Goedemorgen allen,
Ik ben voornemens om zelfstandig olie + Oliefilter, luchtfilter en dieselfilter te gaan vervangen.
Zijn er nog speciale aandachtspunten? Behalve het oliefilter insmeren met olie?
Zijn er ook nog tips, of zaken die ik beter gelijk even mee kan nemen.
Het betreft een 2.5 TD versie.
Volgens mij kan het allemaal niet zo moeilijk zijn, maar ik wil voorkomen dat ik vanavond de boel los/leeg heb, en er achter kom dat ik nog een deeltje mee had moeten nemen.
Alvast bedankt voor de tips.
Ik ben voornemens om zelfstandig olie + Oliefilter, luchtfilter en dieselfilter te gaan vervangen.
Zijn er nog speciale aandachtspunten? Behalve het oliefilter insmeren met olie?
Zijn er ook nog tips, of zaken die ik beter gelijk even mee kan nemen.
Het betreft een 2.5 TD versie.
Volgens mij kan het allemaal niet zo moeilijk zijn, maar ik wil voorkomen dat ik vanavond de boel los/leeg heb, en er achter kom dat ik nog een deeltje mee had moeten nemen.
Alvast bedankt voor de tips.
Re: Nieuwe Filters + Vloeistoffen
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Waar zit de aftapplug daarvoor errugens?
En welke olie moet daar dan in?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Grote koperen plug onder je versn.bak Tak .
Is magnetisch ,
Wel nieuwe afdichtring opzetten , zeggen ze .
`k Heb het eerlijk gezegd ook nog nooit gedaan , laat het altijd doen , anders krijg ik fiese pootjes :mrgreen:
Aftapplug zit ergens onder aan de bak achter de aandrijfas. Die kun je niet missen.
Vullen: Als je het linkerwiel en de kunststof beschermkap naar de motorruimte weghaalt, kijk je tegen de zijkant van de bak aan. Aan de bovenkant zie je een plug met een vierkant gat, daar zit het vulgat. Er gaat ongeveer 1,8 liter in. Vullen doe je met de auto in horizontale stand. Als de olie uit het gat loopt, zit er genoeg in.