De Xm van Sarinora.

Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Hallo Clubleden,

Mijn naam is Benny von Maüw. Ik woon in Alkmaar, ben alleen met mijn 2 Dobermann Pinschers, 58 jaar jong en ben met het Citroën XM virus in aanraking gekomen. Heb nog nooit een Citroën gehad, was altijd trouwe rijder van Duitse merken, maar toen ik weer eens na lange tijd me ging oriënteren op de tweedehands automarkt kwam ik een Citroën XM tegen, waar ik meteen "verliefd" op werd.
Het is een 3.0 ltr - V6 - 24V met 200 pk uit 1994 in prachtige staat met 2 ton op de teller. Ik weet niet, wat de naam van de kleur is, maar ik noem het diep bordeauxrood. Heb de beheerder gevraagd, of hij de foto's wil plaatsen, die ik per email heb opgestuurd. Mee proef gereden en ik was verkocht!!! Netjes uitgebouwd met spoilers en zijskirts en twee platte chromen uitlaten met een diepe "sound",zwart lederen interieur, apart neusje, airconditioning en handgeschakeld.
Ik hoop hier veel mensen te ontmoeten, die meer weten dan ik over de XM en hun ervaringen met mij willen delen en mij in de toekomst kunnen helpen, mochten er zich problemen voordoen. Ik word ook ongetwijfeld lid van de club, zodat ik ook in de toekomst mee kan doen aan de evenementen en zo andere "Citroënfielen" mag ontmoeten.

Met vriendelijke groet,

Benny.
Permalink

Vreemd dat ze zijn topic hebben verwijdert bij verkoop, of had dat een speciale reden?

Rob had heel veel gedaan aan die rode XM, ik wilde het nog opzoeken over het opknappen van zijn houtwerk.

Permalink

Citrophile zegt:

Vreemd dat ze zijn topic hebben verwijdert bij verkoop, of had dat een speciale reden?

Rob had heel veel gedaan aan die rode XM, ik wilde het nog opzoeken over het opknappen van zijn houtwerk.

???????????????????????????????? :wink: :wink:
Ikke niet snappe!!!!!!!!!!!!!!!!!
Permalink

Wat begrijp je eigenlijk niet :lol: ?

Het weglaten van Rob`s topic of het opknappen van het houtwerk?

Permalink

Citrophile zegt:

Wat begrijp je eigenlijk niet :lol: ?

Het weglaten van Rob`s topic of het opknappen van het houtwerk?

Rob topic snap ik wel, dat het weggehaald is, maar wat moet er met het houtwerk gebeuren? :oops: :oops:
Permalink

Rob had bij jouw XM het houtwerk in het interieur heel erg mooi opgeknapt door het eerst licht op te schuren en daarna te beitsen dacht ik. Zo wil ik mijn houtwerk ook hebben :wink: .

Benny, nog gefeliciteerd :D met je verjaardag trouwens :wink:

Permalink

Citrophile zegt:

Rob had bij jouw XM het houtwerk in het interieur heel erg mooi opgeknapt door het eerst licht op te schuren en daarna te beitsen dacht ik. Zo wil ik mijn houtwerk ook hebben :wink: .

Goh, dat je dat nog in de gaten had, bedankt. Weer een jaartje wijzer, want ik heb een XM gekocht :? :? :? :D :D :D
Permalink

Ach we vinden het allang leuk dat je een supermooie XM 24v met de ZPJ4 motor 8) hebt gekocht en dan nog eens hier je aanmelden :D :D :D :D .

Misschien dat je nu begint te beseffen wat je al die jaren hebt gemist, maar nu kun je ervan genieten :wink: .

Permalink

Citrophile zegt:

Ach we vinden het allang leuk dat je een supermooie XM 24v met de ZPJ4 motor 8) hebt gekocht en dan nog eens hier je aanmelden :D :D :D :D .

Misschien dat je nu begint te beseffen wat je al die jaren hebt gemist, maar nu kun je ervan genieten :wink: .

Das waar!! En daar mag je het Internet voor bedanken, die brengt XM fanaten (Citrofielen) dichter bij elkaar. :P :lol: :shock:
Permalink

Dat is zeker een feit :wink: , het internet brengt letterlijk mensen samen. Het is nu onmisbaar geworden, je doet er van alles mee om informatie op te zoeken :D .
Permalink

Kan wel aan Rob vragen wat hij precies gedaan heeft.
Topic is waarschijnlijk " opgeschoont" vanwege beperkte ruimte die we hebben als CS, Rob heeft de Xm ook al langer als een jaar niet meer.

Hij heeft toendertijd iig alle hout eruitgehaald en geschuurd en daarna idd in de lak gezet die hij via een ander CS lid heeft bemachtigd ( 1 met een schildersbedrijf)

Ik kan het niet anders als het beamen. Die lui bij Big Blue hadden wel gelijk, zij hadden het 10 jaar geleden al over the global village :)

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

stooftaker zegt:

Hij heeft toendertijd iig alle hout eruitgehaald en geschuurd en daarna idd in de lak gezet die hij via een ander CS lid heeft bemachtigd ( 1 met een schildersbedrijf)

Hiero ook interesse, mijn lak sessie heeft niet het gewenste resultaat gehad, zal wel aan de gamma liggen :? :lol:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

En niet aan de echte doet-het-zelluvurt? :mrgreen:

Permalink

Citrophile zegt:

Hier een paar foto's van de houtwerkbewerking van mijn XM

:wink: :wink:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OLPHFYSJ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDF4BLSK-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LG8MCYOU-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4NGY3VJW-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TNHQDGAK-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LOQGMEJQ-D.jpg

Dit wil ik jullie niet onthouden!!!! :oops: :wink:
Met dank aan Rob!
Permalink

Benny bedankt!

Dat waren inderdaad de foto`s, je kunt nu zien hoe mooi het houtwerk wordt als het opgeknapt is 8) .

Als je ook nog kunt achterhalen wat voor soort korrel schuurpapier en verf/beits is gebruikt met de handelingen, dan is het helemaal top :wink: .

Permalink

Citrophile zegt:

Benny bedankt!

Dat waren inderdaad de foto`s, je kunt nu zien hoe mooi het houtwerk wordt als het opgeknapt is 8) .

Als je ook nog kunt achterhalen wat voor soort korrel schuurpapier en verf/beits is gebruikt met de handelingen, dan is het helemaal top :wink: .

Ik doe me best, zal het mijn geheime informant vragen :wink: :wink:

Permalink

Zo, dat wordt een klusje voor het voorjaar.

Heb net even in de garage gekeken,
maar ik had destijds beits voor de radio en asbak klep.
Als ik dat nog maar weer goed krijg want die kleurveschillen
storen me nu zo wel. Het gebeitste is veel rooier....

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PRB8EPIQ.jpg

Permalink

De gebeitste delen zijn idd iets te rood. Voorzichtig schuren en opnieuw beitsen/lakken zou weer als nieuw uit moeten zien :wink: .
Permalink

Mark, ik zie dat je een serie1 radiopaneel erin hebt gezet :wink: . Dit vind ikzelf ook mooier, alles is afgedekt.
Permalink

kijk daar komt het beeldmateriaal al weer te voorschijn.
T behandelen van de houten delen staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar dat lijstje is nog erg lang :roll:

Permalink

Citrophile zegt:

Mark, ik zie dat je een serie1 radiopaneel erin hebt gezet :wink: . Dit vind ikzelf ook mooier, alles is afgedekt.

:wink:

Hangt er een beetje vanaf wat er zit. Ik heb een Becker navigatie en dan vind ik het juist wel mooi om de radio te zien.
Maar zo'n schreeuwerige Sony XPlod, of hoe dat ding mag heten, moet je natuurlijk zo veel mogelijk wegstoppen ;-)
Permalink

Mooi gedaan zeg. Knap dat ie de witte bedrukking bij de hoogteregelaar intact kon laten. Had ik zelf niet durven schuren.

Bedankt Benny dat je de moeite hebt genomen om die foto's op te snorren!

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.

Permalink

Citrophile zegt:

Thnx :wink:

Rob heeft het hout geschuurd met korrel 2500 waterproof (meer polijstpapier) en de beits die hij gebruikt heeft, is Teak van het huismerk van de Gamma. Hoop, dat je er wat aan hebt. Geldt natuurlijk ook voor die andere Citrofielen :wink: :wink: :wink:

Permalink

Top bedankt!, nu weet ik dus zeker dat ik al het hout moet gaan doen en niet alléén die twee kleppies.

@Wim, ik zat er dus wel dicht bij hé? :P

Permalink

Wat een drukte hier :)

Groet, Arjan
Permalink

Hey Arjan, ja sinds half/eind januari is het hier gezellig druk geworden :D .

Leuk dat je hier ook erbij bent :wink: .

@Benny, bedankt :!:

Permalink

Citrophile zegt:

Hey Arjan, ja sinds half/eind januari is het hier gezellig druk geworden :D .

Leuk dat je hier ook erbij bent :wink: .

@Benny, bedankt :!:

Graag gedaan :wink: :wink:
Permalink

xmturboct zegt:

Wat een drukte hier :)

Groet, Arjan

:lol: