Ik neem dan ook aan dat vd Laan bij het overzetten van het subframe, de voorste hydractive regelaar (met bijbehorende veerpootleidingen) bij de radiateur plaatst zoals bij iedere 24v ZPJ4. Anders wordt het later misschien moeilijk om bij de voorste hydractivebol te komen, voor het vullen/vervangen.
Nog een klein detail, heb je straks ook een zwarte serie1 toerenteller met olietemperatuurmeter :wink: ?
Geen idee Chiel, heb liever dat het goed en weloverwogen en uitgedacht gebeurd dan dat het volgende week klaar moet zijn.
Evert Jan berichte me dit nog: Hoi Mike,
- Tellerbak was ik niet vergeten, had ik op de lijst staan.
- We kijken even heel goed en kritisch naar de spruistukken, motorsteunen e.d. We nemen het hele voorsubframe mee, dus bijna alles komt vanzelf op z'n goeie plek, alle hydrauliek bijvoorbeeld, zit gewoon aan het voorsubframe vast.
- Ik heb er even over nagedacht volgens mij vergeten we niets belangrijks, in ieder geval hebben we een complete auto als donor, dus in principe kan alles mee wat mee moet, daar verwacht ik geen problemen mee verder
- nog het meest ingrijpende is denk ik van automaatbediening naar handbak, kwa pedalenstel en pook, maar ook dat is geen enorm probleem
- gisteren is trouwens het hoge woord er uit gekomen in de kamer. in 2020 wordt je XM wegenbelastingvrij.
Goh, dat laatste is ook super zeg!
Ik heb Evert Jan "Feu Vert" gegeven voor de transplantatie, dus bij deze is het officieel! :clap:
Wat ook gelijk meegenomen kan worden is de elektrische bedrading in de motorruimte, vooral die op de accupoolklemmen zitten. Grote kans dat je minder (of nog liever geen) elektrische storingen meer hebt in het vervolg :wink: .
JA! en een schuifdak erin bouwen! :lol:
Geintje, ik snap wel dat als alles los ligt je spijkers met koppen moet slaan. Ik ga ook nog wel langs bij EJ, om door te nemen hoe en wat.
- gisteren is trouwens het hoge woord er uit gekomen in de kamer. in 2020 wordt je XM wegenbelastingvrij.
Kijk, dit is nu het allerbelangrijkste om te vermelden. :meneus:
Een iets serieuzere opmerking: Heb je al nagedacht over iets van een fotoboek of zo? Want deze operatie is natuurlijk prachtig om vast te leggen voor het nageslacht. 8)
Een iets serieuzere opmerking: Heb je al nagedacht over iets van een fotoboek of zo? Want deze operatie is natuurlijk prachtig om vast te leggen voor het nageslacht. 8)
Helemaal super dit. Ik dacht dat ik kampioen wilde plannen maken was, maar jij laat ze ook nog eens uitvoeren!
Heel veel succes, dit is een spannend project dat de ultieme (en een unieke!) XM oplevert. :clap:
Jazeker Roger, wel uit den nood geboren natuurlijk :lol:
EJ bood me die 24v aan, maar hij heeft dus een klap achterschade en een lak die volledig afgebladderd is. En nog een nadeel; hij is natuurlijk groen! :mrgreen: (Wat is dat toch dat al die ZPJ4's groen zijn??)
Die XM weer opkalifateren was veel duurder. Vandaar mijn idee voor de transplantatie! En zo'n originaliteits freak ben ik nou ook weer niet.
Sterker nog, de mooie blokjes velgen staan dadelijk ook een beetje raar. Zal ik er weer dikke wielen onderzetten?
Ik vond je vorige velgen wel vet maar nét iets te groot, dus wellicht iets in 16" in die stijl? En wolf in schaapskleren.. ongeacht wat je onder een XM schroeft aan velgen, de rest van de wagen neutraliseert dat prima ;) Met 200 pk in een XM verras je vriend en vijand.
Laat het nou toevallig zo zijn dat Renault deze varianten ook met turbo heeft uitgerust... :mrgreen: Als ik nog eens een XM zou gaan rijden zou ik het niet laten eens écht iets unieks te maken... maargoed, Mike, je bent een baas =]
200 pk op van de 15 inch ballonbanden is ook niet leuk op een klaverblad. :)
Zou voor 17 inch gaan, niet té groot en toch groot genoeg om hard door de bocht te gaan, en het petjesgehalte valt of staat natuurlijk met het model van de velg
Mijn velgjes kopen, Mike? :twisted:
Ik denk dat idd 17'' het mooiste staat. 18" vind ik niet onaardig, maar dan moet ze wel uitgebouwd zijn net als bij Benny.
Ha ha ha MAtthijs, jij bedoelt die Alpine Turbo's? Ik denk dat er dan toch onderhand een "dome" op de motorkap moet komen! Vanmiddag nog in Stoofies Absintje zitten kijken, zit wel errug vol!
Re: La Noir Verni XM V6 12V
Nog een klein detail, heb je straks ook een zwarte serie1 toerenteller met olietemperatuurmeter :wink: ?
Evert Jan berichte me dit nog:
Hoi Mike,
- Tellerbak was ik niet vergeten, had ik op de lijst staan.
- We kijken even heel goed en kritisch naar de spruistukken, motorsteunen e.d. We nemen het hele voorsubframe mee, dus bijna alles komt vanzelf op z'n goeie plek, alle hydrauliek bijvoorbeeld, zit gewoon aan het voorsubframe vast.
- Ik heb er even over nagedacht volgens mij vergeten we niets belangrijks, in ieder geval hebben we een complete auto als donor, dus in principe kan alles mee wat mee moet, daar verwacht ik geen problemen mee verder
- nog het meest ingrijpende is denk ik van automaatbediening naar handbak, kwa pedalenstel en pook, maar ook dat is geen enorm probleem
Goh, dat laatste is ook super zeg!
Ik heb Evert Jan "Feu Vert" gegeven voor de transplantatie, dus bij deze is het officieel! :clap:
Luceo non uro....
Wat ook gelijk meegenomen kan worden is de elektrische bedrading in de motorruimte, vooral die op de accupoolklemmen zitten. Grote kans dat je minder (of nog liever geen) elektrische storingen meer hebt in het vervolg :wink: .
Geintje, ik snap wel dat als alles los ligt je spijkers met koppen moet slaan. Ik ga ook nog wel langs bij EJ, om door te nemen hoe en wat.
Kijk, dit is nu het allerbelangrijkste om te vermelden. :meneus:
Er komt wel een heule bijzondere XM voor terug, is dit misschien een mooi verhaal voor de "AE"!?
Ga je nu ook ff een mooi zij logo ontwerpen ? Zo'n een van V6-12 met een schuine streep door de 12 en 24 erachter
gelijk ook even LED verlichting in het motorruim aanlaten brengen. Heb je nooit meer dat je geen donder ziet daar onderin :wink:
Als het mijn auto was deed ik het ook. Kappisch?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
+1 Mooi voor een verhaal in de AE.
Dacht dat daar alleen necrofielen in reden. :twisted:
Maar wel een hele gave! :)
'Nacré' is vertaald uit het Frans 'parelmoer' Jos, je moet je talen ophalen. :D
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Heel veel succes, dit is een spannend project dat de ultieme (en een unieke!) XM oplevert. :clap:
EJ bood me die 24v aan, maar hij heeft dus een klap achterschade en een lak die volledig afgebladderd is. En nog een nadeel; hij is natuurlijk groen! :mrgreen: (Wat is dat toch dat al die ZPJ4's groen zijn??)
Die XM weer opkalifateren was veel duurder. Vandaar mijn idee voor de transplantatie! En zo'n originaliteits freak ben ik nou ook weer niet.
Sterker nog, de mooie blokjes velgen staan dadelijk ook een beetje raar. Zal ik er weer dikke wielen onderzetten?
Laat het nou toevallig zo zijn dat Renault deze varianten ook met turbo heeft uitgerust... :mrgreen: Als ik nog eens een XM zou gaan rijden zou ik het niet laten eens écht iets unieks te maken... maargoed, Mike, je bent een baas =]
Zou voor 17 inch gaan, niet té groot en toch groot genoeg om hard door de bocht te gaan, en het petjesgehalte valt of staat natuurlijk met het model van de velg
Mijn velgjes kopen, Mike? :twisted:
Ha ha ha MAtthijs, jij bedoelt die Alpine Turbo's? Ik denk dat er dan toch onderhand een "dome" op de motorkap moet komen! Vanmiddag nog in Stoofies Absintje zitten kijken, zit wel errug vol!
Petje af Mike voor deze actie 8)
Dit is geen kleine upgrade maar een complete midlife update van LNV.