Ik heb hier een ZPJ staan, die ik eigenlijk volgend jaar wil inbouwen. Alleen het is dus een automaat, en daar ben ik niet zo van. Ik weet dat de ZPJ met handbak bestaat, maar welke bak is dat? En in wat voor uitvoeringen is die er? Dus 4/5/6 bak etc..
Zoals ik zei, ik ben geen automaatliefhebber, heb liever dat als ik alles toch al volgens wens kan doen met inbouwen, dat er gelijk een handbak op komt :lol:
Verder zoek ik ook nog een elektrisch schema voor de motorruimte. De kabelboom was type 1, en behoorlijk brak, allemaal kabelbreuken e.d. Dus als iemand die ook nog heeft, ben ik helemaal gelukkig! :)
Zoals ik zei, ik ben geen automaatliefhebber, heb liever dat als ik alles toch al volgens wens kan doen met inbouwen, dat er gelijk een handbak op komt :lol:
Verder zoek ik ook nog een elektrisch schema voor de motorruimte. De kabelboom was type 1, en behoorlijk brak, allemaal kabelbreuken e.d. Dus als iemand die ook nog heeft, ben ik helemaal gelukkig! :)
Re: ZPJ met handbak?
In elk geval: gooi die automaat niet weg, want die worden zeldzaam
(en ik heb er eentje...)
-volgens mij- zijn de paspunten op het blok hetzelfde. Maar dat zou je ff moeten controleren.
Loop ff die 2 koelingsbuisjes onder hetspruistuk na, die willen nog wel eens stuk gaan door roest (want van ijzer...) en de spruitstukken controleren op scheuren. Voor de rest.. tja.. kabelboom netjes maken, dat is het gevoeligste eigenlijk, injectoren reinigen, die hebben ook een handje van lekken
Eigenlijk moet je die deksels in de afbijt zetten of laten stralen en dan met die speciale meuk.. Daarna ff in de oven met 150graden laten uitharden.
Of beter: poeder coater opzoeken :)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Het liefst heb ik een mooie matzwarte finish. Ik ben begonnen met het blok kaal maken, zodat ik lekker ruimte heb om te werken, en ik zie dat beide kleppendeksels flink lekken. Dus nieuwe pakking is geen overbodige luxe :lol:, heb ik gelijk tijd om iig het voorste deksel mooi te maken. Verder lekt de carterpakking ook (natuurlijk), en bij 2 sensors. Als het in de auto zou zitten zou het allemaal vreselijk rot zijn om aan te werken, maar zo buiten de auto op een plaat, is dit prima werken! Hij bevat ook cruise control, dus weer een leuke optie erbij, alhoewel ik niet weet hoe vaak ik die ga gebruiken.. :mrgreen:
Maar ik heb het goed als jij nu deze V6 in je 16v gaat frutten? :) Wat ga je met het gas doen dan ?
Re: ZPJ met handbak -- ES9J4 met handbak