La Noir Verni werd XM V6 24V

Permalink

Ik vind die rode reflector plaat maar niks, daar in tegen vind ik dat chromen randje juist wel iets france chic hebben.
Permalink

Mark zegt:

el cheapo :twisted: straks ga je ook nog chroomranden langs de spartbordranden maken, gek!!

Zat ik net aan te denken ja...van die W126 M.Benz chrome bogen op je bovenkant wielkast :mrgreen: :mrgreen: :twisted:
Permalink

Met Wes kun je praten! 8)

Maar jullie heben allemaal wel een verschillende mening, ok luek!

Ik denk dat ik het zo maak als op de foto. En Wim, al mijn auto's hebben opgelegde letters. Moet jij ook doen sur le nez de ta XM :wink:

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

http://images.zaazu.com/img/70s-70s-male-man-smiley-emoticon-000207-large.gif

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

:lol: ...Piel hannes!

Zeg Benny, heb je die lelijke Citrosport Tatoo al van je achterruit gehaald??

We gaan gewoon lekker katten :twisted: :twisted: :twisted:

Op marktplaats worden onderdelen van een sloper aangeboden met moirettes. Volgens mij zijn ze die nog steeds niet kwijt. 8)
En terecht. :mrgreen:

Er rijdt hier in Hilversum zo'n pooierbak rond. Is een Jag cabrio (dacht XJ :?: ) donkerrood. Verlaagd onderstel. En vooral veel chromen randen. Dat is toch echt tè :!: :? Bovendien zijn z'n schokdempers gaar: dat ding deint. :lol:
Permalink

Pasop Wim, ze gaan "hier' al over hun nek van een chrome randje rond de kentekenplaat achter... :lol:

Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Permalink

Mark,
wat is dat voor een auto? :? :? :( Wel een mooie kleur, dat dieprode!!!Die ander herken ik wel, dat is een C5.
Goedemorgen allemaal, het is weer een vieze natte dag :cry: :wink: :wink:

Permalink

Waarom moet ik het logo eraf halen, Mike.
Het is toch de afkorting van Citroën Special :wink: :mrgreen: :mrgreen: en dat is zij toch!!!!!!!!!!!! :wink:
Permalink

Sarinora zegt:

Waarom moet ik het logo eraf halen, Mike.
Het is toch de afkorting van Citroën Special :wink: :mrgreen: :mrgreen: en dat is zij toch!!!!!!!!!!!! :wink:

:mrgreen: We gingen toch katten over Sjonnie accessoires op je XM?
Permalink

:twisted: :twisted: :twisted: Ben ik zo aan het opletten dat ik niet met de zijkant de garagedeur raak, rijd ik voor met de bumper tegen een balk...

Hmmm kleine beschadiging op de bumper voor. Moest toch weer gespoten worden...

La Noir Verni zegt:

Pasop Wim, ze gaan "hier' al over hun nek van een chrome randje rond de kentekenplaat achter... :lol:

Mwooaahhh, 'ze' zijn bepaalde iemanden hiero. En die slopen wel weer de logo's van hun auto's. :mrgreen:

Da's k** met peren. Als het om manoeuvreren gaat is zo'n XM toch wel een onoverzichtelijk slagschip.

Permalink

Mike,
Oooh, gooien we het over die boeg!! :twisted: :twisted: Mijn XM!!!
We waren toch aan het katten over jouw XM :wink: :wink: :wink: :wink:

Ja, Benny heeft gelijk. Dit is het draadje over Mike's Sjonnybak :wink:
Heb je al gedacht aan de optie om de horizontale raamrubbers te vervangen door chromen? Ik zit zomaar een beetje met gedachtes te spelen. Nogmaals, ik vind dat zwart en donkerrood kleuren zijn die zich lenen om met chroom opgeleukt te worden.
Ja, opgelegde letters zijn je van het!

Permalink

Wim,
Maak je een geintje over die horizontale raamrubbers en zo nee, wordt dat niet al teveel of te kitserig :wink: En bedoel je dan voor en achter :wink:

Nee, ik maak geen geintje: een dun chromen stripje onder de zijruiten voor en achter lijkt mij wel geil bij die zwarte dame van Mike.
Maar dan moeten er natuurlijk geen chromen randen over de wielkasten komen. En geen chromen randen verder rond de ramen. En geen verchroomde spiegels. En geen zonnefolie over de voorruit en geen neonverlichting onder de auto. En geen daglicht LED's. Want dan heb je een Sjonniebak 1ste klas. :evil:

Permalink

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Permalink

De XM van Benny vind ik bling bling door zijn velgen :wink:
Permalink

Ja Wim, wij ziiten op de zelfde golf lengte :lol:

Zat ik ook aan te denken, een dun chrome stripje onder de ramen net zoals bij de CX pallas en TRS. 8)

Ondertussen in de garage: Ik durf geen kracht te zetten op de M13 bouten aan de achterbumper. (Zijkanten) Zit die bout in het chassis of zit er een moer achter. De bout zelf is mooi blinkend maar kan niet zien wat er achter zit. De kruipolie krijg ik er bijna niet door. Heb wel alles helemaal vol gespoten daarachter. Ben al een uur bezig met demontage :evil:

Er zit toch wel wat vlieg roest onder de wagen. Dat wil ik eigenlijk ook eens een keer wegschuren en opnieuw lakken...

Nou, hoop dat de kruipolie inmiddels toch zijn werk heeft gedaanl we gaan verder!

En anders Coca cola :lol: :lol:
Lidl heeft bij tijd en wijle spul voor auto-onderhoud. Daar zit ook een spuitbus antirust bij: is een kruising tussen kruipolie, WD40 en roestoplosser. Werkt fantastisch!!
Permalink

Ik kan er van onder af niet bij. Eigenlijk zitten de kunstof binnenschermen gruwelijk in de weg. Ga nu deze eruit trekken aan de achterzijde. Dan kan ik van de zijkant net achter het wiel bij de bout. Deze draait nl mee :twisted:

Later!

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Die bouten kunnen redelijk tot vast zitten maar breken zullen ze echt niet zo snel. Als je in de kofferbak links en rechts de beluchtingsroosters eruit haalt kun je er van bovenaf bij om te voelen en ze met kruipolie in te spuiten.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

Mike, bij vastzittende/vaastgeroeste bouten helpt het om het eerste stukje een beetje vast te draaien om vervolgens weer los te draaien. Op deze manier wrik je de roest los, welke veel wrijving geeft. Bij ieder slag die je kunt maken, weer olie op het schroefdraad spuiten of druppelen.

Niet te zuinig zijn met kruipolie of ander soort olie, het mag ook motorolie zijn :wink: . Het gaat erom dat de wrijving tussen het schroefdraad wordt verlaagd.

Het zijn geen M13 bouten maar M8, Metrisch 8mm schroefdraad en met dop13 kun je ze vast en losdraaien :wink: .
Permalink

Nou ja, er moet een "13" ring of dopsleutel om. Er achter zit een rechthoekig boutje.

Achter de luchtroosters zit isolatie materiaal. Maar de operatie is gecancelled :evil: Word hier stik chaggi van. Als ze los zijn is het donker en dar heb ik effe geen zin in.

Bumper spuit ik wel een keer OP de auto. Het waait zo hard dat het ook in de garage stormt en heeft spuiten geen zin.

Verder met de reflector. Oh ja, de trekhaak knop heb ik er ook afgehaald.
Permalink

Ik kan het goed begrijpen dat je er knettergek van wordt :wink: , genoeg olie op de bouten doen en even laten intrekken. Als je ze nog gaat losmaken met beleid los proberen te maken.

Het best is een (mini) ratelsetje te kopen, dan kun je meer kracht zetten en met kleine ruimtes makkelijker kleine slagen maken.
Permalink

Ja tis goed met die bumpert. Refelctor plaat zit erop! Is mooooiii.

Nu naar het interieur. Pafonierre los maken om de antenne aansluiting te controleren. En dat lek natuurlijk.

Het waait hier gruwelijk trouwens...

<off topic> Hier op de Gooise matras is het windstil en het giet met bakken. Wel een heel erg lagedrukgebied.
</off topic>
Leuk dat er toch nog iets gelukt is. Foto's :?:
Permalink

Waarschijnlijk zal het voetje vervangen moeten worden, het rubber randje onder aan het antennevoetje wil wel eens hard worden en zit je plafoniere vol met water :? .

En gezien het werk om het hemeltje er uit te halen, lijkt de investering in een nieuw rubbertje me meer dan gerechtvaardigd.
Bij mijn dame wil ik 'm ook vervangen. Ook als het slechts preventief blijkt te zijn.