Hoi iedereen!
Sinds enkele weken heb ik me mijn jeugddroom aangeschaft: een XM van '99 met de 2,5 turbodiesel in het vooronder :D Het is een net-niet full option met beige leder waar jammer genoeg zowel binnen als buiten de tand des tijds zich laat gelden. Gelukkig geen roest, maar wel de nodige krasjes en een deukje hier en daar.
Tot zover nog niet zoveel geluk mee gehad: bestuurdersdeur wil niet op slot met de zapper (dicht en direct terug open) Slot niet meer te krijgen bij citroën, radiator was volledig rot (ondertussen wel vernieuwd), veringprobleempje etc :( Meer hierover in de desbetreffende topics :wink:
Foto's komen er asap aan, promise!
Sinds enkele weken heb ik me mijn jeugddroom aangeschaft: een XM van '99 met de 2,5 turbodiesel in het vooronder :D Het is een net-niet full option met beige leder waar jammer genoeg zowel binnen als buiten de tand des tijds zich laat gelden. Gelukkig geen roest, maar wel de nodige krasjes en een deukje hier en daar.
Tot zover nog niet zoveel geluk mee gehad: bestuurdersdeur wil niet op slot met de zapper (dicht en direct terug open) Slot niet meer te krijgen bij citroën, radiator was volledig rot (ondertussen wel vernieuwd), veringprobleempje etc :( Meer hierover in de desbetreffende topics :wink:
Foto's komen er asap aan, promise!
Re: Steven: '99 XM 2,5td
:oops:
En een handtekening!!!!
Ja, scheelt indd een hoop.
Koelingsprobleem is opgelost, nieuwe dop op het vaatje :) Vering was volgens hen niets mis mee, maar ze hebben er wel iets mee gedaan want ze corrigeert sneller dan voordien.
Distributie hebben ze dan weer niet gedaan, geen tijd voor voorzien. Acheraf gezien niet slecht, het zou me maar eventjes 1000€ gaan kosten. Het moet gedaan, weet ik, maar ga ns kijken of het niet net iets goedkoper kan :?
Kom ik thuis en krijg opeens de indruk dat er stoom vanonder de motorkap komt. En ja hoor, alles lekker onder de kvs. De boosdoener was gelukkig snel gevonden, de temperatuursensor had besloten niet langer deel uit te maken van het reservoir... Bevestiging gewoon afgebroken. Voorlopig t ding maar op zn plek houden met tie-wraps, water bijgevuld, testritje van 20 km en wonderbaarlijk genoeg lekt het niet meer. Maar maandag weeral eens naar de garage :(
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Proberen enkele dagen mee te rijden tot mn abbo van de wegenwacht actief is, dan hebk tenminste een vervangwagen :P
Ondertussen heb ik t ding blijkbaar zo goed in elkaar gebeund dat het niet meer lekt en wonderwel geen druk verliest, maar een definitieve oplossing is het niet, laat staan voor langere afstanden.
Ik stel me wel vragen bij de oorzaak, aangezien het gebeurd is tijdens manouvreren bij een nog niet volledig op temperatuur gereden motor denk ik niet dat het door een te grote druk komt maar door de leeftijd van het hele ding. Temeer daar in principe overdruk via het daartoe bedoelde ventiel naar buiten moet?
Is de opening richting het ventiel wel gangbaar?