wimb en z'n La Soixante.

XM TCT `94

Delahaye 175 S Roadster

Permalink

Bedankt Wim voor je thermostaat tips .
Die borsteltjes heb ik al jaren in huis , nooit aan gedacht eigenlijk .
Deed het altijd met een doekie en hooguit zeer fijn schuurpapier .
Ben benieuwd :D
Zwaar k.. dat je handle niet werkt , maar jou kennende kom je daar wel uit .
Er is toch niets op TV vandaag :lol:

Ziet er goed uit! Jammer dat het nog niet goed werkt. De werking van de originele schakelaar is inderdaad iets anders. Sommige functies zitten op een andere plek, maar dit is vast wel aan te passen denk ik.

Inderdaad is het anders uitbedraad. VDO heeft 1 common. Activeren/vertragen en versnellen zijn puls-makers, uitschakelen is puls-verbreek en geheugen is weer puls-maak.
Bij Citroën zijn er 2 commons. Een voor voor het uitschakelen en een voor het versnellen of vertragen. De pulsfuncties zijn wel identiek en de geheugenfunctie ontbreekt, maar die gebruik ik toch niet. :wink:
Permalink

De geheugenfunctie ontbreekt? Sinds wanneer? Als je "versnellen" signaleert bij uitgeschakelde stand dan neemt hij de laatste snelheid weer aan. Of bedoel je dat niet?

En een handtekening!!!!

De geheugenfunctie is de laatst gebruikte snelheid.
Na starten motor wordt de VDO aangezet door 'vertragen' te activeren. Elke volgende keer dat je de kroes activeert is met 'versnellen' of 'vertragen'; dan pakt 'ie dus niet de laatst geprogrammeerde snelheid.

dat is toch gelijk met de originele dan? Daar is ook vertragen de eerste keer instellen van de snelheid. Vervolgens is naar beneden vertragen, omhoog versnellen en naar je toe cc uit en "resume". De boel wordt geactiveerd door de knop op het dashboard.
Permalink

Met vertragen pakt hij de huidige snelheid, met versnellen pakt hij de laatst gereden ingestelde snelheid. Dat is de geheugenfunctie. Althans op mijn originele cc.

En voor de duidelijkheid: Natuurlijk werkt remmen precies als het naar je toe trekken van de hendel.

En een handtekening!!!!

mmmm, dat klopt inderdaad Detlev. Ik zit er naast. Resume is inderdaad hendeltje omhoog....
maar versnellen en vertragen gaat wel met de handel omhoog vs omlaag bij mij...
Permalink

Bij mij ook. Even extreem duidelijk:

Omlaag: Zet huidige snelheid vast (indien harder dan 40km/h); als de kruissnelheid al gereden wordt: verlaag met één stap.
Omhoog: schakel de cc opnieuw in en ga terug naar de ingestelde snelheid (als die er is, anders wordt huidige snelheid geloof ik ingesteld conform hendel omlaag); als de kruissnelheid al gereden wordt: verhoog met één stap.
naar je toe/rem indrukken: schakel cc uit.

En een handtekening!!!!

Klopt. Als je geen automaat hebt schakelt de boel waarschijnlijk ook uit bij bedienen koppelingspedaal en ik geloof dat bij mij de snelheid niet is in te stellen met handel omhoog als er geen snelheid in het geheugen zit. Dat gaat dacht ik alleen met handel naar beneden...

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Nee hoor, je kunt wel terdege door een klikje naar boven de snelheid de eerste keer vastzetten. Het duurt alleen wat langer voordat je reactie bemerkt. (lees je pedaal onder je voet vandaan trekt)

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Wat een gezever over een kruiskontroleur die niet in La Soixante zit en er ook nooit in zal komen. :roll: Tot mijn volle tevredenheid rij ik met een Tempostat en die wordt anders bediend. Ik weet hoe en dat is voldoende.

Vanmiddag bij de Brezan een thermostaatje gescoord. De 82 graden uitvoering is iets van een tientje. Maar ik wilde de 88 graden versie die voor een dikke 9 euro van eigenaar wisselde en nog van Gates is ook. Vlak voor het eten ingebouwd en het kostte me in het schemerduister toch zo'n 40 minuten. Ik met m'n grote bek. :oops:
De temperatuur loopt nu wel op tot ruim boven de 80 graden hoewel de snelheid nog steeds niet van harte is. Zo heb ik een dikke 5 minuten de straat moeten voorzien van cyclisch-aromatische koolwaterstofverbindingen voordat de meter de 60 graden aantikte.

Dat weet ik niet. Daar heb ik ooit 'ns een leuke discussie over gehad bij de dealer. 3 monteurs, 3 meningen. :lol:
Sinds ik de auto geJP'd heb, komt de temperatuur nauwelijks meer boven de 80 uit. En ruim boven de 90 is zelfs met de steile hellingen in Zuid-Frankrijk en de airco aan niet gelukt. Dat is op zich een goed teken, maar het lijkt mij beter dat de motortemperatuur zo rond de 90 graden zit. Doordat ik nu een thermostaat heb die bij 88 graden opent, komt het blok meer richting die 90 graden.

10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

wimb zegt:

We zullen het zien; ik verwacht dat het benzineverbruik met enkele tientallen procenten afneemt.
Oh, ga je nog meer met de trein reizen, dan?

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Detlev mag door voor de koelkast. :shock: Inderdaad heb ik m'n abonnement laten omzetten zodat ik nu via alternatieve routes met het publieke transport kan. Een plan B als alternatief voor de betrouwbaarheid van de NS. :roll:

Goh, ik heb net wat 'minder begripvolle' pb'tjes gehad dat ik de spatschermen van Rutger heb overgenomen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WOK7RIYU.jpg

:mrgreen:

Maar, kijk 'ns hoe de onderkant van je mooi gepoetste XM voordeuren en dorpels er uit zien als je een stukje in de regen hebt gereden (over een niet al te schone weg). :thumbdown: Die opgespatte rotzooi is voor mij een terugkerende ergernis. Dat had Volkswagen dan toch beter voor elkaar met de Kever en z'n treeplanken.
Permalink

Waarom mag IK door voor de koelkast? Volgens mij haal je wat namen door elkaar.

En met die spatlappen mag je de naam van dit topic wel aanpassen. Ze is toch een derde duurder geworden.

La quatre-vingtième...

En een handtekening!!!!

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Nu is Wim echt de weg kwijt: Den Haag ligt aan zee, en wel de Noordzee. En zo'n 230 km van Maastricht af.

Maar hoe dat zo, Wim? Treinen? Wordt de filedruk te hoog of laat de onvolprezen TCT het toch te vaak afweten?

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Marc, Den Haag ligt toch echt ten zuiden van Hilversum. :wink:
En nee, de TCT is hartstikke betrouwbaar. De trein is een economische afweging. M'n werkgever vergoedt het OV volledig van deur tot deur en eigen vervoer tot maximaal 25 km. Dan zou ik per maand iets van €150,- toe moeten leggen plus het gezeur van betaald parkeren in Amsterdam. :evil:
Permalink

Dat vuil worden vind ik ook een crime om te zien. Helaas vind ik de spatlappen ook een crime om te zien. :roll: Ben al eens wezen experimenteren met hele kleine spatlapjes van mijn Renault Trafic. Het is maar om net de onderkant van de deuren schoon te houden. Maar nog steeds niet door gezet...

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

wimb zegt:

Marc, Den Haag ligt toch echt ten zuiden van Hilversum.

*nog ff offtopic* Zo noemen we in Maastricht alles boven Roermond: het Noorden. :lol: *off topic modus uit*