Viola Mark's V6

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

Echt een onmisbare tool als je XM rijdt en zelf sleutelt... Scheelt je zoveel tijd en op de gok onderdelen vervangen.
Mark, zal wel weer het gebruikelijke verhaal zijn van ingesleten koolborstels. Hoewel, met de klacht die jij beschrijft zou de potmeter ook weleens de eeuwige jachtvelden opgezocht kunnen hebben.

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.

Permalink

Lexia is inderdaad handig maar ik geloofde de uitkomst niet. De storing kwam niet overeen met mijn klacht.
De temperatuur liet zich erg slecht regelen, 1 of 2 graden verlagen was alsof ik een raam open zette bij -10.
1 of 2 graden verhogen en ik zette meteen ook het raam erbij open..... zo heet werdt het:lol: :lol:

Gisteren de plafoniere losgemaakt en de voeler zat los en bekant ondersteboven.
Blijken de plastic nokjes die hem op zijn plek moeten houden alleen nog in afgebroken staat aanwezig te zijn.

Andere plafoniere gepakt met nokjes waarbij de temperatuurvoeler er dus wel goed in bleef zitten.
Vandaag op en neer naar Kerkrade geweest en de temperatuur bleef lekker constant en was weer goed te regelen.

Permalink

Zo, sinds vanmiddag is Viola naast haar instap verlichting er RVS instaplijsten weer een accessoire rijker.
Coen heeft een tijdje geleden zijn dame voorzien van een automatisch dimmende binnenspiegel en dat spookte nog steeds rond in mijn hoofd als een aardigheidje waar ik ook nog eens weer gemak van heb. Dus gisteren op de terugweg even bij Snuverink in Borculo voor weinig een spiegel gekocht uit een C5 fase I.

Eigenlijk is het hele verhaal een eitje, huidige spiegel van zowel de XM als de C5 van de knobbel af trekken. Let op, bij de C5 zit er een metalen ring van verenstaal die de boel bij elkaar houd, probeer dus eerst of je spiegel gewoon los kunt trekken van de voet. Ik was zo gogem om de ring er af te wippen en die krijg je er later verrekte moeilijk weer op. Ik kon tot drie keer toe op de knieen de garage door om die verrekte wegspringende ring weer op te sporen :oops: .

Voorts moest ik weten welk draadje wat doet aangezien de spiegel ook kan ontdimmen als je de auto in de achteruit zet (er zitten dus 3 draden aan). Gelukkig kwam mijn pa even op de koffie dus had ik een C5 op de oprit en dus................., plaffoniere eruit en daar zag ik de stekker al zitten, multi meter eraan en snel was duidelijk hoe de boel schakelt :wink: . Zoals het een goede citroen betaamt wisselt men dus nogal eens van draadboom kleuren maar in mijn geval is de zwarte draad de massa en de donkerbruine de 12 volt. De lichtbruine schakelt bij de achteruit maar die optie heb ik eraf gelaten.

Terug de garage in en een 5 mm gaatje geboord door de kogel van de XM bevestigingskogel. Dat ding is nog van kunstof in tegenstelling tot die van de C5 die van aluminium is. Draadjes erdoor gehaald, kogel in de spiegel geklikt en de auto in.

Spiegel terug geplaatst, plaffoniere eruit en daar zat een loze aansluiting met 4 of 5 pinnen, mmmmmmh het zou toch niet?, ja hoor een van de pinnen is een geschakelde plus :D , nu nog even uit de hoofdbundel de massa eruit prikken en de draden aansluiten en dus een werkende automatische dimmende binnenspiegel. 8)

Ha Mark,

Leuk je hier te ontmoeten. :D
Ik zie dat je nog steeds trots bent op je blokjesvelgenziekte :mrgreen:
Permalink

hahaaaaa jou ontmoette ik toen richting winterswijk!
Mooie dorpels heb je overigens, bijna net zo mooi als de mijne :wink:

http://i165.photobucket.com/albums/u60/stooftaker/DSC04331.jpg
http://i165.photobucket.com/albums/u60/stooftaker/DSC04333.jpg 8)

Permalink

Ja dat klopt, leuk!!

Zeg eens die dorpels...... zijn er daar nog meer van?

Ja, zeker kekke dorpels. Waar zijn die te verkrijgen?
Permalink

is een origineel accesoire geweest geloof ik en zeer zeldzaam heb ik mij laten vertellen door de persoon van wie ik ze heb.
Ben dus bang dat deze niet meer verkrijgbaar zijn.....

Permalink

:(

Permalink

zal het doosje eens opzoeken waar ik nu het kunsstof in heb zitten, wellicht kunnen jullie daar nog wat mee boven water krijgen?

Permalink

Mooi mooi.

Permalink

Ivm met het CV AB sluit probleem vanmiddag contact gehad met een autoalarm inbouwer (Texton dealer)

De door mij beschreven kwaal kwam hem wel bekend voor.
Als je de auto op contact zet mag de AB/CV uit veiligheids oogpunt niet werken.

Zijn conclusie, als je het contact af zet en de AB werkt niet en als je vervolgens even op contact en er weer af zet en daarna de AB wel werkt is het probleem het contactslot. Daar de veiligheid dan blijft 'hangen' zeg maar. Klinkt plausiebel.

Zaterdag maar eens even een ander contactslot eronder hangen.

Permalink

Zo en zojuist een dakspoiler met derde remlicht rijker 8) 8)

Nu alléén nog zien dat ik dat ding naar hier krijg, dan kan die in de goede kleur gezet worden.

Zo ééntje

http://2.bp.blogspot.com/_Bx55JqAFbjo/SBxQpDHPE5I/AAAAAAAAACQ/qml2wac-TE4/s1600/Rear%2BView.jpg

Sjeesus, dat meen je toch niet :shock:
Ik bedoel, ik vind de XM origineel juist erg geraffineerd gelijnd. Zowel I als II. Maar goed, het is jouw auto ;-)
Zelf zat ik te denken aan de suggestie om een derde remlicht achter de reflectorplaat van de achterklep te plaatsen. Schijnt te kunnen.

Permalink

Hoezo? dat meen je toch niet?

Ik vind het een heel bescheiden spoilertje, en als die strakjes netjes in de kleur zit valt het nog minder op.

Dat derde remlicht in de reflectieplaat ga ik niet zien zitten, geen ruimte in die plaat en loshalen is al helemaal niet te doen, dan spat dat ding in 1000 stukken. En geloof me ik heb er al 1 in de container kunnen smijten.

Een type II spoilertje met zo'n dakspoilertje: misschien. Maar jij hebt toch een type I? Dat vind ik net te. Het is maar goed dat smaken verschillen 8)
Ben natuurlijk wel benieuwd naar het resultaat.

Dat die plaat zo bevestigd zat wist ik niet eens. :roll:

Permalink

Kijk eens even aan de bovenzijde van de vorige pagina vrind, wat voor neus zie je daar ?

En blokjes velgen kan wel op een type 2......... :?

Mwah, neus. Het gaat bij een dame om haar bips. En Viola is inderdaad een type II :oops:
Tja, blokjesvelgen. Daar zullen wij twee nooit uit komen, denk ik ;-)

Permalink

Mij een zorg :D

Permalink

grmbl, trek ik net aan ´t handeltje om de motorkap te openen hoor ik tsjak, flipt die kabel uit elkaar :twisted:

Beter nu dan ergens langs de (snel)weg.

Weet iemand waar dat koppelstukje zit? ik heb er twee los gehad maar ben 't kwijt.....

Permalink

Da's K... zeg.

Maar even over je 3e remlicht, vind je die niet erg groot? Zit nogal een brede groene behuizing omheen... :lol: :lol:

Maar serieus, ik vind die spoiler niet onaardig, maar dan moeten je blokjes velgen er wel af. Visueel maak je nl je XM "topzwaar". Er zit al een klep spoiler op en dan nog een dakspoiler, terwijl het model juist een laag silhouet benadrukt.

Dan moet je dat topzware compenseren met 16 of 17"licht metaal. Wordt ze onder weer breder van en kloppen de verhoudingen beter.

Mooie verhaal he? En ook zo waar!

Prettige donderdag! Greetz

Permalink

tut :mrgreen:

Permalink

great minds think alike :oops:
Ben lange tijd op zoek geweest naar zo'n spoiler, en heb er uiteindelijk een nieuw(!) kunnen bemachtigen. Vind het een geweldige combinatie. Zie ook de Xm van nu Sarinora.

Permalink

2e hands zijn ook niet veel goedkoper :D :D
Maar ik is er blij mee!

Zaterdag eens het LHM vat lichten om de kabel om de motorkap te openen te fixen.

En eens een ander contactslot proberen, kijken of dat het CV mysterie oplost.

Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Permalink

stooftaker zegt:

great minds think alike :oops:
Ben lange tijd op zoek geweest naar zo'n spoiler, en heb er uiteindelijk een nieuw(!) kunnen bemachtigen. Vind het een geweldige combinatie. Zie ook de Xm van nu Sarinora.

Zoiets!!!!!!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QQYPW7XT-D.jpg :wink: :wink: :wink:
Zoals jullie begrijpen, ben bezig het hele forum uit te pluizen, zo ook dit onderwerp :wink: En wat dachten jullie van dat embleem op de achterkant van die groene XM, die Mark geplaatst heeft. "CITROEN XM" Als het niet aan de voorkant kan, dan misschien wel aan de achterkant :lol: