wimb en z'n La Soixante.

Ik krijg er hoe langer hoe meer zin in :?
Het lijkt er op of een turbo verwisselen makkelijker is.

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Misschien wil Wes samen met jouw die uitdaging wel aan :wink:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

Wes heeft wel voor hetere vuren gestaan :wink: .
Permalink

wimb zegt:

Je bedoelt toch hopelijk wel dat de uitdaging er in zit om de leiding op z'n plaats te krijgen. En niet het feitelijke aansluiten.

Weg halen is als slopen, je knipt de leidingen door en haalt ze zo weg, het monteren daar in tegen moet wel met beleid uiteraard. :wink:

Wes heeft gisteren al z'n, goed ontvangen hulp aangeboden :D

Ach, ik ben niet bang om het te doen, alleen zit er de kans in dat ik niet weet waar ik vastloop :roll:
Maar als je niet doet, leer je ook niets ;-)

Weet je, als ik weet hoe het moet is het inderdaad rücksichtlos slopen. Maar hier weet ik nog niet hoe het zit. En dan heeft het mijn voorkeur om dat te weten te komen tijdens het verwijderen.
Daarom ben ik ook zo blij, weet je, dat je wilt helpen.
Weet je wel, weet je niet.

Oh weet je, de Gompert vindt 30 euries een kopie. Ik weet dat ik dat ook vind. :mrgreen:
Permalink

heb eens een dasboard uit een XM gehaald voor evy toekomstige gekkigheid, toen kwam ik ook langs de bekende parkeerrem. Ik vond het zelfs bij slopen niet enorm eenvoudig...(had wel de kabel intact gelaten)

Dat dashboard kost relatief veel tijd, maar vond ik niet moeilijk. Misschien omdat ik (te) vaak het dash van de Xant heb losgehaald. Beide zitten globaal hetzelfde in elkaar.

Permalink

wimb zegt:

Wes heeft gisteren al z'n, goed ontvangen hulp aangeboden :D

Die zou ik zeker aannemen en wel om;

A: Wes is een fijne rustige vent.
B: Weet de fijne kneepjes.
C: Hij heeft humor.
D: Pleurt al zijn gereedschap op het dak, dus je raakt niks kwijt 8)
E: Is goedkoop in het onderhoud, broodje kaas en een fles cola :P
F: Iets met leer en kousen maar dat vertelt hij je zelf wel :mrgreen:

G: En ik heb iets met kleine meisjes. Ik weet alleen nog steeds niet wat :mrgreen:

Hmmm. net een pb binnen van Matthijs309: zijn leiding zweet ook. Dat wordt dan toch Marco.

Permalink

Toch een fijne vent die Matthijs dat hij je dat even laat weten. Heb ooit eens een doos zooi daar weggehaalt, kabelbomen en weet ik al niet wat voor een fles zwarte rum.

Aangezien wij tijdens de jaarwisseling door fabrikanten en leveranciers worden overstelpt met drank moet ik nog een jaartje of 2 sparen, dan kan ik hele auto bij hem ophalen :lol:

Heb je Citroville al gebeld? of Schnuiverink? (beiden in Borculo) is bij één van onze vestigingen in de buurt, kan het zo voor je oppikken.

Mark zegt:

Aangezien wij tijdens de jaarwisseling door fabrikanten en leveranciers worden overstelpt met drank moet ik nog een jaartje of 2 sparen, dan kan ik hele auto bij hem ophalen :lol:

Mazzelpik. Ik ben ambtenaar. Integer, het goede voorbeeld geven, nullijn enzo. Gevolg is dat ik zelfs niet eens meer zo'n foeilelijke Siemens kalender krijg :evil:

Nee, ik heb nog niet rondgebeld. Ga ik morgen 'ns doen. Bart Ebben hoort ook in dat lijstje thuis.
Permalink

Whop! daar gaat m'n ambtenaren mop! :lol:

Vandaag een beetje rondgebeld. Van Broekhoven zou kijken en terugbellen. Zoals al een paar keer eerder met 'm moet hij dat nog steeds doen :?
De volgende: Van Der Laan. Moest ik later terugbellen want de baas begint om 10 uur. 'Bel maar na elven.' :lol: En ja, bingo!! Ik ga daar morgenmiddag langs. Is vanaf het wereldvermaarde Amstelstation niet zo'n reis rond de wereld met het publieke transport.

Ik heb voor 50 euries een slang gescoord bij Van Der Laan. Of het de goeie is weet ik niet, maar ik heb omruilgarantie :mrgreen:
My good heavens, wat heeft die een zooitje hydrauliekslangen liggen op zolder, niet te zuinig :shock:
Na veel uit elkaar halen, dacht hij de juiste te hebben. Ik twijfelde want dat doe ik altijd als ik denk dat ik het zeker weet. Dus beneden gekeken bij een TCT break die daar op de brug stond. Het leek hetzelfde.
Over het druppelen maakte Van Der Laan zich niet druk: als het vernevelt vliegt het in de fik. En als het lekt, op tijd bijvullen :?

Ben er vanmiddag fijntjes aan herinnerd waarom het publieke transport niet deugt: 14:40u weg van kantoor en 19:45u thuis. Volgens de planner had ik er in een uurtje moeten zijn. Maar die K*-bus kwam niet. 5 kwartier staan bevriezen in Head Village omdat die K**te bus naar Abbenes maar 1x per uur gaat. Terug hoefde ik 'maar' 40 minuten te wachten.
Permalink

Ja da's lekker zeg! Zit jij een paar uur op zolder met Evert Jan?

Zo komt mijn dame natuurlijk nooit af. Heb je d'r wel even een aaitje gegeven???

:twisted: Zit al een week zonder XM :twisted: :twisted:
Permalink

Ik kij er niet meer van het OV op :( , het kostte mij ook meer tijd dan met de auto in mijn geval dan.

La Noir Verni zegt:

Ja da's lekker zeg! Zit jij een paar uur op zolder met Evert Jan?

Zo komt mijn dame natuurlijk nooit af. Heb je d'r wel even een aaitje gegeven???

:twisted: Zit al een week zonder XM :twisted: :twisted:

Nee, was dat maar waar. :cry: De meeste tijd heb ik in de buitenlucht doorgebracht wachten op dat publieke transport: "Oh Anna, ziet gij al iets komen?"
En nee, ik heb er geen aaitje durven geven; ben bang voor jaloerse mannen ;-) Wel een liefdevolle blik toegeworpen, de schoonheid :)

Zo, vandaag lid geworden van de Auto Service Klup in Hilversum: http://www.autoserviceklup.nl
Voorlopig een aspirant lidmaatschap, ik heb al genoeg uitgegeven. In de loop van volgende week maar 'ns kijken of ik de juiste leiding heb gekocht.
Permalink

Hou je me ff op de hoogte wanneer je er aan wilt beginnen? Woensdag misschien??

Ja Wes, ik hou je natuurlijk op de hoogte. Woensdag wil ik inderdaad beginnen, maar met de voorbereiding: dan wil ik kijken of ik überhauptitair wel de juiste leiding heb. Het staat zo lullig als de lekkende er af is en we dan ontdekken dat de nieuwe niet goed is :oops:
Maar eerst ga ik me voorbereiden/verheugen op maandag: ik ben een van de 25 gelukkigen ;-)
Permalink

Dan zie ik je maandag wel ergens rond 14:00 voor de poort van........
Permalink

Hey ja...gaan jullie naar het conservatoire! C :shock: :shock: L !!!
Permalink

Het Conservatoire is zeker gaaf 8) , het komt wel een keertje of niet :roll: .

Vorig jaar juni met enkele leden van CitroExpert geweest. Helemaal leuk. Jammer dat we (ik met 3 andere gelukkige) in een staking van franse chauffeurs terecht kwamen. Hadden toen nog maar 5 kwartier de tijd om te kwijlen....
Tien uur in de auto voor 5 kwartier Parijs :shock:

Prettige dag Wim.

eXpelliarMus zegt:

Dan zie ik je maandag wel ergens rond 14:00 voor de poort van........

Ja, ik weet nu hoe ik je herken: aan een grote paarse bril en een feestmuts :mrgreen:

Ik kreeg vandaag een meeltje van die man met z'n chromen dorpels. Hij denkt er niet over ze nu aan mij te verkopen: hij wil een veel hogere prijs :x
Succes ermee. Ik vind ze wel aardig, maar ook niet meer dan dat.

Ik kreeg vandaag trouwens de melding: "Water in benzinefilter" toen ik de motor afzette. Dat er water in kan zitten, geloof ik wel. Maar hoe wordt dat dan gedetecteerd?
Permalink

Irritant hé, van die horken op Marktplaats? Typisch Nederlands volgens mij, met Duitsers op Ebay doe ik altijd heel relaxed zaken.

Wat betreft de detectie van water in je benzinefilter: er zit een sensor in je benzinetank en 1 bij je benzinepomp die beide het soortelijk gewicht van de benzine meten waarna de ECU deze waarden vergelijkt en...

Ff serieus: geen flauw idee hoe ze dat doen... Maar ik leer graag hoe.

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Permalink

Wim en Wes, veel plezier morgen en Paris!

Ben benieuwd naar jullei foto's :wink: