En er is weer een nieuwe XM rijder bij. :wink:
Ik heb vorige week vrijdag een XM Turbo CT SX automaat uit 1994 gekocht.
Hij heeft 230.000 km en is Vert Vega (moet ik nog even checken voor de zekerheid, maar heb de kleurcode nog niet kunnen vinden :roll:)
Momenteel heb ik nog 2 BX'en.
Een BX 14 (basis) en een BX 19 GT.
De BX 14 heb ik verkocht een wordt a.s. zaterdag opgehaald.
Verder met de XM:
Hij is geassembleerd voor de Belgische markt, heeft leuke Speedlines eronder en een fabrieks schuif-kantel dak. 8)
Verder heb ik nog een vraagje:
Waar kan ik de motorcode vinden?
Ben wel benieuwd of ik nou een RGX of een RGY blok heb.
(de haynes is ook al onderweg, want in de vraagbaak wordt de TCT natuurlijk weer niet behandeld :?)
En waar kan ik de kleurcode vinden?
Re: TCT autom. van BasisBIX
Binnenkort meer foto's van het eindresultaat met de koplampsproeiers. :wink:
Ga je ze ook werkend maken??
Ik zie uit naar het resultaat 8)
Om de koplampsproeiers kwijt te kunnen moet er natuurlijk een groot gat in de bumper komen. Achter de sierstrip zit al een uitsparing en 2 montagegaatjes
En aan de binnenkant van de bumper hebben ze heel mooi lijntjes gezet waar je precies moet zagen, maar ik had geen zin om de bumper er weer af te halen.
Dus heb ik het maar vanaf de voorkant uitgemeten. En dan is het best eng als je de eerste zaagsnede moet zetten. :lol:
Als eenmaal het gat op de juiste maat is gezaagd is het alleen nog maar een kwestie van de tuit erin schroeven en daarna de sproeikoppen erop klikken.
Voorlopig laat ik het even hierbij, want ik moet nog opzoek naar een reservoir wat ik ergens mooi in kan bouwen. Een pomp heb ik al wel liggen, Dat is er eentje van een DS4 & DS5, die kost namelijk maar 38 euro i.t.t. de dikke 140 euro die je bij de dealer neer moet tellen voor een XM komplampsproeierpomp.
En dan moet er natuurlijk ook nog wat slangen aangesloten worden en de nodige bedrading gelegd worden. Dat is dus allemaal voor later. :wink:
Verder heb ik ook de linker sideskirt geplakt:
Ik hoop dat die een beetje goed zit, want deze ging niet zo gemakkelijk als de rechter. :roll:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik zou mijn achterruitsproeier buiten gebruik stellen wie gebruikt dat ding nou?.........
Mooi werk wederom, en handig zo'n zolder waar van alles op ligt :lol:
Het wordt/is een hele strakke auto geworden!
Citroën das très bien!!!
Mon XM staat ook altijd buiten maar dat ding gebruik ik bijna of helemaal nooit :wink:
En zit de skirt goed?
Als ik geen mooi passend reservoir weet te vinden/knutselen, dan is een gat bijboren in het bestaande reservoir een mooie optie.
Helaas is het niet mogelijk om een ruitenreservoir (de linker dus) achter het rechterspatbord te frutten.
Dat heb ik als eens geprobeerd en past voor geen meter. :roll:
Citroën das très bien!!!
Nee klopt daar is ook een rechtse uitvoering voor.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
http://service.citroen.com/docpr/affiche.do?ref=026905564410&refaff=0269%2005%20564410&idFct=FCT0205
[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"508","attributes":{"alt":"","class":"media-image","typeof":"foaf:Image"}}]]
Maar denk dat het wel een bekend plaatje is, heb zelf ook toegang tot het SC systeem. :wink:
Helaas is dat koplampsproeierreservoir NFP. En ook als die nog wel leverbaar was, vind ik hem erg prijzig.
En ik ben bang dat bij een Engelse XM het ruitenreservoir ook gewoon links zit en het koplampreservoir rechts.
Hoe vaak kom je een Engelse XM mét koplampsproeiers voor loop/sloop tegen?
edit: wellicht op het ACC forum een oproepje plaatsen of zoeken?
Ziet er goed uit!! Wordt nu écht iets aparts! Very nice 8)
ICCCR.... :wink: wellicht..
Citroën das très bien!!!
Ik ga grondig ruimen, moet van alle spullen af. Ben er niet 123 bij, maar ik heb nog een complete set liggen voor koplampsproeiers. Bumper, sproeiers, slangen, pompjes, reservoir, vulhals etc...
Heb t spul nooit kwijt gewild, maar ga nu door gezondheidsredenen echt flink in krimpen...
Maar nu heb ik ze afgesteld met een lichtbak ervoor.
En ook ik heb een hele hoop foto's gemaakt van hoe de XM er nu bijstaat.
Ik heb nog wel een dakspoiler klaarliggen en die is ook gewoon gespoten. Maar ik denk dat het dan teveel gaat worden.
Dus voorlopig blijft het even zo.
Hier een greep uit die foto's:
Toch best een verschilletje met een paar jaar geleden, toen ik hem net had.
Februari 2010:
Juni 2012:
Re: TCT autom. van BasisBIX => eindresultaat @ p.60
En dan te bedenken dat daar net zo goed mijn XM had kunnen staan :wink: