Nee niet na het zeefje, maar die kit komt ergens vandaan en is vanaf dat punt in de olie stroom gekomen tot het weer bi jde pomp/filter komt.
Nou is misschien het risico dat het bij de turbo terecht komt niet zo héél groot, maar vaak ik ik stukken vloeibare meuk in de oliekanalen bij de cylinderkop zitten.. enig idee waar deze klodder vandaan heeft kunnen komen? Want vaak zitten daar nog wel meer van die wurmen
Me dunkt. Wes en Sohail hebben al heel wat bloed zweet en tranen aan La Soixante vergoten.
Daar ben ik ze dankbaar voor en dat mag ook wel gezegd worden.
Wim, Wes en de rest van ons clubje komen net zo graag mij helpen.
Uiteindelijk hebben we gewoon een excuus nodig om samen ergens lekker te gaan eten :P
Vanavond zijn madame en ik weer naar de beunclub geweest. En om heel eerlijk te zijn is de lol er af: alle druppels die vandaag van de auto kwamen waren van de remmenreiniger. :clap:
Op het programma stonden het vervangen van de onderste motorsteunbeugel, achterste bumper en oliepeilsensor.
De motorsteunbeugel is dat geval waarmee de motorsteun verbonden wordt met het frame.
Aan de kant van het frame zit een rubberen kraag. En de motor heeft de afgelopen jaren best wat motorolie en LHM verloren en daar kan rubber niet goed tegen. Zo zag de rubberen kraag van de oude steun er uit:
En de gemonteerde nieuwe:
Vervolgens heb ik me met de achterbumper bezig gehouden en daar ging de meeste tijd in zitten. De oude was beschadigd en de verf bladderde af. Al enkele maanden geleden had ik een frisser exemplaar op de kop getikt en die is er dus onder gegaan.
Daarna tenslotte de oliepeilsensor vervangen. De stekerverbinding zit precies onder de kunststof aanzuigbuis van de intercooler en da's een crime om weg te halen. :evil: De sensor zelf was een simpel klusje. Van de nieuwe geen foto, wel van de oude stukkende:
Aan het uiteinde hoort nog een stuk kunststof van een centimeter of 3 met een paar gaatjes. Daarin zitten de electroden.
Nee, maar in twee stukken gezaagd was het makkelijker te vervoeren. :wink: En echt dat spul kun je dus gewoon met een hobbymes doorsnijden. Het bumpertje van de daihatsjoe naast me was degelijker. :roll:
... dat de laatse 3 cm foetsie is en dus ergens in je blok rond zweeft?
Godzijdank niet. Die hebben wij afgebroken toen we met de carterpan bezig waren, het zweeft dus ergens in de afvalcontainers van de beunclub. :D
@Jos: Die bumper zit vast met slechts 4 boutjes en 2 schroeven. Om die 2 schroeven te bereiken moeten de achterlichten er uit. Die zitten elk met 4 moertjes vast maar zodanig dat je niet lekker je slag kunt maken. Ergo, trek er maar een uurtje voor uit.
Maar die zit niet standaard in een doppendoos. Toch maar 'ns een lange dop 10 aanschaffen.
Om maar effe terug on topic te gaan, de onderste motorsteunbeugel heb ik dus vervangen omdat de motor klapte bij het optrekken vanuit stilstand. Ook verwachtte ik dat het blok wat rustiger aan zou voelen bij stationairloop. Nou dat klopt allemaal maar er is een verrassend neveneffect: de bak schakelt merkbaar strakker. :shock:
Re: wimb en z'n La Soixante.
Nou is misschien het risico dat het bij de turbo terecht komt niet zo héél groot, maar vaak ik ik stukken vloeibare meuk in de oliekanalen bij de cylinderkop zitten.. enig idee waar deze klodder vandaan heeft kunnen komen? Want vaak zitten daar nog wel meer van die wurmen
De vloeibare pakking die ik gebruikt heb is roze van kleur, Wim vond dat wel een mooie kleur :lol:
Daar ben ik ze dankbaar voor en dat mag ook wel gezegd worden.
(wie maakt hem af? hint; Raggende Manne - ik vind je leuk)
Wim, Wes en de rest van ons clubje komen net zo graag mij helpen.
Uiteindelijk hebben we gewoon een excuus nodig om samen ergens lekker te gaan eten :P
Komend weekend gaan we in Rotterdam eten, zal wel zondag worden.
Kom je ook helpen Wim?
De D-riem van een 5 cylinder :P
Op het programma stonden het vervangen van de onderste motorsteunbeugel, achterste bumper en oliepeilsensor.
De motorsteunbeugel is dat geval waarmee de motorsteun verbonden wordt met het frame.
Aan de kant van het frame zit een rubberen kraag. En de motor heeft de afgelopen jaren best wat motorolie en LHM verloren en daar kan rubber niet goed tegen. Zo zag de rubberen kraag van de oude steun er uit:
En de gemonteerde nieuwe:
Vervolgens heb ik me met de achterbumper bezig gehouden en daar ging de meeste tijd in zitten. De oude was beschadigd en de verf bladderde af. Al enkele maanden geleden had ik een frisser exemplaar op de kop getikt en die is er dus onder gegaan.
Daarna tenslotte de oliepeilsensor vervangen. De stekerverbinding zit precies onder de kunststof aanzuigbuis van de intercooler en da's een crime om weg te halen. :evil: De sensor zelf was een simpel klusje. Van de nieuwe geen foto, wel van de oude stukkende:
Aan het uiteinde hoort nog een stuk kunststof van een centimeter of 3 met een paar gaatjes. Daarin zitten de electroden.
Al met al weer een vruchtbare avond.
En een handtekening!!!!
Bedoel je daarmee te zeggen dat we dat niet kunnen zien door de foto of dat de laatse 3 cm foetsie is en dus ergens in je blok rond zweeft?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat klussie moet ik maandag ook doen .
Hoe lang deed jij daarover Wim? :shock:
:wtf:
En een handtekening!!!!
Godzijdank niet. Die hebben wij afgebroken toen we met de carterpan bezig waren, het zweeft dus ergens in de afvalcontainers van de beunclub. :D
@Jos: Die bumper zit vast met slechts 4 boutjes en 2 schroeven. Om die 2 schroeven te bereiken moeten de achterlichten er uit. Die zitten elk met 4 moertjes vast maar zodanig dat je niet lekker je slag kunt maken. Ergo, trek er maar een uurtje voor uit.
Dus even met de hand losdraaien gaat dan ook niet. :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Om maar effe terug on topic te gaan, de onderste motorsteunbeugel heb ik dus vervangen omdat de motor klapte bij het optrekken vanuit stilstand. Ook verwachtte ik dat het blok wat rustiger aan zou voelen bij stationairloop. Nou dat klopt allemaal maar er is een verrassend neveneffect: de bak schakelt merkbaar strakker. :shock:
Welke kluns sloopt nou zo zoiets, iedereen weet toch dat je dat fragiele ding eerst moet demonteren voordat je de carterpan demonteert :mrgreen:
In iedergeval goed om te lezen dat de carterpan en/of de dropstaafjes het probleem waren en dat alles nu droog blijft.
Jammer dat je het klusje aan "Saffie" heb moeten missen dit weekend, meer daarover in het Cafe :wink: