Zit te twijfelen.
Mijn XM werkt zonder startcode. Die is door een vorige eigenaar uitgeschakeld en werkt op de afstandsbediening van de CV.
Dus auto openen met CV en binnen een minuut starten zonder code.
Weet de startcode niet meer.
Als ik nu de accu vervang en de XM is een tijdje van de accu af krijg ik dan problemen en gaat die dan om de startcode vragen?
Weet uit mijn Xantia-tijd (waar ik de stekkers van het codepaneeltje heb gehaald en nooit meer de startcode hoefde in te toetsen) dat deze gerust een tijdje van de accu af kon en dan niet om de startcode ging vragen.
Xm TD bouwjaar 2000.
Mijn XM werkt zonder startcode. Die is door een vorige eigenaar uitgeschakeld en werkt op de afstandsbediening van de CV.
Dus auto openen met CV en binnen een minuut starten zonder code.
Weet de startcode niet meer.
Als ik nu de accu vervang en de XM is een tijdje van de accu af krijg ik dan problemen en gaat die dan om de startcode vragen?
Weet uit mijn Xantia-tijd (waar ik de stekkers van het codepaneeltje heb gehaald en nooit meer de startcode hoefde in te toetsen) dat deze gerust een tijdje van de accu af kon en dan niet om de startcode ging vragen.
Xm TD bouwjaar 2000.
Re: Startcode uitgeschakeld op CV en accu vervangen
En een handtekening!!!!
En dan komen ze ineens in t holst van de nacht een ECU lenen :wtf: :lol:
Gewoon even je startcode op je ECU schrijven met vilststift of een kraspen. Gebeurt daar ook niets meer mee :wink:
Dat verhaal van het doorgeknipte draadje had ik ook gelezen.
:zwaai:
En een handtekening!!!!
Heb geen startcode en niemand weet deze. Gaat via de CV. Dus binnen 1 minuut starten.
Accu kan er gerust 4 weken vanaf en nog steeds gaat het via de CV na opnieuw aansluiten van de accu.
Stooftaker had gelijk in de 2e reactie van het bericht:
Mijn Xm start ook zonder de code, ik heb een nogal uitgebreide audio installatie ingebouwd en ook de accu verwisseld voor een ander exemplaar.
De stroom is er lang af geweest en ik start nog immer zonder code (die ook ik niet weet)
Je moet natuurlijk wel een werkende sleutel hebben met CV. Dus op tijd de batterijen vervangen.
en dan nog is het een risico hoor,. Bij mij viel onlangs de sleutel op de grond en vervolgens heeft het ding het nog 1 keer gedaan... Als je alleen op die manier je code kunt omzeilen heb je dan best een probleem.