Hoi mede-clubleden.
Ik heb een mooie serie 1 exclusive op het oog, perfect onderhouden, 180,000 km. Iedereen raadt het echter af wegens de automaat die eraan hangt. Ik trek elk jaar een niet al te zware caravan richting Frankrijk en terug (veel binnendoor dus rustig an, dat wel..)...
Bvd voor alle advies...
Re: Serie 1 Exclusive van Jaap
Ik heb nu bougies die te lang zijn, peilstokken die niet stroken, enz enz. Stress stress.
Je bougies doen het goed? -> geen zorgen.
Peilstok is besteld op orga-nummer? -> geen zorgen.
Er vallen geen onderdelen af? -> geen zorgen. 8)
Om een indicatie te geven van het verschil tussen de 2 peilstokken:
De oude is dus een wirwar van nokjes en streepjes, op de andere kant ook twee (andere) streepjes. Komt weinig overeen met de nieuwe, die ik een neveltje witte spuitverf gegeven heb tgv leesbaarheid.
Welke versie heben jullie V6 serie 1 automaat rijders ?
En wanneer weet je of je automaat-olie 40 of 80 graden is ? Is een blokkie om al 80 graden of moet je daarvoor naar Limburg en weer terug ?? :D
Overigens gaat het niet alleen om V6 rijders, maar alle XM'en met de 4HP18 bak.
Ik peil altijd na een lange rit, maar hoelang je moet rijden om aan de 80 graden te komen weet ik niet.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Kan het iets zijn met de automaat (omdat íe op zulke momenten schijnbaar in zijn vrij lijkt te staan)
Bleek een brakke lambda sonde te zijn, na een nieuwe sonde nooit geen last meer van gehad. Overigens met de lexia haal je dat er zo uit.
De rarigheid begon overigens vlak na het starten van de week toen íe bij vanaf stationair gasgeven er zomaar mee kapte en een tijdje niet te starten was. Dit leek wel op verzuipen....
En moet er aan dit spindeltje van de gaskabelhevel niet iets bevestigd worden ?
Die 2e constructie is niets mis mee.
De verbinding tussen balg en kabel wordt gemaakt met dat U-vormige metalen plaatje. Zo zit het bij de mijne ook, ik zal vanmiddag een foto plaatsen (had net toen ik een peuk deed mijn phoon niet bij me)
En een handtekening!!!!
En een handtekening!!!!
Hoe lastig is het remblokken wisselen op de oprit met huis tuin en keukengereedschap ? Die zuigers terugduwen gaat alleen met draaien en drukken tegelijk ?
Ik zit in een overgang van "mannetjes", moet nog een betrouwbare/betaalbare vinden.... :?
Ik weet niet wat jij onder huis tuin en keukengereedschap verstaat, maar je hebt op z'n minst een assteun nodig omdat het wiel er af moet. ook moet er een stift uitgetikt worden die de remklauw op z'n plek houdt, ik doe dat met een 3mm boortje.
Verder is het eigenlijk niet bijzonder. :wink:
Waar? Laat je hier op het forum eens adviseren.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Niet totaal onbekend met remblokjes vervangen, op diverse BX'en gedaan, maar nog nooit aan de XM
@Marc, omgeving Alkmaar, maar ik heb al een paar adresjes van mijn ex-mannetje. De dorpels van de AX moeten nog wel gelast worden, daar moet ik nog wel iemand voor vinden....kweenie of die adresjes dat ook doen...
Achter is nog simpeler dan voor. :wink:
Voorkant is te doen. De meeste tijd ben je kwijt met het indraaien van de zuigers met een platte schroevendraaier. Drukken en draaien.
Achterkant wil weleens een probleem zijn om de slotbout los te krijgen. Eerst inspuiten met bv. WD40 en wachten. Wil weleens afbreken en dan moet je op zoek naar een nieuwe bout en moer. Als je het bij een BX hebt gedaan moet je dit ook wel lukken.
Kijk wel goed uit dat je de nieuwe remblokjes er niet verkeerd om inzet. Schijnt niet zo goed te remmen heb ik ergens gelezen. :D
Zie haynes
of anders hier.
Heb je wel kopervet?
Mwoah, alleen bij ES9's en Xanten. :oops: