La Noir Verni werd XM V6 24V

Permalink

La Noir Verni zegt:

Mark zegt:

Maare Wim, als je echt interesse hebt dan moet je het wam houden, die kunstof deksels worden erg schaars.

:?: die vat ik niet...explain please!

De plastic wieldeksels van de blokjesvelgen zijn niet meer nieuw leverbaar en daarom worden die zeldzamer.
Permalink

Waarbij ik als aanvuliing nog even, wellicht geheel overbodig, wil stellen dat blokjesvelgen absoluut de Bergtop Roeleren. Waarvan akte.

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Permalink

Dat klopt, ze worden heel erg zeldzaam :(
Permalink

Geen harde gevoelens hoor Wim :wink:

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

La Noir Verni zegt:

Mark zegt:

Maare Wim, als je echt interesse hebt dan moet je het wam houden, die kunstof deksels worden erg schaars.

Heet jij ook Wim? :mrgreen:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

Mark zegt:

La Noir Verni zegt:

Mark zegt:

Heet jij ook Wim? :mrgreen:

Oh was deze als PB bedoeld!!

Permalink

Neen :)

Permalink

Citrophile zegt:

Ik heb interesse in jouw Clarion 8) , als je die wilt verkopen.

Hou het in gedachte JP, als ik die nieuwe alpine heb mag jij m hebben!
Permalink

Mark zegt:

Neen :)

Het wordt tijd dat you eens de les gelezen wordt door een moderator! :mrgreen: You bent vandaag recalcitrant! :mrgreen:

:lol:
Permalink

La Noir Verni zegt:

Citrophile zegt:

Ik heb interesse in jouw Clarion 8) , als je die wilt verkopen.

Hou het in gedachte JP, als ik die nieuwe alpine heb mag jij m hebben!

Tof :D thnx 8) Mike.

Ik durf niets meer te posten, bang dat ik in het verkeerde topic zit. :wink:
We hebben een Mod én een nanny nodig :lol:

Permalink

Nee, ik bedoel dat als Wim graag blokjes velgen wil hebben hij jouw warm moet houden daarvoor. Niet meer niet minder :wink:

Permalink

:lol: :lol: :lol: ha ha die Wim! Joh, kan jou het bommen!

Misschien dat we er met z'n allen wel afgeknikkerd worden eind april wanneer de XM mod wakker is :lol: :lol: :lol:
Permalink

okay, maar kan die blokjes velgen ook met winterbanden uitrusten en dan komende winter helemaal op rijden door de pekel...is dat wat???

Of is dat barbarisme??

Permalink

Nogal ja :twisted:

Permalink

Dacht ik al...Wim als de blokjes velgen weg gaan denk ik aan jou!

Mike, je balanceert heel erg op het randje met zo'n opmerking. Je mag hier heel erg veel, maar geen blokjesvelgen pekelen :lol: :lol:
Maar ik sleep je er wel doorheen voor die velgen ;-)
Permalink

Morghu is het zover, op naar Abbenes... Heb nog eens over die velgen zitten denken. Wat is nou de steekwaarde?

ET waarde is toch de verhouding van het hart vande velg, maar dan vanaf het loopvlak gezien. m.a.w. het bepaalt de mate dat een velg naar binnen of naar buiten komt te liggen...

Wat is dan de standaard? Kan de ET omhoog, m.a.w. kan de velg iets meer naar buitenkant auto...

Die Volvo columbia's zijn misschien zo gek nog niet. Kan er wel 18' onder frotten maar mijn XM heeft geen skirts en bumper spoilers. Dan staat het volgens mij en beetje raar.
Permalink

Spannend 8) 8) 8) , qua veercomfort zul je toch verschil moeten merken met de nieuwe hydractivebol. Zo niet, dan nog naar de aansturing van je elektroklep kijken.

Over de ET is juist, dit is de waarde van de wielnaafdiepte.
http://www.allevelgenvan.nl/maat.php

ET waarde XM: 43mm en alleen blokjesvelgen 45mm
De steek is 5x108mm.

Grappig dat je je nu toch bedenkt qua type velgen :wink:
Permalink

Dus als ik velgen met een ET van bv 47 tegen kom lopen die vast tegen de binnenkant van mijn wielkasten? En mijn blokjes velgen hebben ET 45. Da's dus zo'n beetje de maximale ET waarde die mogelijk is...?

EDIT en wat is dan J waarde???
Permalink

Hoe hoger de ET waarde, hoe meer ze naar binnen staan.

de J waarde geeft de breedte van het velgbed aan, dus hoe hoger het aantal J hoe breder het velgbed wordt.

Die velgen passen moeiteloos onder een XM :wink:
Permalink

Okee, wat is dan de bandbreedte waar tussen de ET waarde van deXM kan varieëren?

Blokjes velgen hebben ET 45 en die staan dus meer naar binnen, verhoudingsgewijs... En bij ET 40 staan ze weer meer naar buiten, wat mooier is...

Had he de 2link gezien? Heb ik later bijgevoegd...
Permalink

Over de bandbreedte van de ET waarde van de XM zou je aan Stoof moeten vragen.

ET40 staan meer naar buiten en is mooier, het moet niet in je wielkasten gaan aanlopen :wink: .

Die andere velgen heb ik ook gezien :wink: , qua velg model zien ze er wel mooi uit, eigenlijk zou je ze op een foto moeten projecteren om het resultaat goed te kunnen beoordelen.
Permalink

Het zou zo maar kunnen dat deze velgen onder een XM passen zonder problemen :wink: .

Je verkijkt je makkelijk op zulke afstanden van 10mm :wink: .
Permalink

UPDATE LA NOIR VERNI

Zo, net weer terug uit Abbenes-city! Uiteindelijk is er nog meer aan gedaan! :)

Allereerst: De lekkage van het stuurhuis is gemaakt! Daar ging ze in eerste instatie voor.
De Hydractivebol achter is vernieuwd, die was dood.
Het brandstoffilter isvernieuwd.
Gaatje uitlaat gelast, uitlaat mantel vast gezet.
Eerste versnellingsbak olie wissel.
Reserve airco-pomp mee geleverd.
Stuur gecentreerd! (Top Marc, nu jij nog!)

Verder vond EJ op het laatste moment na proefrijden het remmen niet 100%. Ontluchten hielp niet echt. Nu bleek ook de Rem-bol (Zit links voor) plat te zijn. Deze is ook alsnog gevuld. Bovendien is het "bellende rammeltje" gevonden. Bleek de handremkabel die op een bepaald punt door een lus gaat en daar langs schuurde met inveren.

Er is dus erg veel nuttigs verricht! Gelukkig was het stuurhuislek te maken. Er is een kleine kans dat het terug komt maar dan moet het gewoon nog een keer overgedaan worden.

Hoe reed het:

Ze was natuurlijk goed koud. Daarom met een rustig tempootje van 80-90 km/u op de rechter baan begonnen. Bij Schiphol afgetankt en weer verder. Meteen viel het remmen me op. Ze duikt niet maar zakt nu mooi in haar vering bij flink remmen. Kont blijft mooi naar beneden. Niet dat ze de kont veel omhoog gooide maar je voelt dat het beter, meer solide en veiliger is.
Voorbij Utrecht wat harder, 120km/u. XM voelt solide aan. Snel van de recherbaan naar de meest linkse en weer terug. (gedaan waar dat kon). Ze geeft geen krimp, hoeft zich niet te zetten en is meteen alert!
Genoten van het veercomfort, ze rolt en zweeft over de lange "kuilen"
Bij Vught gas op de lolly; Even de 190km/u getoucheerd. Ze gaat werkelijk op rails, en imponeert genoeg om vrij baan te krijgen.
Laatste test is de overweg vlak bij ons huis en de drempels die daarna komen. Dit is mijn echte referentie. Waar ze eerst hier nog wel eens "bokte" (Te ver in- en uitveerde) strijkt ze deze hobbel volledig glad. Ook de volgende drempels kunnen met 100 genomen worden.

Top! 8)

Uitermate tevreden over het werk van vander Laan! Zal ze posten in het daarvoor bestemde topic.
Twee aandachtspunten zijn er voor over 10.000km: Een motorsteun moet vervangen worden en ook de remschijven voor. Dit laat ik voor de grote vakantie nog in orde maken.

En nu ga ik weer even lekker zweven! :wink:

[/b]
Permalink

Hey Mike, dat is een opluchting na al dat wachten :D .

Het is maar goed dat je de XM goed in orde laat brengen, anders geniet je nog niet echt.

De rem-bol links onder waar je het over hebt is de diravibol :wink: . Gelukkig denkt VdLaan daaraan, want de meeste Citroen-dealers hebben dat nog nooit vervangen :roll: .

Nu kun je dus pas genieten van het XM hydractivecomfort 8) zoals het bedoeld is :wink: , heb je trouwens de comfortbollen (voor en achter?) ernog opzitten?

Voel je nog verschil met de automaat?

Ik wens je veel zweefplezier :mrgreen:

Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Permalink

Nou Mike, dat klinkt allemaal veelbelovend en dat ze nu weer echt zweeft :wink: :wink: Je hebt haar wel een paar dagen moeten missen, maar al met al is het ruimschoots de moeite waard geweest :P :wink:
Gefeliciteerd en zweef ze!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: