Hallo,
Kijk al een tijdje rond op dit forum,en het leek me tijd om mezelf hier voor te stellen.
Ik ben Bert en heb een dik jaar geleden een xm 2.1 turbo diesel gekocht voor een doos wijn.
Na wat achterstallig onderhoud te hebben weggewerkt ongeveer 14000 probleemloze kilometers
afgelegd.Er zit nog wel wat werk aan de xm maar geen schokkende dingen.
Kijk al een tijdje rond op dit forum,en het leek me tijd om mezelf hier voor te stellen.
Ik ben Bert en heb een dik jaar geleden een xm 2.1 turbo diesel gekocht voor een doos wijn.
Na wat achterstallig onderhoud te hebben weggewerkt ongeveer 14000 probleemloze kilometers
afgelegd.Er zit nog wel wat werk aan de xm maar geen schokkende dingen.
Re: voorstellen
Bij regen blijft ze droog.
Ik zou de waterslang er op zetten en iemand in de auto laten kijken of er ergens water naar binnen komt.
Keertje de paravan eraf schroeven en kijken.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Luceo non uro....
Maar got your point, Roger. Ik had me nog niet zo gebogen over achterwisser doet het niet-probleem, maar lekkage zou een goede kunnen zijn. Anders misschien toch iets te slechte motor? Die het soms wel, soms niet doet, en meestal niet, tenzij je hem per ongeluk een keertje test bij droog weer (want waarvoor anders zou je hem aanzetten bij droog weer). Of test je hem bij droog weer alleen in combi met de sproeier achter? Dan zou daar nog een electrisch probleem kunnen zitten: met sproeier wel; zonder sproeier niet --> alleen het knopje kapot misschien?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Massa of een gare bekabeling van auto naar klep door rubberen masjet?
ik bedankt iedreen die zijn oplossing heeft ge geven ;ik kan allen maar zegen :bien venue au xm club;
ik hoop dat ik ook een xm kunen koopen met een kieste mandarijne daspas en goed deal hahahah;
groet Mo. :clap:
En een handtekening!!!!
En een handtekening!!!!
Nog een tip: voor de Blue Mauritius sloopmeet heeft niemand nog de achterruitenwisser geclaimd...<hint>
Als het de afdichting niet is, dan ben ik het met Wes eens dat het hooguit nog in een draadbreuk kan zitten. En die zal dan altijd zitten in de manchet IDD. Komt alleen bij Berlines minder voor, bij Breaks is het een meer voorkomend verschijnsel. Wil niet zeggen dat het bij een Berline nooit voorkomt hoor! We hebben het tenslotte over XM's he... :wink:
Wisser niet, motor wel...
Transparantesiliconenkit terhand genomen en smeren maar. :grijns:
Daarna de fohn erbij gepakt droog geblazen en...........BINGO!! :clap: HET WERKT!!
IEDEREEN BEDANKT HIERVOOR. :buig:
Luceo non uro....
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Overigens sorry Marc. Had over je meervoud heen gelezen :wink:
Volgende keer beter :wink:
Als die na warmrijden en warmstoken nog steeds rookt en druk opbouwt verder zien.
Dus even aanzien voordat je ellende verwacht. Kan altijd nog.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
zoals je zelf al stelt flinke druk en witte rook grote kans dat je koppakking er aan zit te komen :(
heb het zelf vorig jaar ook gehad maar dan een scheur in het onderblok waarschijnelijk omdat er een tijdje met water is gereden
Heb de xm geschorst maar ga hem wel weer klaarmaken,maar dat zal nog wel even duren.
Moet eerst de garage leeg maken,daarin staat al 4 jaar een bx waar nog het een en ander aan gebeuren moet.Dus eerst de bx en dan is de xm aan de beurt.