'La Grange' de XM V6 Break van Bart (eXaMple)

Zo maar eens een topje starten hier over mijn schuur.
Voor 500 euro gekocht en voorbereid op allerlei werkzaamheden ;-)
Eerst hebben we er nieuwe sapjes ingedaan en de thermostaat vervangen want die was naar de knoppen.
Volgende stap is de vering. Bolletjes laten checken en hydrorincage erin!

Kijk, ik heb natuurlijk niet met die auto gereden dus wat ik zeg is puur theoretisch, maar dit is mijn ervaring...

De koppeling heeft een hydraulisch reservoir naast de pedalen zitten. Je zou gert eens kunnen vragen of die te verversen is...

Nou, dat reservoir zit binnen bij je voeten... Als die kabel lekt heb je wel een serieus probleem, want die is NFP.. Maar een lekkage daar zou direct tot drukverlies leiden... Dat merk je ECHT wel met koppelen, dat gaat dan namelijk extreem zwaar of zelfs niet! Ik denk dat dat eerder lichte lekkage van je aandrijfaskeerringen is...

Nee... Ben afgelopen weken alleen maar aan het werk. Ook belangrijk
Maar de wens om deze te houden is nog sterk ondanks alle logische tegenwerpingen :mrgreen:
Zal over een maand pas tijd hebben op een zaterdag om langs de Jong te gaan en even op de brug te kijken of echt alles rot is of dat de dame een lekkere stevige beurt krijgt

Ik hik tegen meerdere dingen aan hoor ;-) er zitten heel veel kleine dingen aan en paar grote onderweg zoals uitlaatdempers achter, distributie en er lekt motorolie en de hd regelaar lekt en het achterraam gaat niet meer open en de linkerachterdeur reageert niet meer op de cv en de hoek onder die bij xantias de heuliez hoek heet (geloof ik ) die roest en zovoorts.
Alles bij elkaar en het hoge NFP gehalte van de onderdelen doet mij beslissien om deze in gedachten te blijven koesteren en wat 'nieuws' te kopen 8)
XM turbo ct kan ook nog. Zag al wat leuks in Meppel staan.
Volvo 940 is mij echt teveel schuur. De XM draagt die naam met verve en een volvo IS het gewoon.

leuk en frustrerend tegelijk, maar voorlopig geen haast want La Grange rijdt gewoon nog

Safranes zijn er ook in te betalen vorm en ook met lekker veel luxe... the search is on!
Permalink

Op het gevaar af dat ik in herhaling val: ik kan je een TCT echt aanraden. Verwacht alleen niet dat -ie zuiniger loopt als een V6.

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.