Hallo leden van de xm club,
Ik ben martin en ben sinds kort weer in het bezit van een xm.
Een zilvergrijze xm 2.5 td exclusive.
Bouwjaar 2000.
Slechts 100.000 km.
Ok, toegegeven, die motor staat bij velen ter discussie maar als je m netjes gebruikt moet ie goed zijn voor 400.000 km.
hoop ik:-)
Vroeger een nieuwe type 1 gehad. TCT. Daar had ik wel eens wat probleempjes mee. Waaronder een constant "gebonk". Na 15.000 km van alles geprobeerd te hebben had ik en de garage de moed opgegeven. pas weer zo 'n 15.000 km verder was het mysterie opgelost. Onder de achterbank lag een lege fles wijn.
Zo ging dat dus tijdens de assemblage vrees ik, pauze! Francois en Jaques moeten de fles geleegd vergeten hebben.
Verder wat klein ongerief, loslatende versnellingspook, electronische storinkjes etc.
Maar de wagen had na twee jaar een onuitwisbare indruk gemaakt op mij.
Na de XM terug gegaan naar cx, cx turbo2. Superfijne wagen die helaas meer kilometers naar de garage maakte dan welke auto die ik ooit gehad heb. Het was mijn tweede cx. De eerste was een tweekleurige gti. ander verhaal.
Door mijn werkgever in die tijd verplicht om in een audi te rijden.
AU-die.
In totaal 12 jaar.
En dan nu weer terug in een echte wagen.
Ik heb ondertussen al heel veel gehad aan jullie forum om weer vertrouwd te raken met de eigenaardigheden van dit prachtige merk.
Technisch ben ik een onbenul maar ik probeer t in ieder geval wel te snappen.
Dit zal overigens het langste bericht zijn dat ik hier schrijf.
Beloofd.
Tot ziens op een van de clubdagen.
Martin
Ik ben martin en ben sinds kort weer in het bezit van een xm.
Een zilvergrijze xm 2.5 td exclusive.
Bouwjaar 2000.
Slechts 100.000 km.
Ok, toegegeven, die motor staat bij velen ter discussie maar als je m netjes gebruikt moet ie goed zijn voor 400.000 km.
hoop ik:-)
Vroeger een nieuwe type 1 gehad. TCT. Daar had ik wel eens wat probleempjes mee. Waaronder een constant "gebonk". Na 15.000 km van alles geprobeerd te hebben had ik en de garage de moed opgegeven. pas weer zo 'n 15.000 km verder was het mysterie opgelost. Onder de achterbank lag een lege fles wijn.
Zo ging dat dus tijdens de assemblage vrees ik, pauze! Francois en Jaques moeten de fles geleegd vergeten hebben.
Verder wat klein ongerief, loslatende versnellingspook, electronische storinkjes etc.
Maar de wagen had na twee jaar een onuitwisbare indruk gemaakt op mij.
Na de XM terug gegaan naar cx, cx turbo2. Superfijne wagen die helaas meer kilometers naar de garage maakte dan welke auto die ik ooit gehad heb. Het was mijn tweede cx. De eerste was een tweekleurige gti. ander verhaal.
Door mijn werkgever in die tijd verplicht om in een audi te rijden.
AU-die.
In totaal 12 jaar.
En dan nu weer terug in een echte wagen.
Ik heb ondertussen al heel veel gehad aan jullie forum om weer vertrouwd te raken met de eigenaardigheden van dit prachtige merk.
Technisch ben ik een onbenul maar ik probeer t in ieder geval wel te snappen.
Dit zal overigens het langste bericht zijn dat ik hier schrijf.
Beloofd.
Tot ziens op een van de clubdagen.
Martin
Re: hallo xm club
Mja I know the sentiment, hoewel ik de XM echt wel een superbolide in his own league vind, is de CX toch mooier en meer Citroën.
Ik troost me met de gedachte dat ik naast de XM nog het topmodel van vóór de CX bezit, en een mens kan nu eenmaal niet alles hebben. Een XM roest toch beduidend minder dan een CX.
Had ik echter zeeën van tijd (en kon ik lassen...) dan had er hier zeker een CX als dagelijks vervoer gestaan!
Wat bedoelde je precies met "t garage bezoek was onnoemelijk veel" BTW?
ja, niks topt die wagen. Heb er ooit een gehad. in niet al te beste staat.
Gewoon rood kortpolig tapijt tegen t plafond aan geplakt, koeien huiden over de verscheurde skai bekleding en alle gaten dicht geplakt met gaffertape. Bijna twee jaar heerlijk gereden. Mijn vriendin en ik hebben t nog vaak over die ervaring, een waterbed op wielen. Een vriendin van ons heeft nog steeds een ID. Heeft onlangs nog nieuwe body gekregen. Van blauw naar grijs. Ik durf t niet aan als dagelijkse wagen maar sta zo af en toe nog te kweilen als ik er eentje zie. Had trouwens vergeten te melden dat een van mijn eerste wagen een gs was. Niet vooruit te trappen dat ding en een cassette bandje van een big band dat vast zat. Maar naar de garage hoefde ze nooit, de ds ook niet.
De cx had constant onverklaarbare electrische storingen. God weet hoeveel relais ik al vervangen had. Telkens weer sloeg ze opeens niet aan en een kwartiertje later wel. Had m met mijn stomme kop in onderhoud bij een reguliere citroen garage in amstelveen. Geloof niet meer dat die garage nog bestaat.
Vandaag nog heerlijk ritje gemaakt van haarlem naar enkhuizen met de kinderen. Het pietendorp in het zuiderzee museum. Hoe verder weg die stomme kinder dingen, hoe beter voor mij!
Stond er hier een CX break, liefst zwart..., maar de XM's als daily ride..
Luceo non uro....
stalling + €€€ = CX Gti
Heb er ooit een gehad in mijn studententijd, maar ja,
lekke koppakking + slippende koppeling / (kleine op komst) = andere auto :cry:
Maar prachtige wagen en ontworpen door een architect!
http://www.ebay.de/itm/Citroen-CX-Prestige-/181030595215?_trksid=p20476…
:kwijl:
Luceo non uro....
welkom in xm club; mooi auto en veel veileg km toe :)
gr Mo