La Noir Verni werd XM V6 24V

Dan nog zijn foto's altijd welkom. ;-)
Moet zelf toch 'ns meer fotograferen. :oops:
Permalink

Ja, zal nog wat foto's maken, maar voorlopig nog geen tijd. We zijn dit weekend open op zondag en dan heb je dus geen weekend en vrije tijd.

Compenseer ik maandag met een ritje naar Vlagtwedde om mijn velgen te monteren en nog wat kleinpul mee te nemen.

De J en ET waarde weet ik nog niet @Stoof.
Permalink

gefeli met de Alpine audio :wink: .

Controleer wel eerst vooral de ET waarde voordat je de velgen gaat monteren.
Permalink

Citrophile zegt:

gefeli met de Alpine audio :wink: .

Controleer wel eerst vooral de ET waarde voordat je de velgen gaat monteren.

Jah en dan vooral voorzichtig met het in laten zakken (achterwielen!!)
Bij mij pastte het toen net niet....
zie foto...
http://i165.photobucket.com/albums/u60/stooftaker/DSC04521.jpg

Maar 8 speakers kan ik niet helemaal plaatsen???
ik heb er toch echt maar 6 momenteel.
Tweeters in dashboard, woofertjes in de voordeuren en coa'xiaaltjes achter de achterbank.
Waar zijn 7 en 8 dan ???
Permalink

Mike heeft nog 2 extra tweeters in de hoedenplank gemonteerd
Permalink

Yep, die kleine ijshockey pucks zeg maar
... zeg da's kantje boord Jeroen... Moest ze toen nog uitgerold worden???

Ik neem aan dat ze er zo onder passen, maar zal het maandag mee maken
Permalink

jup dat is daarna gebeurd.
Mijn velgen worden iets dikker nog nadat je de banden voorbij bent dus dat zou aan gaan lopen als er niets aan was gebeurd, en dat geeft vast en zeker hele lelijke beschadigingen :wink:

Ben erg benieuwd naar hoe jouw XM dalijk smoelt met nieuw schoeisel :wink:
Permalink

Stond al in het mooie plaatjes topic maar ik ga mijn achterklep maar eens pimpen...op een rustige manier hoor: met een double chevron!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SVZHQ7HK-D.jpg
Permalink

na het poetsen van mijn wielen gisteren bleek dat ik een 8 J wiel heb ipv de door mij geventileerde 7,5.
ET is wel 38.
Werkze vandaag Mike, en succes/plezier op je rit naar t verre noorden.
Permalink

8J ET 38, da's inderdaad flink 8J.

Ik ben benieuwd morgen, maar ze komen zo onder een andere XM vandaan en verwacht dus geen troubles. Als het 7.5J zit en de ET is hoger als 38 moet het wel lukken denk ik, of denk ik fout?
Permalink

Dat moet geen problemen opleveren :wink:
Permalink

Ik denk/dacht alleen het XM deel van de lego te verwijderen....maar er zitten gaatjes achter. Djuu.

Valt alleen op als je met je neus boven op gaat zitten. Ga nu het XM embleem rechts plakken, net als serie2 heeft....

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Gaatjes? je bedoelt dat het XM logo met pinnetjes uitgelijnt zit?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

Ja klopt, die heb ik er nu van af geslepen...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O8WLNT7C-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VXMSJBCL-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TSJRPFZJ-D.jpg

Not bad, not bad, not bad at all!! 8)

Permalink

hmmmmm

Permalink

hmmmmm... :lol: Ja hoor es, als het op serie2 wel goed is waarom zou het dan op een serie1 niet kunnen... :wink:

Permalink

hmmmmm omdat ik kaal mooier vind. Maar dan wel zonder gaatjes. en dat is best ruk zo, daar krijg je water in en waar het dan blijft........ en denk eraan dat er ook nog je achteruitrijlichten inzitten.

Ik heb ng 2 type platen liggen, de logo's er nog op, as je zonder wilt moet je achter een type 2 plaat aan, of de gaatjes dichten met zwarte kit.

Permalink

gaatjes zijn idd niet geweldig.....
Stond er nog naar te kijken met Coen vanmiddag, maar gaatjes moet ik nie hebben. Zou dan dus idd voor een t2 plaat gaan shoppen.

Permalink

Mike nog even over je boordcomputer, ik heb me even 'schlau gemacht' het euvel zit em zeer waarschijnlijk in de 'Bitron' module die zich onder het handschoenenkastje bevindt. Als je de box eruit hebt, printje eruit halen en de 'koude' solderingen doorsolderen. Dat zou het euvel moeten verhelpen :wink:

Permalink

Mark zegt:

Mike nog even over je boordcomputer, ik heb me even 'schlau gemacht' het euvel zit em zeer waarschijnlijk in de 'Bitron' module die zich onder het handschoenenkastje bevindt. Als je de box eruit hebt, printje eruit halen en de 'koude' solderingen doorsolderen. Dat zou het euvel moeten verhelpen :wink:

Hey,,,d'r gaat me een lichie op. Ik heb daar zitten zoeken naar het CDVG probleem wat uiteindelijk lag aan de portierhandel. MAAR:

Elke keer als ik in de XM stap en ben heel stil, dan hoor ik iets heel laag tonigs zoemen. Pulserend ook. Komt van onder het dashboard kastje.
Dat zou best wel eens een manco in dat Bitron kastje kunnen wezen!!!

Thanx Mark, morgen in Vlagtwedde nieuw kastje meenemen. Daar zou het ook mee opgelost kunnen wezen.

Permalink

Het probleem van een niet werkende boorcomputer wordt veroorzaakt door de koude solderingen (er zit dan een breuk in tussen print en component) en ander kastje wil niet zeggen geen problemen.

Permalink

Hoe rij je trouwens, via de A31?

Permalink

Nee dat ruhr gebied is een ramp, heb het toen ik mijn XM ging halen wel zo gedaan.

Ja klopt maar als ik een kastje meeneem kan ik het toch proberen. Ik hoor bijna nooit iemand over die BC klagen, dus de meeste zullen het wel doen.

Maar even terug over Bitron...bij mij zit ook een Bitron kasjte in de linkervoordeur:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3HMMR8SS-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KLFIACU-D.jpg

Is dit weer een andere Bitron? Djuu moet ik nu toch weten. Ik ga wel effe de XM in, dashboardkastje ligt er toch los in.
Permalink

Kan wel zo terugrijden en bij you op de koffie komen natuurlijk. Jij zit toch maar een km of 15 van die A31???

Permalink

Stimmt :wink: vraag is hoelaat?

Bitron is een merknaam, Italiaans spul.
In de regel als wij XM'ers/Xantiïsten over Bitron praten, bedoelen we de unit die de koelventilatoren aanstuurt. Is namelijk ook van Bitron.
Enne, die Italianen houden wel van een geintje. De kastjes van het merk worden gesierd met de tekst: "Bitron Video". :lol: Heeft dus niets met beeld en geluid te maken. :P

Mike, die Bitron van je foto is voor het indexeren van de buitenspiegel. Hoort eigenlijk in je rechterpaneel als het stuur links zit.
Snappie? :mrgreen:
Permalink

wimb zegt:

Mike, die Bitron van je foto is voor het indexeren van de buitenspiegel. Hoort eigenlijk in je rechterpaneel als het stuur links zit.
Snappie? :mrgreen:

En bij mij zit ze links terwijl het stuur net ook nog link zat pffff.

Heb even gekeken, inderdaad zit er ook een Bitron Video onder de ruimte van het dashboard kastje. Maar krijg ze niet van haar bevesting geschoven. Wiebelen aan de draden geeft geen mesjoege in de BC.

Maar probeer toch een reserve te scoren morgen.

Andere vraag, wat mag een dakspoiler kosten????

Mark, ik heb geen idee hoe laat ik weer terug rij, ik verwacht rond een ur of 12.30 in Groningen te zijn. Uurtje of 2 schroeven, zeg 3 uur weg..ben ik om .....uur ter hoogte van Vreden op de A31?

Permalink

Als je niet vol op je gas gaat staan rond 16.30 uur