Mijn stuurhuis lekt niet, maar maakt wel een licht rammelend geluid als ik over een hobbelige weg rij. Ze schijnen nogal schaars te zijn, die stuurhuizen. Wellicht weet iemand van jullie of en waar er nog stuurhuizen te vinden zijn. Nieuw of gereviseerd.
Re: Rammelend stuurhuis
Waarom noem je specifiek het stuurhuis als verdachte?
On second thought: Op het stuurhuis zit een aluminium kap geklikt. Zou die soms los zitten?
Ik heb geen ervaring met genoemde aanbieder. Maar ik ben wel wat wantrouwing vwb het aanbieden van nieuwe stuurhuizen voor de Xm. Het lijkt me wat aparter dan andere merken en dus een heel kleine afzetmarkt. Het kan natuurlijk, maar ik heb twijfels. Ik heb nog niet vaak gehoord van jouw probleem, ik denk dus dat het geen specifieke Xm kwaal is. Wellicht biedt een stuurhuis uit een sloper dan een oplossing?
Oohhh. Dat is een stuurstang, die zit er gewoon op geschroefd. Die heb ik van de zomer bij La Soixante vervangen.
Die zijn o.a. hier te koop:
http://tinyurl.com/cn6z6of
Het ziet er zo uit:
Ik heb vroeger veel aan mijn DSsen en ID's gesleuteld, van XM's heb ik nog weinig verstand ...
Het stuurhuis zelf zit met 2 of 4 bouten (dat weet ik niet meer) vast. Verder moet je de hd-leidingen losmaken, het rondsel en de versnellingshevel waar de schakelstangen op zitten.
p.s. Ik ga er hierbij van uit dat je geen diravi hebt.
Best een k..klus. :evil:
Hmm.... Je ontkomt eigenlijk niet aan een brug.
Twee diameters inderdaad, excuses voor de onzurgvuldigheid van uitdrukken. :wink:
Niet je spruitstuk :oops:
:zwaai: