INHOUDSOPGAVE TOPIC
Om de boel wat makkelijker terug te vinden leek het me handig om een globale inhoudsopgave te maken van mijn topic en zo aan te geven waar werkzaamheden beschreven worden. Het nummer verwijst naar de pagina in het topic:
1. Remlichtschakelaarmodificatie
3. Citroën onderdeelnummer speciale 4HP20 automaatbakolie
4. Veercomputermodificatie, extra diodes en vervangen VN solid state relais
4. Aankoopverhaal
6. t/m 8. Vervangen kabel bestuurdersraam met sneltoetsbediening
8. t/m 11. Lekker HD leiding boven de achterbrug
12. Type lampjes voor in het dashboard
18. Vervanging reservewielbak
22. Schoonmaken hoogteregelaars
24. Schade bumper rechts voor
31. Vervangen radiateur, demonteren grille en voorbumper
32. + 33. Vervangen carterpanpakking
36. Plaatsen zwevende zekering voor blower en climate control
42. Vervangen startmotor
47. Contactslot
54. Oplossing startprobleem, verwijderen rest-draden oude alarminstallatie
55. t/m 58. Vervangen airco verdamper. Verwijderen en plaatsen dashboard
65. Centrale vergrendeling RF/Kiekert
67. Sleuteldag, schoonmaken hoogteregelaars, nieuwe uitlaat
72. Vervangen multiriem en distributieriem
76. Reparatie van de kachelventilator (blower)
Ik ben FurrieGurrie. Woonachtig in het Brabantse Rucphen samen met m'n vriendin en onze 2 zoontjes. Hobbies zijn squashen, mountainbiken, Citroën en klussen (hoewel dat ook wel noodzakelijk is).
Ik heb naast deze recent aangeschafte Xm ook een Dsuper uit 1969.
Bij deze ook wat foto's. Deze zijn van de verkoper, ik heb zelf nog geen foto's gemaakt. Eerst maar eens goed poetsen en wat mooiere weer en locaties.

Mijn Xm is net over de 200.000 heen. Er zijn wel wat dingen om te gaan doen:
- kleine olie lekkage, komt volgens mij tussen het blok en de karterpan door. Filter is droog en olieplug ook.
- leidingen en onderkant gaan behandelen tegen roest'
- grondig schoonmaken, zeker het interieur. Dat is wat groezelig
- bollen controleren, veergedrag zou soepeler kunnen volgens mij
- automaatolie verversen
Ik zal het verhaal van de aanschaf ook wel eens neerpennen. Dat was net als m'n start hier op het forum ook niet helemaal vlekkeloos ;-)
Dat wordt wel een redelijke lap tekst ben ik bang dus daar moet ik wel even voor gaan zitten....
MaartenH heeft al even met z'n Lexia m'n auto uitgelezen en wat storingen gereset. De auto veert wel beter, maar nog niet optimaal volgens mij.
Maandag heeft de Xm een nieuwe APK gekregen. De verkoper regelde dit nog. Handremkabel is vast gezet, verder geen op of aanmerkingen.
Ik had zelf al wat lampjes vervangen (achterlichten in de klep waren doorgebrand) en m'n remlichtschakelaar was wat weigerachtig:
Het bekende gesmolten stukje plastic. Ik heb van de sloop een andere gehaald. Deze had al een modificatie ondergaan!:
Ik heb nog even een tapeje over het metalen plaatje geplakt en deze deksel op mijn schakelaar geklikt en de boel weer gemonteerd.
Klusje van niets, groot resultaat!
Later weer meer!
Furrie
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998
Dus Wim was serieuzer dan hij wilde :P
Die doorn in m'n oog, dat extra kastje aan m'n sleutelbos, eindelijk kan dat ding thuis blijven.
Mijn Xm is nu weer op afstand te openen en sluiten met de orginele klapsleutel!!
Sinds ik de Xm heb, heb ik de deuren bediend met een extra, los kastje aan m'n sleutels. Deze diende om de centrale deurvergrendeling te bedienen. Deze aftermarket set is er waarschijnlijk ingekomen na problemen met de orginele of bij inbouw van het aftermarket alarm.
Ik wilde erg graag van dat kastje af en alleen de klapsleutel gebruiken. Onlangs bij Xsara Coupe een slotenset en de Kiekert module van een sloper aangeschaft. Bij het plaatsen van de Kiekert wilde de klapsleutel wel klappen, maar de deuren bedienen ho maar. Helaas bleek ik nog een module nodig te hebben. Een Textron kastje. Waar de aftermarket module het RF gedeelte en de deurenaansturing combineert, doet de Xm orgineel dit met 2 modules (Kiekert voor de deuren, Textron voor RF). Gelukkig was het kastje wel door mij uit de sloper gehaald. Alleen wist ik niet dat ik die nodig had en was deze dus bij Xsara Coupe achtergebleven.
Vandaag zijn Marco, Lucas en Sohail langsgekomen en hebben het kastje meegenomen. Nog even naar de Ds gekeken, wat gedronken en na een uurtje gezelligheid gingen de heren weer huiswaarts. Helaas geen tijd om direct aan de slag te gaan, de buitenboel van het huis moest schoon....
Na het eten toch even proberen. Nummer op het Textron kastje en op het binnenwerk van de sleutel komen in ieder geval overeen, dus dat ziet er alvast veelbelovend uit. Het handschoenkastje er uit en de RF module omgewisseld voor de Kiekert. Vervolgens de schopplaat bij de bijrijder losgehaald en de Textron module opgesnord. Deze omgewisseld voor de module uit de sloper en vol verwachting op de knop op de klapsleutel gedrukt:
:dans: :dans: :dans:
Succes, de deuren gaan op slot........en gelijk weer open. Maar dat is logisch omdat de bestuurdersdeur openstaat :mrgreen:
De boel weer netjes dichtgemaakt en de auto afgesloten met de klapsleutel.
En zie hier, nog een bonus!!! De knipperlichten gaan branden :clap:
Hier had ik niet echt rekening mee gehouden, maar wel stiekum op gehoopt. De Kiekert module is uit het laatste bouwjaar van de Xm en bij het oude alarm waren al wat draden extra geknutseld op de knop voor de gevarenlichten. Met de andere RF module deden de knipperlichten het echter niet.
Me is happy 8)
Marco en consorten, super bedankt voor het langsbrengen en de gezelligheid!
Veel plezier met de originele functionaliteit.... en een kastje minder is altijd fijn.
Less is more zoals ze zeggen :mrgreen:
Groetjes Jeroen
Door het zien vandaag ben ik nog harder gaan twijfelen... Als ik het vergelijk met de DS3 ga ik ook steeds meer denken dat Bleu Delta toch ook wel een optie is... :oops:
Waarschijnlijk werken dus de rest van de functies ook zoals het ontgrendelen van de startcode...
Kan me voorstellen dat joe heppie is :dans:
Heb vandaag ook een origineel RF setje binnengekregen. (Kiekert + sleutel)
Zal er nooit tijd voor hebben om het in te bouwen, maar toch leuk om te hebben! :wink:
Bovendien; Gerrie heeft er eentje, CDPF heeft er eentje, dan wordt het steeds minder apart!
Overigens wél een schoonheid! Mag je concours noemen.
Luceo non uro....
En niet zonder resultaat 8) Ook mooi dat je eindelijk je uitlaat hebt kunnen scoren!!
En dit is geen grapje!
Ik zal inderdaad nog een verslagje schrijven, toch nog best wat kunnen doen op een brakke zaterdag. Met dank aanMarcelKa voor de zeer nuttige assistentie en de gezelligheid. Lhm verversen doen we samen in 15 minuten rond inmiddels volgens mij :lol:
Zo samen sleutelen is erg gezellig. En de LHM wissel incl. remmen ontluchten leek meer op een pitstop met Raikkonen wachtend achter het stuur :mrgreen: