Hier een uitleg van de werking van de boordcomputer, en waar deze zijn gegevens vandaan haalt.
http://docs.google.com/fileview?id=0B2Sbn4PYd02cYzVjZTExNjktYTc2Mi00ZjliLWI0ZGQtNGZkZTc2Mjk0Mjlh&hl=nl
http://docs.google.com/fileview?id=0B2Sbn4PYd02cYzVjZTExNjktYTc2Mi00ZjliLWI0ZGQtNGZkZTc2Mjk0Mjlh&hl=nl
Hiermee zou je dus eindelijk de veel gevraagde ombouw van 'simpel' schermpje naar boordcomputer kunnen realiseren. Alle info staat hierin.
Tnx Mark!! <<thumbs up>> (ik mis die smilie ook!)
IEmand die weet aan welk electronisch kastje het ligt. Heb onder het dashobaordkastje al verschillende units vervangen zonder resultaat. Vermoed dus dat het ergens in de motorruimte moet liggen.
Maar waar????
Weet iemand of de info van de verschillende sensoren eerst naar de auto-computer LV gaan en vandaar pas naar de BC?
Nou, alle info? Alleen de aansluitgegevens van dat schermpje. Waar b.v. 3, 4 en 5 precies van afgetakt worden, haal ik hier niet uit. Maar het is een begin. ;-)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Of je ecu is gewoon van t padje af, je kan eens een andere proberen, heb er 2 liggen
Zit daar een rubber afsluitdop onder de bankzitting?
- Brandstofpomp +
- Brandstofpomp massa
- Potmeter brandstofniveau voeding
- Potmeter brandstofniveau retour
- (Optioneel) Potmeter brandstofniveau controledraad
Ik denk dat de boordcomputer het verbruik berekent aan de hand van de tijd dat de injectoren open staan. Dus als die injectoren vies zijn klopt de boordcomputer ook niet meer. Denk ik. :wink:
SCC geeft ook aan dat boordcomputer XM"s een andere pomp hebben (doordat er dus een extra voeler op de pomp zit die alleen door de BC wordt gebruikt)
Hij gebruikt oa. info van de pomp, de ecu en een rekeneenheid die tripdata vasthoudt.
M.I. zou het ook logisch genoeg zijn om de injectoropeningstijden en benzinedruksensor de juiste hoeveleheid te berekenen maar citroen maakte er graag een complex probleem van.
Re: Boordcomputer en de werking ervan. (type1)
Ecu is dan weer een ander verhaal, dus dat wordt zoeken naar elektrische schema's. Ik verwacht dat 1 pin van de ECU deze informatie doorgeeft, maar dan is het nog uitvinden welke :lol:
Dat het bij je break niet ingebouwd zit Gerrie, 24 klappert was toch het topmodel..
Maar ik heb um nog niet gevonden. Volgens CdpF zit er in de sloper van het komende sloopproject ook 1.
Wellicht is die nog te reserveren? Mocht ik de andere vinden dan is ie voor jou, maar ja. Daar heb je concreet niet zo veel aan natuurlijk....