...maar nog geen kop heb verwisseld of gevlakt, nog geen bak heb vervangen, nog geen 'nieuwe' kleppen heb geplaatst, etc.
En het allerbelangrijkste: ik heb de afgelopen 50.000 km nog niet met panne gestaan. 8)
...maar nog geen kop heb verwisseld of gevlakt, nog geen bak heb vervangen, nog geen 'nieuwe' kleppen heb geplaatst, etc.
En het allerbelangrijkste: ik heb de afgelopen 50.000 km nog niet met panne gestaan. 8)
Bij een goeie auto neem je mee: een flesje koelvloeistof, een flesje motorolie, een sleepkabel en startkabels. Alleen maar voor de show en om jezelf gerust te stellen. Bij een barrel sjouw je een halve auto aan reserve-onderdelen mee. :twisted:
Je wilt niet weten hoeveel Kevers ik als bagage in onderdelen mee heb zien gaan naar meetings. :lol:
We hebben in augustus 2010 de draagarmrubbers vervangen. De achterste bussen zijn bij de dealer gekocht en van een puike kwaliteit. De voorste van het merk MOOG en da's dus complete rukzooi. Amerikaanse zut dat in minder dan 2 jaar volledig gescheurd is! :twisted: Bovendien had ik de pokkepokstangen van Delphi, ook zo'n merk waar je maar 1 ding mee kunt doen en da's met een wijde boog mijden. :roll:
De combinatie van ruk en ruk leverde een dof rommelende voortrein op, dus heb ik vanavond de voorste draagarmrubbers vervangen door spul van Febi Bilstein en de stangen zijn nu van ....... Ik weet het niet meer. :oops: In ieder geval iets beters dan Delphi. Het resultaat is een strak sturend slagschip dat op de weg langs het vliegveld in Hilversum de 60 km drempels weer stil en comfortabel neemt. :clap:
Jawel, en voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik heb die Febi's gekocht omdat ik meer spul nodig had, dus luiheid.
We zullen zien hoe lang ze meegaan. Het vervangen van die zooi gaat steeds sneller. :roll:
Jawel, en voor de prijs hoef je het niet te laten. Ik heb die Febi's gekocht omdat ik meer spul nodig had, dus luiheid.
We zullen zien hoe lang ze meegaan. Het vervangen van die zooi gaat steeds sneller. :roll:
Mooi die toegenomen wisselsnelheid! :mrgreen: Dan bedenk ik nog wat extra werkzaamheden voor de 10e :lol: Zo heb ik hier nog ESj9 achterschijven incl remklauwen en blokken van Marco liggen! Die kunnen er dan ook wel ondert!
No problemo swa. Ik weet nu heel goed hoe de remblokjes met de voering aan de buitenkant geplaatst moeten worden. Zo'n vergissing als op de sleutelmeet waarbij ik ze er goed in zette zal me niet nog een keer gebeuren. :meneus:
Vanmiddag heb ik bij de garage de wielen laten balanceren omdat de beunclub niet de juiste adapters heeft (eigenlijk hebben ze helemaal geen adapters :evil: ).
De alleraardigste man, waar ik overigens een bijzonder goed gesprek mee heb gehad, heeft mij wel een schrobbering gegeven omdat ik kopervet op de binnenkant van de remschijf had gebruikt. Dus op het contactvlak tegen de wielnaaf aan. Dat is volgens hem uit den boze omdat dat kromme remschijven in de hand werkt. Het moet koud staal op staal voor een volkomen vlak contactvlak. Mijn argument dat je dan t.z.t. die schijf er niet nauwelijks meer afkrijgt onderschreef hij niet. Wel adviseerde hij dat als je toch echt vet wil gebruiken bij het remgedeelte dat keramisch vet moet zijn. Dus bij deze.
Tja. Ik vind kopervet ook nog steeds bijzonder fijn vooral omdat het corrosie tegen gaat. Nu na 3 jaar is m'n nachtcrempotje al voor meer dan de helft leeg. Misschien dat 'ie mij een grootverbruiker vindt. :lol:
Re: wimb en z'n La Soixante.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik ook niet
<klopt af op ongeverfd hout>
En een handtekening!!!!
Je wilt niet weten hoeveel Kevers ik als bagage in onderdelen mee heb zien gaan naar meetings. :lol:
Hehe, ik zal binnenkort eens met mn 2.5TD beginnen, gaat nu ook wel rap zeg maar...
De combinatie van ruk en ruk leverde een dof rommelende voortrein op, dus heb ik vanavond de voorste draagarmrubbers vervangen door spul van Febi Bilstein en de stangen zijn nu van ....... Ik weet het niet meer. :oops: In ieder geval iets beters dan Delphi. Het resultaat is een strak sturend slagschip dat op de weg langs het vliegveld in Hilversum de 60 km drempels weer stil en comfortabel neemt. :clap:
Maar wel vriesdoppen vervangen :mrgreen:
Mooi die toegenomen wisselsnelheid! :mrgreen: Dan bedenk ik nog wat extra werkzaamheden voor de 10e :lol: Zo heb ik hier nog ESj9 achterschijven incl remklauwen en blokken van Marco liggen! Die kunnen er dan ook wel ondert!
De alleraardigste man, waar ik overigens een bijzonder goed gesprek mee heb gehad, heeft mij wel een schrobbering gegeven omdat ik kopervet op de binnenkant van de remschijf had gebruikt. Dus op het contactvlak tegen de wielnaaf aan. Dat is volgens hem uit den boze omdat dat kromme remschijven in de hand werkt. Het moet koud staal op staal voor een volkomen vlak contactvlak. Mijn argument dat je dan t.z.t. die schijf er niet nauwelijks meer afkrijgt onderschreef hij niet. Wel adviseerde hij dat als je toch echt vet wil gebruiken bij het remgedeelte dat keramisch vet moet zijn. Dus bij deze.
Lijkt me interessantdoenerij.
Anders? Meh...