INHOUDSOPGAVE TOPIC
Om de boel wat makkelijker terug te vinden leek het me handig om een globale inhoudsopgave te maken van mijn topic en zo aan te geven waar werkzaamheden beschreven worden. Het nummer verwijst naar de pagina in het topic:
1. Remlichtschakelaarmodificatie
3. Citroën onderdeelnummer speciale 4HP20 automaatbakolie
4. Veercomputermodificatie, extra diodes en vervangen VN solid state relais
4. Aankoopverhaal
6. t/m 8. Vervangen kabel bestuurdersraam met sneltoetsbediening
8. t/m 11. Lekker HD leiding boven de achterbrug
12. Type lampjes voor in het dashboard
18. Vervanging reservewielbak
22. Schoonmaken hoogteregelaars
24. Schade bumper rechts voor
31. Vervangen radiateur, demonteren grille en voorbumper
32. + 33. Vervangen carterpanpakking
36. Plaatsen zwevende zekering voor blower en climate control
42. Vervangen startmotor
47. Contactslot
54. Oplossing startprobleem, verwijderen rest-draden oude alarminstallatie
55. t/m 58. Vervangen airco verdamper. Verwijderen en plaatsen dashboard
65. Centrale vergrendeling RF/Kiekert
67. Sleuteldag, schoonmaken hoogteregelaars, nieuwe uitlaat
72. Vervangen multiriem en distributieriem
76. Reparatie van de kachelventilator (blower)
Ik ben FurrieGurrie. Woonachtig in het Brabantse Rucphen samen met m'n vriendin en onze 2 zoontjes. Hobbies zijn squashen, mountainbiken, Citroën en klussen (hoewel dat ook wel noodzakelijk is).
Ik heb naast deze recent aangeschafte Xm ook een Dsuper uit 1969.
Bij deze ook wat foto's. Deze zijn van de verkoper, ik heb zelf nog geen foto's gemaakt. Eerst maar eens goed poetsen en wat mooiere weer en locaties.

Mijn Xm is net over de 200.000 heen. Er zijn wel wat dingen om te gaan doen:
- kleine olie lekkage, komt volgens mij tussen het blok en de karterpan door. Filter is droog en olieplug ook.
- leidingen en onderkant gaan behandelen tegen roest'
- grondig schoonmaken, zeker het interieur. Dat is wat groezelig
- bollen controleren, veergedrag zou soepeler kunnen volgens mij
- automaatolie verversen
Ik zal het verhaal van de aanschaf ook wel eens neerpennen. Dat was net als m'n start hier op het forum ook niet helemaal vlekkeloos ;-)
Dat wordt wel een redelijke lap tekst ben ik bang dus daar moet ik wel even voor gaan zitten....
MaartenH heeft al even met z'n Lexia m'n auto uitgelezen en wat storingen gereset. De auto veert wel beter, maar nog niet optimaal volgens mij.
Maandag heeft de Xm een nieuwe APK gekregen. De verkoper regelde dit nog. Handremkabel is vast gezet, verder geen op of aanmerkingen.
Ik had zelf al wat lampjes vervangen (achterlichten in de klep waren doorgebrand) en m'n remlichtschakelaar was wat weigerachtig:
Het bekende gesmolten stukje plastic. Ik heb van de sloop een andere gehaald. Deze had al een modificatie ondergaan!:
Ik heb nog even een tapeje over het metalen plaatje geplakt en deze deksel op mijn schakelaar geklikt en de boel weer gemonteerd.
Klusje van niets, groot resultaat!
Later weer meer!
Furrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998
Meteen een nieuwe gele xenon set erin! :D
Ik hen al wat geprobeerd met extra aardig van de ballast behuizing en verplaatsen van het ding, maar tot nu toe geen resultaat helaas.Met de oude xenon set geen van deze issues gehad. Wellicht binnenkort de gele kapjes in de lampen plaatsen. Dan zal ik proberen de ballasten in de bumperbalk te monteren. Hopelijk ben ik dan van de storingen af.
Verder was het vandaag heerlijk zonnig maar koud. Prima weer om de winterbanden te monteren. Die zitten er dus sinds vandaag onder.
Waarom heb je de xenon vervangen door andere Xenon?
de xenon set die er eerst in zat was kapot. Lamp of ballast weet ik (nog) niet.
Helaas zijn de stekkertje anders, dus is de boel niet even makkelijk te mixen.
Misschien dat ik dat nog wel ga proberen....
Net even gebeld en madame is gereed, alleen nog afmelden. Klein rommeltje met de remlichtschakelaar, de lichten gingen wat vertraagd aan oid. Beetje vreemd verhaal, volgens mij deden ze het prima. Maar het is gefixt, er is weer APK voor een jaartje!
Weer een jaartje sturen 8)
en natuurlijk de welgemeende felicitaties met een hernieuwd jaar sturen!
Luceo non uro....
Helaas zat ik net op de ring rondom Eindhoven in de drukte, dus slechte foto en geen 130 op de teller zodat er helemaal geen cijfertjes afgedekt worden door de naald.
Ook de TReesKe (de Cx TRS van MarcelKa die we een possje geleden samen uit Frankrijk hebben gehaald) eens wat beter bekeken. Dat ziet er toch wel erg goed uit. En icing on the cake een lekker stukje mogen sturen met Marcel's Cx 2400 GTI!!! M'n eerste rijervaring in een Cx, lekker hoor! Marcel, bedankt weer voor een leuke en nuttige dag!
Het is toch normaal gesproken gewoon een kwestie van aftermarket RF module er uit en de kiekert weer op die stekker klikken? Bij aansluiten van de aftermarket RF module hoor je de sloten klikken, bij aansluiten van de Kiekert hoor je niets en bij indrukken van de knop op de klapsleutel gebeurt er niets. In desloper werkte het wel......
Enige dat ik kan bedenken is dat met het ouwe alarm er iets anders is aangesloten. Al is het dan niet geheel logisch dat die aftermarket het wel gewoon doet...
Ik heb in mijn grote boek met nutteloze info gebladerd en het volgende voor de pin-out van Kiekert gevonden:
1- +12V.
2 - massa.
Onderste pin (dubbele draad) - sluiten.
Een na onderste pin - openen.
Openen en sluiten gaan door deze tegen massa te houden.
Misschien kun je er wat mee.
Het gekke is dat die Kiekert in zo ongeveer elk PSA-product is toegepast maar dat er heel weinig documentatie (zeg maar geen :roll: ) over te vinden is.
Maar als ik je verhaal zo lees lijkt het er op dat er met het alarm inderdaad meer is doorverbonden...
Gelukkig bleek bij het saneren van mijn Xm dat het alarm volledig los was van de kiekert en dat die kiekert dus ook nog gewoon werkt 8)
Ach, alles is door te meten en na te zoeken! Geen rare doorverbindingen tegen gekomen toen je dash er uit lag?
Kwestie van eens op onderzoek gaan als het weer eens droog is :wink: