La Noir Verni werd XM V6 24V

Permalink

Erg mooie foto`s Mike.

Benny, tuurlijk mag je de vering van hoogte veranderen als je stilstaat :wink: .

Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Permalink

OKe, JP, dus je mag de Dame de gehele nacht in de laagste stand laten staan.
Permalink

Sarinora zegt:

Mag je de auto van normale stand in de laagste stand zetten, als de wagen niet wordt gebruikt. Ik vind dat de mooiste stand :wink: :wink: :wink:

Nou Benny, ik zou dat niet doen. Hij zakt vanzelf genoeg in. Als je ze dan weer start moet ze alle druk van 0 af aan opbouwen en dat duurt het weer veel langer voordat je kunt rijden. JP zal het wel precies technisch kunnen onderbouwen, maar het lijktme voor het systeem niet gezond dit regelmatig te doen.

Kun je nagaan; de laatste XM hebben anti-inzakbollen...blehhh lelijk
http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/puke1.gif
Permalink

Ah daar is JP al! Het gaat over parkeren JP en net over alleen even stilstaan. Dat lijkt me nl niet gezond...maar weet het niet precies..
Permalink

Het zgn "gymnastieken" is juist wel gezond voor het hydraulisch systeem :!: . Je spoelt hiermee juist LHM meer door het systeem en de veerpoten worden juist gesmeerd tijdens het op en neer bewegen van de stand.

Helemaal nul wordt het hydraulisch systeem nooit, wanneer de wagen in de laagste wordt gezet. Er blijft altijd restdruk achter in het remsysteem en stuurbekrachtiging.

Bij een goed onderhouden hydraulisch en elektrisch systeem (elektrokleppen moet aangstuurd zijn) zal er vanaf de laagste stand de wagen redelijk snel omhoog gaan.
Wanneer de hydractive elektroklep (HA1) of elektrokleppen (HA2)slecht/niet aangestuurd wordt en/of vuile hoogteregelaars icm bollen die niet meer op druk staan dan gaat het inderdaad erg langzaam omhoog.

De anti-inzakbollen zijn gekomen met de komst van de 4+2 plunjerpomp, door het lagere debiet van deze HD pomp wordt er langzaam druk opgebouwd. Om het lange wachten te voorkomen bij het omhoog komen, is de antizak bol (SCMAC) bedacht zodat de wagen min of meer op rijhoogte blijft staan.

Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Permalink

Oke, JP. Dus als de auto de gehele nacht in de laagste stand heeft gestaan en ik start de auto en de wagen komt redelijk snel omhoog, dan is alles bij mij in orde!!! :wink: :wink:
Permalink

Ja Benny, dan is jouw hydractive2 in orde :wink: .
Maar vergeet niet onderhoud te geven omdat het er heel langzaam insluipt en dan heb je het zelf niet door :wink: .
Permalink

`Dat gymnastieken weet ik, maar wat heeft het voor zin om de auto in de laagste stand weg te zetten?? :roll:
Permalink

Op aanraden van Mark en Stoofie dit gekocht:

1 Smooth Surface Clay Kit Het klei pakket!

1 Poorboys World - Black Hole - 473ml Dit is een "gaze". Daarmee voed je de lak en haal je de draaingen in de lak weg. Zie je vooral op een donkere kleur als zwart.

1 Poorboys World - QW+ Quick Wax Plus - 473ml Dit is een wax waarmee je als laatste de lak sealt en bechermt.

2 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm En dit zijn speciale uitpoets doeken. Inpoetsen kan met katoenen shirts...

Nah, als dat niet mooi gaat worden? Ik heb overigens een spot-repair aangevraagd in Hedel dus ik denk dat ik wel ga kleien maar de rest pas na de spot repair doe.
Permalink

Nog even een fototestje:

Wilde even weten of ik oom een grotere foto kon plaatsen...

Ahum...dat kan dus maar dit is wel errug veul van het goede, dat dan weer wel.. :roll:
Permalink

La Noir Verni zegt:

`Dat gymnastieken weet ik, maar wat heeft het voor zin om de auto in de laagste stand weg te zetten?? :roll:

Het wegzetten in de laagste rijstand heeft verder geen nut, het zakt toch wel uit zichzelf.

Maar zo af en toe van de laagste stand naar de hoogste stand zetten en andersom is wel goed, gewoon even wat er mee spelen :wink: .

Mooie foto heb je weer ervan gemaakt 8)

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

La Noir Verni zegt:

Het is dat jij het kent Mark, wat een tell=sell filmpje zeg :roll:

Maar in feite is het dus een reiniger. Daarna moet je nog waxen voor bescherming?

Yep, daarna goed in de was zetten, of eerst nog een tussen stap, wasstraat krassen wegpollijsten, maar dat heeft alleen zin als je daarna nooit meer in een wasstraat komt.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

La Noir Verni zegt:

Op aanraden van Mark en Stoofie dit gekocht:
een heel lijstje met poetsspullen.

En dan dan trek er maar twee dagen voor uit :wink:

Permalink

quickshine is geen merk maar een product van RIWAX.
M%$^rs ben ik niet wild van, is duur voor weinig en naar zeggen van de concurrent ( :lol: :lol: ) kwalitatief niet beter. (voorzichtig uitgedrukt)

Succes met poetsen Mike!

Permalink

Die mening deel ik niet met je stoof, ik bedoel, ik heb geen ervaring met de concurrent (ik weet wel wie je bedoelt) Maar ik heb wel ervaring met andere merken en dan vind ik 'M%$^rs' of 'arme jongens wereld' toch wel met kop en schouder erbovenuit steken.
Ik denk dat de concurrent me mag gaan proberen te overtuigen.
Misschien zijn hun in voor een XM club 'detail' demo dag.

Permalink

arme jongens ken ik verder niet dus daar zal ik zeker niet over oordelen.
Maar dat M merk....
Hoe dan ook, praat eens met Rob als je wellicht op een CS meeting bent? Hij is de man die je daar beter over vertellen kan... :wink:

Permalink

Ik zal eens kijken of ik een meeting kan komen, heb er al 10 dit jaar van de xm club en m'n meissie steigert nog net niet :lol:

Permalink

Viola wiegt :lol:

Permalink

Mark zegt:

Viola wiegt :lol:

mmmmmhhh een heupwiegende dame.......
Permalink

Ik heb die Poor man's tralala gekozen, maar weet niet of ik daar goed aan deed. Jij kent het dus wel Mark?

ohhh wanneer is het nu eens lente :cry:

Formeel over 9 dagen. Maar op de radio beweren ze dat het volgende week richting de 15 graden gaat: Yes, sleutelweer. 8)
Aan alles komt een end, zelfs aan slecht weer. :D

Ik heb de Meguiar's nu 2x gebruikt en kan er nog niet bepaald de loftrompet over uitsteken. Na anderhalve dag wassen, kleien, polishen en waxen staat madam weer te blinken, maar op details zijn de resultaten minder dan verwacht, met name bij kleine krasjes en swirls. Een poetsmachine zou dit goeddeels oplossen, maar dat wordt me net effe te kostbaar.
Permalink

IK heb voor die kringen die je door de zon in je lak ziet die Poorboys Blackhole Gaze besteld. Wat een naam trouwens, lijkt wel een darkroom joint. Moet gelijk aan Pim Fortuin denken.... :lol:

Dat kleien is toch echt het reinigen van de lak? Ontdoen van vuil uitstoot, roet, etc? Gaat die klei trouwens 1x mee of kun je het weer lucht dicht opbergen?

Oh ja...jullie hebben de logo-foto's nog te goed!

Komt gleich...eerst even wachten op antwoord van de klei... :)

La Noir Verni zegt:

Dat kleien is toch echt het reinigen van de lak? Ontdoen van vuil uitstoot, roet, etc? Gaat die klei trouwens 1x mee of kun je het weer lucht dicht opbergen?

Yep, reinigt de lak (met behulp van de quick detailer). De Meguiar's klei in 3 stukken geknipt, beide keren nieuw stuk gebruikt, maar, afhankelijk van de vervuiling, zou je het vaker dan 1x kunnen gebruiken. Je staat alleen versteld van de rotzooi die je van de lak haalt, dus het stuk klei wordt best smerig.
Permalink

Ok, thanks PBO! Die quick detailer is die spray waar je de klei en de lak mee inspuit, volgens het introductieefilmpje.

En dan nu, logo pictures. Kijken we weer hoe de meningen verdeeld zijn.. :lol: :lol:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MAIZU7NZ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RMNDOHQZ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XQXTI4J8.jpg

BX 19 GT '85

XM 2.0 TCT au. '94

CX 2400 GTI '82

BX 14 '89

AX 1.4 Rallye '96

XM 3.0 V6 '89

Permalink

Neuh, ik vind het niet echt wat.
Logo is te nieuw voor een XM.

En een hele "kale" balk lijkt me ook wel mooi op deze XM. :wink:

Eigenlijk wel ja. Geen tekst op de balk. En rookglazen achterlichten, dus zo zwart mogelijk.
Permalink

Nouuuu, ik moest er ook even aan wennen. Die zwarte balk hebben er meer, zonder tekst dus. Maar ik vind dat er wel tekst op moet.

Ik laat het nog even wennen :wink:

Ondertussen komt erwoensdag een basss box dinges in. Ik heb het met Rob mijn inbouwert over de Pioneer of Alpine onder de stoel gehad vanochtend maar hij vond het verschil niet groot.

Hij stelde een MTX RoadThunder 120watt voor, in de kofferbak. Dat wilde ik eigenlijk niet, inderdaad zoals Mark al opmerkte, je mist toch wat bagage ruimte tijdens de vakantie. Aan de andere kant, als je kofferruimte vol ligt met tassen en schepnetjes en etc etc...dan heeft die tube ook geen ruimte om geweldig te klinken.

Echter, die MTX is aanmerkelijk goedkoper, 169,= euri's. En de regeling kán via mijn Alpine maar er zit een kleine draaiknopunit bij die onder de Alpine kan, achter het klepje zodat je m snel apart kunt regelen.

Heb dus toch voor deze tube gekozen. Rob maakt hem zo dat ik 'm snel kan afkoppelen en monteert 'm met klitteband. Voor de rit naar Frankrijk haal ik 'm er dan gewoon uit.

Woensdag as gaat-ie erin!

En morgen balanceren. Als nou de poetsspulletjes ook nog op tijd komen ben ik klaar voor Hedel! :lol: :lol: :lol:

En zoals jullie inmiddels van mij gewend zijn: PICTURE:

http://www.acrleonparc.nl/Shop2/images/mtx10.jpg

Sja, hoe vaak heb je nu effectief de kofferbak (half)vol liggen?

Wat betreft dat poetsen, staan hier nog wat aandachtspunten (genoemde Meguiar's-producten even wegdenken).