Is voor geïnteresseerden voor het slopen van een V6 exclusive.
Het betreft deze auto: http://link.marktplaats.nl/560163111
Het slopen kan bij mij thuis gebeuren, ik kan voor zeilen en een motortakel zorgen.
Ik kan waarschijnlijk ook zorgen dat het ding bij mij thuis komt.
Re: Sloopmeeting
Niet geschoten is altijd mis dus ik vraag het toch maar even.. :P
Even een klein lijstje met wat ik allemaal gepland had;
De verdamper moet gedaan worden.
Kachelhuis moeten de servo's op gezet worden met bedrading.
Temp sensor in het dak.
De airco leidingen zelf in de motorruimte.
Andere carterpan met ruimte voor een aircopomp.
Andere HDpomp met andere steunen.
Evt nog een grotere dynamo, is opzich niet nodig maar een airco verbruikt wel meer energie.
Mocht je er aan willen beginnen, ik heb redelijke ervaring nu met het gebeuren, en kan een hoop foto's voor je maken. en het duurt waarschijnlijk wel even voor die V6 erin gezet wordt, dus ik wil eerst een werkende airco hebben :mrgreen:.
Misschien een beetje boven mijn pet though maar ik zoude het wel heel erg leuk vinden om die klus te doen en al doende leert men! Als Detlev het systeem kan leveren is dat een hele leuke uitdaging misschien..?
Verdamper
pomp
leidingen
De rest zal wellicht nog uit de sloper kunnen komen.
En een handtekening!!!!
Hele front moet ook nog vervangen worden, standaard heeft die 16v er een met 1 koelfan, moeten er 2 op komen.
Ik ben eigenlijk begonnen met de informatie in het topic van Gerrie, over de verdamper.
Matthijs heeft technisch eigenlijk al mijn vragen beantwoord, zodat ik het spoor niet compleet bijster raakte, en met Wim en CDPF het elektronische gedeelte. Aldoende leert men, en het was/is erg leuk om te doen!
Luceo non uro....
Maar ik ga een studie vd haalbaarheid maken
Je leert echt een hele hoop als je er mee bezig bent! Er zijn echt wel van die momenten geweest dat ik het echt ff zat was hoor, daar niet van.. Maar ik ben ook vorig jaar pas begonnen met auto's.. :lolno: Als ik het zo terug lees vraag ik me af waar ik toen de moed vandaan haalde.
Het lijkt me erg leuk en leerzaam ieder geval ja om het te doen.
Even wat beren van de paden schuiven nog ....
Het lijkt me erg leuk en leerzaam ieder geval ja om het te doen.
Even wat beren van de paden schuiven nog ....
En wat een geluk gehad hiermee, de motor klinkt goed, loopt nog niet goed stationair maar dat is te wijten aan een smerige stappenmotor. De Diravi komt prima terug en de auto heeft eigenlijk altijd netjes zijn onderhoud gehad. Reden van verkoop: hij had teveel auto's en was inmiddels met pensioen. En hij is overgestapt naar Mercedes.
De auto ziet er niet super uit, overal is lak vanaf gebladderd, maar geen grote deuken of krassen. Foto's volgen nog!
@ Detlev De airco stamt nog uit het R12 tijdperk, dus er moeten andere nippels op. Hoe het precies zit met de ombouw naar R134a weet ik ook niet precies, maar dan weet je dat iig. :wink:
Fijn voor joe! :clap:
Was ook zeker een gezellige dag, hartstikke vroeg op, en om half 8 zat Mark hier zo'n beetje aan de koffie. Iets daarna gelijk vertrokken en nu een uurtje terug. 1 van de spanbanden was onderweg ook nog doorgescheurd tijdens het rijden :shock:
En een handtekening!!!!
:mrgreen:
Zoals je kunt zien, is de lak op bepaalde delen in echt slechte toestand.
De auto heeft ook anderhalf jaar stil gestaan onder een rij coniferen, dat zal hem ook niet goed hebben gedaan..
Alhoewel de lak slecht is, zijn de panelen zelf in hele goede staat. Heb eigenlijk nog nergens een deukje kunnen vinden. Morgen ga ik alle panelen stuk voor stuk nog eens bekijken.
Het interieur ziet er echt supergoed uit, zeker voor de 19 jaar!
Dat gaat te koop, maar niet voor al te weinig. Het zier er echt nog heel goed uit.
Hopelijk is de Linker Voordeur mooi, daar zal JP blij mee zijn. Het interieur is zelfs heeeeel mooi idd!
Volgens mij is de achterste uitlaatdemper ook nog heel gaaf!
Jammer hoor, de auto is au fond goed, maar gewoon oud, en heeft naar gestaan... Dicht naast een grote natte coniferen haag. ( aangezien de inpandige garage bezet was..... door een DS ...)
Ik heb wel even opgelucht adem gehaald toen ik gisteren de aanhanger terugbracht, het is een hele vracht, ( al stampt het niet heen en weer in de bocht :mrgreen: ), en andere chauffeurs dreigen nog wel eens te vergeten dat ik met een dergelijke combo niet op de rem kan gaan staan... :evil:
Luceo non uro....
Dat leder is netjes ja zeg!. Ik had dat 'geopteerd' maar dat gaat blijkbaar zomaar niet.... :cry:
De middenenconsole is ook heel egaal/gaaf! Meestal zie je wel kleurverschil door de zon.
De lak is letterlijk en figuurlijk zuur. Nouja, het is ook maar Vert Vega he, kan je es een ander kleurtje spuiten... :mrgreen:
Ik hoop voor je dat je de motor weer soepel ende krachtig krijgt.
Wat een koopje!! :clap: :clap:
Luceo non uro....
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Luceo non uro....
Zou ik mogen opteren voor het codepaneeltje met klepje?
Normaal gesproken niet want ik ben zo verdorven als een atheïst. :mrgreen: Maar ik denk dat ik komende zondag op apengapen lig dus een meetinkje dit weekeinde zit er voor mij niet in.