wimb en z'n La Soixante.

Ondanks het weer ben ik vanochtend toch begonnen met wat klusjes aan madame. Maar dat komt omdat ik zo'n geweldige bikkel ben. :angel:
Awel, als eerste me op de niet-functionerende kruiscontroleur gestort. Een lang verhaal en dito de- en montage maar het bleek dat ik de voedingsdraad had losgetrokken. :oops: Dat was alles. De proefrit met een half gedemonteerd dash en een aangesloten swaffelstok op de bijrijdersstoel was wel apart. :lol:
Het resultaat is een VDO die met een originele stengel bediend wordt:
https://lh6.googleusercontent.com/-QY11dIhnzLw/Tw2C9rauShI/AAAAAAAADTI/VuxFtf9elZg/s600/P1110748_1.JPG

Vervolgens ben ik met de spatschermen bezig gegaan. Dit is wat me zo irriteert:
https://lh3.googleusercontent.com/-PWkUSSh0TBA/Tw2C9U2Q2KI/AAAAAAAADTI/OPWuXrbrF0o/s600/P1110746_1.JPG

En zo zien de gemonteerde schermen er uit:
https://lh6.googleusercontent.com/-QRQ1DG6gpik/Tw2C9RoTFJI/AAAAAAAADTI/X0X1tljz9i8/s600/P1110747_1.JPG

Persoonlijk vind ik het meevallen.
Permalink

Echt mooi kan ik het niet vinden, maar ik respecteer uw keuze. :mrgreen:

Hoe zit het eigenlijk met als je haar in de laagste stand zet, raakt ze dan de grond?

10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Een keertje over een iets te hoge verkeersdrempel heeft hetzelfde effect, denk ik.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Wel handig de dingen.

Ik heb ze ook erop. Zowel voor- als achterkant.
De achterste zijn wel gescheurd door het gebruik, maar misschien horen ze daar ook helemaal niet en zijn ze er niet voor gemaakt.
Voor misstaat het niet en achter vind ik zelf wat minder staan.

Het is inderdaad een psychedelisch artistieke foto, ja. :lol: Die dingen zijn van onderen vrijwel horizontaal en steken hoogop een halve cm onder de dorpel uit. Dus nee, ook een enthousiast genomen drempel zal ze er niet afhalen. :mrgreen:

Vanmiddag verder met fase 1 van het inbouwen van de regensensor. Het makkelijke deel heb ik gehad: sensor op de ruit en draad getrokken. Ik heb het schema aandachtig bestudeerd en het schijnt inderdaad zo te zijn dat alle standen van de ruitenwisserschakelaar via de module moeten lopen. Dat wordt een middagje draadjes knippen en solderen. :roll: Dat kan ik dan mooi combineren met het inbouwen van de verbruikscomputer. Echt een klus om naar uit te zien: het halve dashboard er uit voor een paar draadjes. :?
Permalink

Ga je een after-market verbruikscomputer monteren of ga je daadwerkelijk upgraden naar een Exclusive rechterschermpje? Vooral in dat laatste geval ben ik erg geïnteresseerd, heb het zelf nooit de moeite waarde gevonden om die enorme berg aanpassingen te doen die ervoor nodig is. (zeg nooit nooit overigens :mrgreen: )

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.

Wees getroost wim..
Ik had gisteren alle lampjes vervangen van mijn tellers na het inbouwen van een 24v olietemp meter, behalve het schakel display lampje omdat dat ding heeel rot is...
Drie keer raden wat er een halve minuut na dichtbouwen mee stopte..
Twee keer dat dash ding er uit :lol:

Lekker bezig.. Enne, spatlappen phase 2 volgt binnenkort wel :D

Een olietemperatuurmeter lijkt me wel leuk, maar een turbodrukmeter is leuker. :wink:

Citroën-das-pas-fën zegt:

Ga je een after-market verbruikscomputer monteren of ga je daadwerkelijk upgraden naar een Exclusive rechterschermpje? Vooral in dat laatste geval ben ik erg geïnteresseerd, heb het zelf nooit de moeite waarde gevonden om die enorme berg aanpassingen te doen die ervoor nodig is. (zeg nooit nooit overigens :mrgreen: )

Ik ga voor het originele rechterschermpje met ruiterwisserstengeldrukknopbediening. 8) Die aanpassingen vallen reuze mee: 6 draadjes extra trekken waarvan er al 2 voor die drukknop zijn. En de overige 4 zouden geplukt moeten kunnen worden van de stekers die daar zitten.
Permalink

Ik ben benieuwd hierna Wim, bij mij werkt de verbruiksmeter, ook met het nieuwe blok erin. nog steeds niet. Zit haast te denken dat het in het dashboard moet zitten. Waar haal je dan de verbruiksgegevens vanaf?

Even uit m'n hoofd: de snelheidspuls, signalen van de ECU en de benzinemeter. Alles komt al binnen op twee stekers van de klokkenwinkel, vandaar dat ik er niet zo heel erg tegen op zie. :wink:

Xantia 1.8i (VS)X '93

GSA Spécial 1.1 '81

Permalink

Een olietemperatuurmeter is een erg leuk ding om achteraf in te bouwen, heb het onlangs bij m'n Xantia ook gedaan. Moest er wel het carter voor wisselen, maar ach :P Qua bedrading was het een eitje. Lijkt me op een TCT helemaal een fijn instrumentje.

HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography

Olietemp is een hele nuttige sensor, die ik wil ook altijd wel werkend of (achteraf) ingebouwd hebben. Samen met oliedruk hele belangrijke diagnostische meters indien accuraat

ik had de mazzel dat in mijn v6-12 de boel al kant en klaar is voor die olie meter, ff zo'n teller erin en klaar.

Best handig zo'n meter hoor. Dan kom je opeens tot de conclusie dat je water wel op temp kan zijn maar dat je motor qua olie eigenlijk nog lang niet op bedrijfstemperatuur is.
Permalink

Olietempmeter zou ik graag willen hebben idd. Oliedruk ook wel BTW, goede graadmeter voor de conditie van je blok. Iedere plotselinge verandering voorspelt een ramp.
Olietemp geeft ook netjes aan: it's safe to step on it now!

@ Wim: je moet toch ook je vlotter verwisselen voor een Exclusive vlotter. En was er niet nog iets?
Interessant hoor.

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.

Xantia 1.8i (VS)X '93

GSA Spécial 1.1 '81

Permalink

@gomp: zoek een tellerbak zoals je eigen, maar dan met olietemp.meter. Meterdeel verwisselen in je eigen tellerbak, 2 draadjes trekken van de juiste stekker van je tellerbak naar het oliecarter, sensor erin, stekker erop, klaar. Mits je een carter hebt met extra plug in voor- of achterzijde, anders mag je ook het carter wisselen. Zo heb ik het iig gedaan, zal bij de XM vast niet veel anders zijn.

HiddenPlaces.nl - Creative & Artistic Photography

stooftaker zegt:

zo'n mooie Puist op je A-stijl :mrgreen:

Ik dacht meer aan iets subtiels op de klokkenwinkel, zoals de C1 heeft:
http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/29/07.jpg

En dan inderdaad met blauwe ledjes. :love:

10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Het is vast nog wel te realiseren om een head up display uit een C6 te slopen, zodat het op de voorruit wordt geprojecteerd! :wink:

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Jochem zegt:

@gomp: zoek een tellerbak zoals je eigen, maar dan met olietemp.meter. Meterdeel verwisselen in je eigen tellerbak, 2 draadjes trekken van de juiste stekker van je tellerbak naar het oliecarter, sensor erin, stekker erop, klaar. Mits je een carter hebt met extra plug in voor- of achterzijde, anders mag je ook het carter wisselen. Zo heb ik het iig gedaan, zal bij de XM vast niet veel anders zijn.

Dat heb ik al gedaan. een teller met olie temp display uit een v6-24 in mijn v6-12 gezet. Ik vraag me alleen af of een olie druk meter ook tot de relatief eenvoudige mogelijkheden behoort.

wimb zegt:

stooftaker zegt:

zo'n mooie Puist op je A-stijl :mrgreen:

Ik dacht meer aan iets subtiels op de klokkenwinkel, zoals de C1 heeft:
http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/29/07.jpg

En dan inderdaad met blauwe ledjes. :love:

Hier is gewoon een ontwerper 's-nachts wakker geworden met de gedachte... "f*k, ik ben wat vergeten... :? , na ja, dan maar daar."