. Weet niet of dat een probleem gaat worden
."

Tsja, idd een riem, maar de versnellingsbak? Dat hoor ik niet vaak hier...