Hallo,
Kijk al een tijdje rond op dit forum,en het leek me tijd om mezelf hier voor te stellen.
Ik ben Bert en heb een dik jaar geleden een xm 2.1 turbo diesel gekocht voor een doos wijn.
Na wat achterstallig onderhoud te hebben weggewerkt ongeveer 14000 probleemloze kilometers
afgelegd.Er zit nog wel wat werk aan de xm maar geen schokkende dingen.
Kijk al een tijdje rond op dit forum,en het leek me tijd om mezelf hier voor te stellen.
Ik ben Bert en heb een dik jaar geleden een xm 2.1 turbo diesel gekocht voor een doos wijn.
Na wat achterstallig onderhoud te hebben weggewerkt ongeveer 14000 probleemloze kilometers
afgelegd.Er zit nog wel wat werk aan de xm maar geen schokkende dingen.
Re: voorstellen
Luceo non uro....
Zal morgenavond eens een poging wagen.
Da' s afhankelijk van de wijn:
http://link.marktplaats.nl/602078977 :mrgreen:
Maaruh welkom hier, nog een tevreden dieselaar :zwaai:
Hier een foto van mijn xm,een betere heb ik niet.
Toch maar eens een paar betere foto,s maken.
Benieuwd naar de foto's dichtbij :D
Welkom en veel plezier!
Inderdaad een goeie deal, XM voor een doos wijn.
Ben ook benieuwd naar je to-do lijstje, eigenlijk.
Welkom!
To do lijstje bestaat uit:
LA raam is naar beneden gevallen zit nu een stuk hout onder
Sinds kort hoor ik een knakgeluid tijdens optrekken volgens mij rv
ABS lampje blijft soms branden
Rammeltjes in dashbord
Wat ik tot nu toe gedaan heb:
normaal onderhoud
Hydraulische klepstoters vervangen
Hydraulisch systeem op orde laten brengen
Koplampen van een type 2
4 nieuwe banden
nieuwe stuurkogel en uitlijnen
Nieuwe thermostaat
Nieuwe onderste motorsteun
Hij laad wel bij,zal wel een nieuwe accu worden.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Linker voordeur is een keer vervangen,stootstrip is iets donkerder.
Kleurverschil lijkt op de foto erger dan in het echt.
ff alle foto's rechtgezet
En een handtekening!!!!
De vloer aan passagierszijde is nat.De kachelradiateur is volgens mij niet lek en de ruimte onder de motorkap (onder de ruitenwissers,kan niet op de naam komen) is ook schoon.
Iemand een idee waar dit weg kan komen?
Ook de veerschotels eens bekeken na de verhalen die ik hier heb gelezen.
De rechter ziet er zo aan de buitenkand wel goed uit maar bij de linker zit er roest kussen rubber en metaal.Moet je de complete veerpoot vervangen of alleen een deel?
Is je rubber van de deur goed?
Of is je deur afvoer aan de onderzijde dicht en stroomt je deur zelf over van binnenuit misschien? Zou er wel heel veel water in moeten zitten..
Overigens, is er een verhaal bekend van lekkage door een slecht rubber onder aan de ruit....
Zeker weten? Er kan ook een humuslaag liggen die de afvoergaten verstopt. Dat is heel slecht te zien.
Als je zaterdag gaat kijken, begin dan met de schopplaat onder het handschoenenkastje. Als die nat is, weet je zeker dat het toch bij de paravan moet zoeken.
De veerpoot zit met een grote moer vast aan de schotel. De schotel wordt op z'n plek gehouden met 4 kleine boutjes. Het verwisselen is dus niet veel meer dan leiding en die bouten loshalen en de veercilinder indrukken. Let er wel op dat er daarbij een aardige straal LHM uit spuit.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Je zou dit wat kunnen beperken door als de boel drukloos is de veerpoot met een krik oid al een keer helemaal in te drukken waardoor de LHM naar het vat gedrukt wordt.....
Als de aircovochtafvoerslang (3x woordwaarde) verstopt zit, hoopt vocht zich rond de droger op en kan dan naar de blower stromen, waar het uit lekt.
De afvoerslang zit (in de andere zin) verstopt onder de radio. Als je die verwijdert zie je hem al zitten. Erbij kan je meestal pas met verwijderen van één van de zijplaten van de middenconsole. Even lostrekken van de uitgang, die recht onder de auto uitkomt, en doorpeuren met bijv een electriciteitsdraadvoerder (ca. 20-30 cm opvoeren). Hou wel een bakje bij de hand, want als die dicht zit, komt er meestal een ruime liter vocht los bij het open maken.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Accutester geleend van mijn buurman accu getest en is goed,na wat gepruts blijkt probleem in de bevestiging van de kabel in de -klem te zitten,accuklem van mijn bx geleend en hij start weer als een nieuwe.
Bij regen blijft ze droog. Een ander probleem is, dat de achterruitenwisser bij, droog weer werkt, en bij regen niet.
Iemand enig idee? :?